Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80, B3, 91r, PP] Problem z odpalaniem na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jaca997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 694
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaca997 » 29 mar 2015, 13:36

Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak. Zamontowałem nowy pochłaniacz oparów (odparowywacz) czy jak to tam się zwie. Oczywiście nic w temacie się nie zmieniło.
Kontaktowałem się z warsztatem, który mi ten gaźnik regenerowali. Poprosili aby sprawdzić:
1. Czy jest prąd na wtyczce dwu pinowej (poniżej screen)
Wynik: Trochę mało bo 9V ale coś tam jest.
2. Czy po podłączeniu do tego gniazda prądu, klapka powietrza się przymknie
Wynik: Po podłączeniu się nie przymknęła.

Obrazek

Najprawdopodobniej jakaś z tych części jest uszkodzona (gniazdo itd). Mają mi podesłać części zamienne. Tak więc po wymianie zobaczymy jak będzie.

[ Dodano: 2015-03-29, 13:34 ]
Z przyjemnością ogłaszam że problem rozwiązany :D
Mechanik, który regenerował mi gaźnik przysłał mi do wymiany nastawnik przesłony powietrza. Zabrałem się za jego wymianę. Po jego odkręceniu od gaźnika dziwiła mnie jedna rzecz ale nie byłem do końca jej pewien. Wydawało mi się że nastawnik nie był połączony z 'drucikiem', który nastawia przesłonę - poniżej foto:

Obrazek

Jeszcze raz zamontowałem to do kupy bez wymiany całego nastawnika i co...? Auto odpala, nie dusi się przy dodaniu gazu, przesłona działa :) Film poniżej:



Nie wiem jeszcze tylko czy przesłona zawsze ma być w takiej pozycji? Tzn na 3/4 zamknięta. Po zgaszeniu silnika otwiera się oczywiści w 100% czyli nastawia się w pionie. Trochę też z gaźnika dymi. Nie są to też jakieś kłęby dymu. Nie wiem czy to tak ma się dziać czy nie.

PS
Oczywiście dzięki za podpowiedzi i chęć pomocy wszystkim aktywnym ;)

DariuszN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DariuszN » 10 sty 2016, 14:37

Wiesz może od czego jest ta nie podłączona wtyczka? Też mam ją w swojej AUDI 80 B3 PP. Konieczne jest rozkręcenie całego gaźnika aby sprawdzić czy ten drucik jest podłączony?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 sty 2016, 16:40

Ta niepodłączona wtyczka obok zbiorniczka płynu chłodniczego to wtyczka czujnika braku płynu. W mniejszych silnika nie montowali zbiorniczków z tym czujnikiem i dlatego wisi niepodłączona.

A ten silniczek można wyjąć po wykręceniu tylko pierścienia który go trzyma.

Zresztą podłącz sobie 9V baterię jak autor do tego silniczka i patrz czy sie przymknie przesłona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl