Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC
Za 1500KM zmiana oleju. :mrgreen:
Jaki wlewać? Myślałem nad jakimś Liqui Moly 5W40. <ok> Do tej pory dwa razy lalem 10W40 Valvoline MaxLife Diesel. Myślałem też nad Motul 8100 X-CLEAN.
Co sądzicie?
Jaki wlewać? Myślałem nad jakimś Liqui Moly 5W40. <ok> Do tej pory dwa razy lalem 10W40 Valvoline MaxLife Diesel. Myślałem też nad Motul 8100 X-CLEAN.
Co sądzicie?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 20:40 przez illusion, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
W poniedziałek miało miejsce czyszczenie nastawnika, ponieważ nierówna praca już trochę mnie denerwowała. Oczywiście do całej akcji w końcu kupiłem VAGa.
Teraz auto pracuje na dawce 3.8mg, kąt wtrysku 51, RSW 0.760V. Nareszcie spokój z obrotami, teraz pięknie cały czas równo cyka, i brak szarpania.
Kilka fotek z imprezy. :mrgreen:
i kilka świeżych fotek . (nastawnik już poczyszczony) :mrgreen:
Teraz auto pracuje na dawce 3.8mg, kąt wtrysku 51, RSW 0.760V. Nareszcie spokój z obrotami, teraz pięknie cały czas równo cyka, i brak szarpania.
Kilka fotek z imprezy. :mrgreen:
i kilka świeżych fotek . (nastawnik już poczyszczony) :mrgreen:
Co do olei to polecam Liqui Moly - górna półka i dobry jest jeszcze Valvoline. Przy zmianie przyda sie plukanka, ja stosuję LM. Gdyby auto od początku chodziło na 5w40 to ok. ale 10w40 a do tego nie najlepsze jakościowo potrafią narobic "złogi" szlamu i sadzy. Jeśli mocno eksploatuje się turbo i osiąga one duże temp. to tam najczęściej " zwęgla" się olej i może zatkac kanał - i turbo szybko padnie. Oczywiście to najgorsze przypadki, ale od oleju dużo zależy, trochę turbosprezarek rozebralem i widziałem jak to wygląda w środku
Tylko jeśli będzie użyta nie zgodnie z instrukcją Ja stosowałem już parę razy i jest bardzo OK <ok> Najpierw użyłem zwykłej płukanki przy przejściu z szuwaksów 10w40(mobil,castrol i elf) na 5W40. Ale później znów powróciłem do 10w40 tylko górna półka - Liqui Moly. Jak brałem drugą płukankę to nie mieli akurat zwykłej, to gość dał mi z lini -PROLINE, WIęc przy każdej zmianie używałem 1/3 tego specyfiku.illusion pisze:czy płukanka może zaszkodzić? Koniecznie zrobić ją przy zmianie na 5w40?
W olejach syntetycznych 5w40 jest dużo środków czyszczących i jeśli wytworzył Ci się gdzieś nagar lub szlam to możesz sobie wyobrazić co się może dziać, lepiej to przepłukać płukanką niż żeby robił to syntetyk przez >10tys.Km. Tym bardziej że wlejesz 5w40 do "czystego silnika" a nie do takiego gdzie jest full szlamu. Z tym akurat różnie bywa, czasem jak były oleje ok. i w porę wymieniane a auto dobrze eksploatowane - to i silnik "bywa" czysty. A gdzie nie gdzie spotyka się widok że "o zgrozo" :-| smoła itp.