Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 03 mar 2015, 06:40

no, no bardzo dobrze to wygląda.
Musze tam zajrzeć na ten parking w któryś weekend <ok>

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 30 mar 2015, 20:26

Za 1500KM zmiana oleju. :mrgreen:

Jaki wlewać? Myślałem nad jakimś Liqui Moly 5W40. <ok> Do tej pory dwa razy lalem 10W40 Valvoline MaxLife Diesel. Myślałem też nad Motul 8100 X-CLEAN.

Co sądzicie?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 20:40 przez illusion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 30 mar 2015, 20:29

no właśnie ja też niedługie zmieniam i nie wiem jeszcze jaki lać :oops:
nadal w weekendy galeria ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2015, 20:34

Valvolie, Motul, liqui moly. To i tak wysoka półka.
Wtedy gdy produkowano B4 nie było aż takich olejów jak teraz.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 30 mar 2015, 20:40

No tak, ale czy mogę przeskoczyć z 10W40 na 5W40 Motula 8100 X-CLEAN spokojnie? :-)

Byłem w galerii wczoraj;) miałem dłuższą chwile przerwy w szkole. Ale tylko na obiad..gdy będę miał spokojniejszy plan, gdzie skończę wcześniej to dam znać. :-)

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 30 mar 2015, 20:52

a to co studiujesz ? na UJK czy Politechnika? że w galerii auto zostawiasz ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2015, 20:56

illusion pisze:No tak, ale czy mogę przeskoczyć z 10W40 na 5W40 Motula 8100 X-CLEAN spokojnie? :-)
Jak nie masz wycieków i nie konsumuje silnik dużych ilości oleju to jak najbardziej można.
Dodatkowo możesz zastosować płukanke liqui
Obrazek

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 31 mar 2015, 17:28

Na galerii nie parkuję, tylko zazwyczaj tam jestem po zajęciach. Chodziło mi o to, że to dobre miejsce na spota. <ok>

Wleję raczej 5W40 bez płukanki..;)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 mar 2015, 17:43

Robiłem dwa razy płukankę w 1Z z 95r ;-) Później dobry syntetyk.
Polecam Ci Valvoline MaxLife 5w-40.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 31 mar 2015, 17:46

Coś wybiorę, albo Liqui Moly albo Valvoline bądź Motul. ;)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 kwie 2015, 22:27

plukanka nie zaszkodzi raz z vki zmienialem olej i byl czarny ale na dnie miski nie bylo syfu, drugi raz zmieniajac olej zastosowalem plukanke i zmienilem olej , po pluknace w misce mialem mnustwo jakiegos syfu i tak jakby takich drobinek sadzy

pozdr

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 21 kwie 2015, 22:12

W poniedziałek miało miejsce czyszczenie nastawnika, ponieważ nierówna praca już trochę mnie denerwowała. Oczywiście do całej akcji w końcu kupiłem VAGa. :-)

Teraz auto pracuje na dawce 3.8mg, kąt wtrysku 51, RSW 0.760V. Nareszcie spokój z obrotami, teraz pięknie cały czas równo cyka, i brak szarpania.

Kilka fotek z imprezy. :mrgreen:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek



i kilka świeżych fotek :-) . (nastawnik już poczyszczony) :mrgreen:
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 kwie 2015, 07:17

Co do olei to polecam Liqui Moly - górna półka i dobry jest jeszcze Valvoline. Przy zmianie przyda sie plukanka, ja stosuję LM. Gdyby auto od początku chodziło na 5w40 to ok. ale 10w40 a do tego nie najlepsze jakościowo potrafią narobic "złogi" szlamu i sadzy. Jeśli mocno eksploatuje się turbo i osiąga one duże temp. to tam najczęściej " zwęgla" się olej i może zatkac kanał - i turbo szybko padnie. Oczywiście to najgorsze przypadki, ale od oleju dużo zależy, trochę turbosprezarek rozebralem i widziałem jak to wygląda w środku :-P

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 27 kwie 2015, 13:50

czy płukanka może zaszkodzić? Koniecznie zrobić ją przy zmianie na 5w40?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 kwie 2015, 19:10

illusion pisze:czy płukanka może zaszkodzić? Koniecznie zrobić ją przy zmianie na 5w40?
Tylko jeśli będzie użyta nie zgodnie z instrukcją :-P Ja stosowałem już parę razy i jest bardzo OK <ok> Najpierw użyłem zwykłej płukanki przy przejściu z szuwaksów 10w40(mobil,castrol i elf) na 5W40. Ale później znów powróciłem do 10w40 tylko górna półka - Liqui Moly. Jak brałem drugą płukankę to nie mieli akurat zwykłej, to gość dał mi z lini -PROLINE, WIęc przy każdej zmianie używałem 1/3 tego specyfiku.

W olejach syntetycznych 5w40 jest dużo środków czyszczących i jeśli wytworzył Ci się gdzieś nagar lub szlam to możesz sobie wyobrazić co się może dziać, lepiej to przepłukać płukanką niż żeby robił to syntetyk przez >10tys.Km. Tym bardziej że wlejesz 5w40 do "czystego silnika" a nie do takiego gdzie jest full szlamu. Z tym akurat różnie bywa, czasem jak były oleje ok. i w porę wymieniane a auto dobrze eksploatowane - to i silnik "bywa" czysty. A gdzie nie gdzie spotyka się widok że "o zgrozo" :-| smoła itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl