Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?

Post autor: Jelly » 07 kwie 2015, 17:44

Witam

Panowie, zauważyłem dziś, ze prawdopodobnie mam walnięta uszczelkę pod głowica. Mianowicie, po 3 dniach postoju otwarłem dziś maskę i zauważyłem, że ubyło płynu chłodzącego. jakoś wielce mnie to nie zaskoczyło bo co jakiś czas trochę zawsze musiałem dolewać. Ale jednocześnie sprawdziłem poziom oleju i wydał mi się on wyjątkowo "rzadki". Sprawdzałem kilkukrotnie i za każdym razem z bagnetu olej spływał wyjątkowo szybko. Jeżdżę na 0W40, który jest dość rzadki olejem, ale teraz z bagnetu w pionowej pozycji spadły mi 3 krople oleju w ciągu 2 sek.
W jaki sposób sprawdzić, czy faktycznie płyn dostaje się do oleju przez uszczelkę pod głowicą??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 kwie 2015, 18:14

Co do płynu to sprawdź czy wokół króćców CI nie spływa płyn. Temperature silnika trzyma w normie :?:
Ewentualnie po przejażdżce podnies maskę i sprawdź czy nie puchną węże układu chłodzenia i czy nie wyrzuca płynu na zewnątrz po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego.
Można tez podjechać do warsztatu i sprawdzić zawartość CO2 w układzie.
Musisz wszystko wyeliminować, by być pewnym , że to uszczelka pod głowicą, bo zmiana tej uszczelki to pociągnie za soba troche kosztów.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 kwie 2015, 18:31

Krzysiek 84 pisze:Co do płynu to sprawdź czy wokół króćców CI nie spływa płyn. Temperature silnika trzyma w normie :?:
Ewentualnie po przejażdżce podnies maskę i sprawdź czy nie puchną węże układu chłodzenia i czy niw wyrzuca płynu na zewnątrz po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego.
Króćce sprawdzone, bo poprzedniej simy miałem z nimi problem i teraz sucho. Temperatura silnika OK, węże nie puchną. Mogę jedynie okręcić korek po nagrzaniu silnika, ale rzadki olej raczej wskazuje na uszczelkę :-(

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 kwie 2015, 19:06

Sprawdź czy ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami. Czy z silnika po odkręceniu korka oleju nie śmierdzi płynem chłodniczym oraz z wydechu czy nie czuć płynu. Sprawdź nie samą rzadkość oleju ale jego stan. Gdyby przedostawał ci się płyn do oleju to by jego poziom wzrastał. Kolejna rzecz to budyń pod korkiem oleju. Jest czy go nie ma?
Oprócz króćców sprawdź jeszcze tzw brok. Są to zaślepki które mają za zadanie wyskoczyć gdyby zamarzł ci plyn w głowicy , by zapobiec jej pęknięciu. U mnie jeden brok był przerdzewiały i dość znacznie ubywało mi płynu. Brok jest pod turbiną są chyba 3 zaślepki obok siebie.
Uszczelka pod głowicą czyli wszystkie części , płyny i robocizna to koszt 700-1000zł w zależności od tego jak mechanik się ceni <ok>

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 07 kwie 2015, 19:13

W momencie gdy płyn dostaje się do oleju to olej ma kolor kawy z mlekiem. Jeszcze sprawdź nagrzewnicę bo tam też potrafi uciekać tak że nie widać. Rzadki olej wcale nie oznacza uszczelki pod głowicą. Zrobiło się ciepłej więc i olej jest rzadszy jak jest zimny.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 kwie 2015, 19:32

no nic, jutro posprawdzam jeszcze i po jeździe zobaczę. Olej ma kolor czarny (jak to w dieslu) a płynu ubyło max 300ml. Więc taka ilość chyba nie zmieni koloru oleju. No ale zobaczę jeszcze jutro. Dotychczas olej nawet jak było +30 nie był taki rzadki... albo mam przywidzenia :-P

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 07 kwie 2015, 21:25

Objawami uszkodzonej nagrzewnicy będą też : mokry dywan w okolicy tunelu pod konsolą , szybko zaparowująca szyba przednia , słodkawy zapach i posmak oparów na szybie.Może dokładnie obejrzyj chłodnicę , a z uszczelką to jeszcze zdążysz .Przy uszkodzonej uszczelce ( jeżeli płyn idzie do wydechu ) spaliny mają kolor białawy i nie kładą się na ziemi jak przy spalaniu oleju. Płyn nie rozrzedzi oleju .Pozbieraj do kupy opinie kolegów i powoli posprawdzaj.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 08 kwie 2015, 22:19

Zrobiłem dziś ok 100 km do pracy i spowrotem. Wycieków nie ma. Nie ma osadu na korku oleju. Płynu nie ubyło. Nie ma białych spalin... więc nic już z tego nie wiem. Z jednej strony mnie to cieszy, ale jednak też martwi takie zniknięcie płynu.

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 09 kwie 2015, 08:05

Doszedł Ci jeden obowiązek więcej - częste podnoszenie pokrywy silnika . :->

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 kwie 2015, 14:08

Moze byc tak ze plyn Ci ucieka gdzies z króćców albo z połaczen przewodow. Oczywiscie płyn wyparowywuje i zostaje tylko bialawy osad z boku silnika :D
na jesien to przerabialem i myslałem ze to niedociągniete opaski . No ale niestety oring pod króćcem nie spełniał swojej roli i sie lało po trochu :D tak tygodniowo ok 150 ml plynu :D Niby nic ale uciekał !
polecam umys silnik płynem sevamil keral-M ( taki rozowy ) i obserwacja codzienna

pozdrawiam

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 15 kwie 2015, 08:11

od tygodnia po dolaniu płynu zero ubytków. Coraz bardzie zastanawia mnie ta sytuacja :-|

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 kwie 2015, 08:39

To raczej powinieneś się cieszyć. Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia zwłaszcza przy chłodnicy. Miałem taki przypadek że ciekł mi płyn z węża przy chłodnicy a ciekło tylko wtedy gdy puszczał termostat. Jak termostat był zamknięty to sucho.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 04 cze 2015, 12:58

No i już wiem gdzie ubywa płynu. Wczoraj miałem niemiłą niespodziankę na autostradzie - przy wysokich obrotach nagle coś syknęło i płyn wyciekł mi pod nogi. Zatrzymałem się, dolałem co miałem wody, dokulałem się na stację gdzie do pełna dolałem destylowanej i tak dojechałem do domu (ok 8km) i co dziwne na tym dystansie, jadąc oczywiście wolno i ostrożnie nic płynu nie zeszło.
Wygląda więc na to że coś jest nie tak z nagrzewnicą.
Jak się do niej dobrać, żeby zobaczyć gdzie cieknie i nie zdejmować całej deski??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 cze 2015, 13:01

Jelly, już takiego posta napisałeś https://audi80.pl/topics98/b3-18praw ... ht=#983166
Jelly pisze:Jak się do niej dobrać, żeby zobaczyć gdzie cieknie i nie zdejmować całej deski??
to raczej nie możliwe bez zorebrania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl