Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4. 1.9 TDI 1Z] Brak prądu w kostce przepływomierza

ODPOWIEDZ
kuba2311
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2014, 11:21

[B4. 1.9 TDI 1Z] Brak prądu w kostce przepływomierza

Post autor: kuba2311 » 31 mar 2015, 23:51

Witam. Piszę w sprawie Audi kolegi. Przez ostatnie dni męczymy się z jego dieselkiem.
80 B4 93r. na Boschu.
Auto nie ma mocy, jeździ jak SDI.
Podpieliśmy N75 tak jak ma być bo miał ominięty zaworek poprzez bypass. Teraz już jest tak jak należy. Turbo ładuje 0,8bara.
Doszliśmy do tego że nie dochodzi prąd do kostki od przepływomierza (sam przepływomierz był zmieniany parę miesięcy temu).

Chciałbym spytać co to może być, że nie dochodzi tam prąd?
Wiązka do tego momentu co ją widać wygląda ok. Gdzie te kable są pociągnięte dalej? Co możemy jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam! :->

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2015, 15:46

Napięcia 12v we wtyczce tego przepływomierza ,raczej na pewno nie znajdziesz ;-) a to czy działa ,można sprawdzić odpalając vaga ,ruszając recznie klapką przepływomierza i sprawdzając czy rosną wartosci w odpowiedniej rubryce bloku 000.A to że jedzie jak SDI ,to raczej standard w tym modelu ,co nie znaczy ,że nie da się zrobić żeby jechał jak na 90koni przystało ,a nawet lepiej ;-) podstawa to doładowanie ,pojawiające się odpowiednio wczesnie ,odpowiednia dawka paliwa 3,6-4mg ,czyli w bloku 000 odpowiednio wartość 15-20. No i ustawiony jak nalezy statyczny kąt wtrysku,czyli wartość 45-50 w nastawach podstawowych ,czyli basic seting .Wtedy powinno jechać z grubsza jak na 90 konne auto przystało.Żeby jechało lepiej ,tylko zmiana map paliwa i doładowania ,czyli tuning ECU
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 15:56 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo2402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2013, 12:04
Lokalizacja: Bukowno/Małopolska

Post autor: Pablo2402 » 01 kwie 2015, 15:53

okej dzięki za info na temat tego prądu :)
ale wydaje mi się że powinien żwawiej jechać, właśnie kolega ma też 80 tylko na preiburgu i odpieliśmy kostkę przepływki i chodził tak jak mój po tym się właśnie sugerowaliśmy że coś może być nie tak z prądem.
pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2015, 15:59

Pablo2402 pisze:właśnie kolega ma też 80 tylko na preiburgu
Na pierburgu nawet ori zawsze będzie się zbierało lepiej ,bo fabrycznie jest 210 Nm ,a na boschu 180 Nm ;-) ...według mnie to ta moc 90 koni ,podana przez fabrykę ,jest w przypadku 80 tek na starszym osprzęcie ,trochę naciągana ,bo nawet w 100% sprawne ,wyraznie odbiegają osiągami od takich samych aut na nowszym osprzęcie

Pablo2402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2013, 12:04
Lokalizacja: Bukowno/Małopolska

Post autor: Pablo2402 » 01 kwie 2015, 16:30

okej rozumiem, bo właśnie ta jego zapie... jak poje... :D
ale teraz poszperałem jeszcze i przypomniałem sobie że mruga mi kontorlka od święc zarowych. A byłem u znajomego na komputerze i mi podpiął i mówił że wtrysk sterujący będzie zepsuty i właśnie nie da się ustawić kątu wtrysku , i mam pytanie czy podejdzie ten wtrysk od preiburga?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2015, 18:21

Pablo2402 pisze:mam pytanie czy podejdzie ten wtrysk od preiburga?
Podejdzie z kazdego podobnego tdi ,tylko wtyczka będzie na krótszym kablu ;-) Bez sprawnego sterującego w tym aucie ,nie ma jazdy 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4. 1.9 TDI 1Z] Brak prądu w kostce przepływomierza

Post autor: Krzysiek 84 » 01 kwie 2015, 19:22

kuba2311 pisze: 80 B4 93r. na Boschu.
MUNIOR pisze:
Pablo2402 pisze:mam pytanie czy podejdzie ten wtrysk od preiburga?
Podejdzie z kazdego podobnego tdi ,tylko wtyczka będzie na krótszym kablu ;-) Bez sprawnego sterującego w tym aucie ,nie ma jazdy 8-)
Jeśli masz z początku 93 r auto to mozliwe , że możesz mieć wtryski jednosprężynowe , o ile ktoś miał problem w przeszłości z wtryskiem sterującym i wymienił komplet wtryskow na dwu-sprężynowe.
W którą strone wychodzi kabelek z wtrysku sterującego u Ciebie :?:

Pablo2402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2013, 12:04
Lokalizacja: Bukowno/Małopolska

Post autor: Pablo2402 » 02 kwie 2015, 15:12

Nie jestem pewien, ale stojąc na wprost maski to w strone szyby (ale upewnie się i napiszę jeszcze)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 kwie 2015, 15:47

Pablo2402 pisze:Nie jestem pewien, ale stojąc na wprost maski to w strone szyby (ale upewnie się i napiszę jeszcze)
To jak w tym kierunku to masz dwu-sprężynowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl