[B4 1Z] jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?
[B4 1Z] jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?
Witam
Panowie, zauważyłem dziś, ze prawdopodobnie mam walnięta uszczelkę pod głowica. Mianowicie, po 3 dniach postoju otwarłem dziś maskę i zauważyłem, że ubyło płynu chłodzącego. jakoś wielce mnie to nie zaskoczyło bo co jakiś czas trochę zawsze musiałem dolewać. Ale jednocześnie sprawdziłem poziom oleju i wydał mi się on wyjątkowo "rzadki". Sprawdzałem kilkukrotnie i za każdym razem z bagnetu olej spływał wyjątkowo szybko. Jeżdżę na 0W40, który jest dość rzadki olejem, ale teraz z bagnetu w pionowej pozycji spadły mi 3 krople oleju w ciągu 2 sek.
W jaki sposób sprawdzić, czy faktycznie płyn dostaje się do oleju przez uszczelkę pod głowicą??
Panowie, zauważyłem dziś, ze prawdopodobnie mam walnięta uszczelkę pod głowica. Mianowicie, po 3 dniach postoju otwarłem dziś maskę i zauważyłem, że ubyło płynu chłodzącego. jakoś wielce mnie to nie zaskoczyło bo co jakiś czas trochę zawsze musiałem dolewać. Ale jednocześnie sprawdziłem poziom oleju i wydał mi się on wyjątkowo "rzadki". Sprawdzałem kilkukrotnie i za każdym razem z bagnetu olej spływał wyjątkowo szybko. Jeżdżę na 0W40, który jest dość rzadki olejem, ale teraz z bagnetu w pionowej pozycji spadły mi 3 krople oleju w ciągu 2 sek.
W jaki sposób sprawdzić, czy faktycznie płyn dostaje się do oleju przez uszczelkę pod głowicą??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Co do płynu to sprawdź czy wokół króćców CI nie spływa płyn. Temperature silnika trzyma w normie :?:
Ewentualnie po przejażdżce podnies maskę i sprawdź czy nie puchną węże układu chłodzenia i czy nie wyrzuca płynu na zewnątrz po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego.
Można tez podjechać do warsztatu i sprawdzić zawartość CO2 w układzie.
Musisz wszystko wyeliminować, by być pewnym , że to uszczelka pod głowicą, bo zmiana tej uszczelki to pociągnie za soba troche kosztów.
Ewentualnie po przejażdżce podnies maskę i sprawdź czy nie puchną węże układu chłodzenia i czy nie wyrzuca płynu na zewnątrz po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego.
Można tez podjechać do warsztatu i sprawdzić zawartość CO2 w układzie.
Musisz wszystko wyeliminować, by być pewnym , że to uszczelka pod głowicą, bo zmiana tej uszczelki to pociągnie za soba troche kosztów.
Króćce sprawdzone, bo poprzedniej simy miałem z nimi problem i teraz sucho. Temperatura silnika OK, węże nie puchną. Mogę jedynie okręcić korek po nagrzaniu silnika, ale rzadki olej raczej wskazuje na uszczelkęKrzysiek 84 pisze:Co do płynu to sprawdź czy wokół króćców CI nie spływa płyn. Temperature silnika trzyma w normie :?:
Ewentualnie po przejażdżce podnies maskę i sprawdź czy nie puchną węże układu chłodzenia i czy niw wyrzuca płynu na zewnątrz po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Sprawdź czy ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami. Czy z silnika po odkręceniu korka oleju nie śmierdzi płynem chłodniczym oraz z wydechu czy nie czuć płynu. Sprawdź nie samą rzadkość oleju ale jego stan. Gdyby przedostawał ci się płyn do oleju to by jego poziom wzrastał. Kolejna rzecz to budyń pod korkiem oleju. Jest czy go nie ma?
Oprócz króćców sprawdź jeszcze tzw brok. Są to zaślepki które mają za zadanie wyskoczyć gdyby zamarzł ci plyn w głowicy , by zapobiec jej pęknięciu. U mnie jeden brok był przerdzewiały i dość znacznie ubywało mi płynu. Brok jest pod turbiną są chyba 3 zaślepki obok siebie.
Uszczelka pod głowicą czyli wszystkie części , płyny i robocizna to koszt 700-1000zł w zależności od tego jak mechanik się ceni <ok>
Oprócz króćców sprawdź jeszcze tzw brok. Są to zaślepki które mają za zadanie wyskoczyć gdyby zamarzł ci plyn w głowicy , by zapobiec jej pęknięciu. U mnie jeden brok był przerdzewiały i dość znacznie ubywało mi płynu. Brok jest pod turbiną są chyba 3 zaślepki obok siebie.
Uszczelka pod głowicą czyli wszystkie części , płyny i robocizna to koszt 700-1000zł w zależności od tego jak mechanik się ceni <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Objawami uszkodzonej nagrzewnicy będą też : mokry dywan w okolicy tunelu pod konsolą , szybko zaparowująca szyba przednia , słodkawy zapach i posmak oparów na szybie.Może dokładnie obejrzyj chłodnicę , a z uszczelką to jeszcze zdążysz .Przy uszkodzonej uszczelce ( jeżeli płyn idzie do wydechu ) spaliny mają kolor białawy i nie kładą się na ziemi jak przy spalaniu oleju. Płyn nie rozrzedzi oleju .Pozbieraj do kupy opinie kolegów i powoli posprawdzaj.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Moze byc tak ze plyn Ci ucieka gdzies z króćców albo z połaczen przewodow. Oczywiscie płyn wyparowywuje i zostaje tylko bialawy osad z boku silnika
na jesien to przerabialem i myslałem ze to niedociągniete opaski . No ale niestety oring pod króćcem nie spełniał swojej roli i sie lało po trochu tak tygodniowo ok 150 ml plynu Niby nic ale uciekał !
polecam umys silnik płynem sevamil keral-M ( taki rozowy ) i obserwacja codzienna
pozdrawiam
na jesien to przerabialem i myslałem ze to niedociągniete opaski . No ale niestety oring pod króćcem nie spełniał swojej roli i sie lało po trochu tak tygodniowo ok 150 ml plynu Niby nic ale uciekał !
polecam umys silnik płynem sevamil keral-M ( taki rozowy ) i obserwacja codzienna
pozdrawiam
No i już wiem gdzie ubywa płynu. Wczoraj miałem niemiłą niespodziankę na autostradzie - przy wysokich obrotach nagle coś syknęło i płyn wyciekł mi pod nogi. Zatrzymałem się, dolałem co miałem wody, dokulałem się na stację gdzie do pełna dolałem destylowanej i tak dojechałem do domu (ok 8km) i co dziwne na tym dystansie, jadąc oczywiście wolno i ostrożnie nic płynu nie zeszło.
Wygląda więc na to że coś jest nie tak z nagrzewnicą.
Jak się do niej dobrać, żeby zobaczyć gdzie cieknie i nie zdejmować całej deski??
Wygląda więc na to że coś jest nie tak z nagrzewnicą.
Jak się do niej dobrać, żeby zobaczyć gdzie cieknie i nie zdejmować całej deski??
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jelly, już takiego posta napisałeś https://audi80.pl/topics98/b3-18praw ... ht=#983166
to raczej nie możliwe bez zorebraniaJelly pisze:Jak się do niej dobrać, żeby zobaczyć gdzie cieknie i nie zdejmować całej deski??