Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 QUATTRO] róznica między sprężyną tylną audi B4 a B5

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[b4 QUATTRO] róznica między sprężyną tylną audi B4 a B5

Post autor: Rychu82 » 24 wrz 2014, 12:09

Witam,
ma ktoś możliwość sprawdzenia, sprawdzał albo wie jaka jest różnica między sprężyną tylną audi B4 sedan/avant quttro a audi A4 B5 quattro?
-wysokość
-średnica pręta
-ilość zwojów

amory z B5 podeszły mi idelanie ale sprężyny chcę wziąć -30 eibacha i nie wiem co z tego wyjdzie bo do B4 nie maja

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 24 wrz 2014, 21:47

Możesz brać z B5, ale sedan do sedana, avant do avanta, wtedy średnice grubości prętów będą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 wrz 2014, 22:03

sagem, a wysokość spężyny...-30 z A4 to będzie -30 B4? Jakby były springi do B4 to wziął bym z avanta ze wzgledu na butle LPG u mnie.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 24 wrz 2014, 22:13

Rychu82 pisze:sagem, a wysokość spężyny...-30 z A4 to będzie -30 B4? Jakby były springi do B4 to wziął bym z avanta ze wzgledu na butle LPG u mnie.
Tak, ale w B5 masz różne pakiety zawieszeń, 1BV, 1BA, 1BE i w zależności od tego które, taki masz odnośnik. Masz pakiet komfort, sport, -20 od serii itd.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 wrz 2014, 23:05

to 1BE są -20 w A4 i B4?

Davvvid

Post autor: Davvvid » 06 kwie 2015, 09:52

witam jesli zalożyłem amorki od a4 b5 Q to spręzyny tez??

strasznie mi pływa tył, nie wiem czemu :(

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 06 kwie 2015, 10:52

Davvvid pisze:witam jesli zalożyłem amorki od a4 b5 Q to spręzyny tez??

strasznie mi pływa tył, nie wiem czemu :(
A dobre kolego amorki były? A4 b5 i a80 w quattro, to jest to samo zawieszenie. Mogą się różnić wersje czyli uskok czy twardość, eska miała inne seria miała inne. Lepiej były ze springami wrzucić. Dobrze wszystko skręciłeś?

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 06 kwie 2015, 19:56

jak dupa pływa to tuleje na wahaczach do wymiany a sporo ich tam jest kosztowna sprawa chyba że poliuretan bo sporo taniej wyjdzie

Davvvid

Post autor: Davvvid » 07 kwie 2015, 21:42

Bronek27, tulejki wymieniałem, te u góry co sa po dwie, (wahacze) i te na dole przy kole też , reszte sprawdzałem na kanale i nie ma zadnych luzów, a naprawde wyczepałem, wyruszałem na rózne sposoby i nic, nie popękane ani nic.

audki, nowe, dobre sycza jak bardzo pobujasz góra, dół... są suche, twardo się wciskały... nie mam nie miałem springów, teraz znalałem - 20cm ... i chyba weznę....

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... GBTCWWuYmf
mierzyłem tak jak na zdjęciu i u mnie z tyłu jest 38,5 cm. a przód 37cm .... pogubiłem się... :-(

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 07 kwie 2015, 21:59

Davvvid pisze:Bronek27, tulejki wymieniałem, te u góry co sa po dwie, (wahacze) i te na dole przy kole też , reszte sprawdzałem na kanale i nie ma zadnych luzów, a naprawde wyczepałem, wyruszałem na rózne sposoby i nic, nie popękane ani nic.

audki, nowe, dobre sycza jak bardzo pobujasz góra, dół... są suche, twardo się wciskały... nie mam nie miałem springów, teraz znalałem - 20cm ... i chyba weznę....

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... GBTCWWuYmf
mierzyłem tak jak na zdjęciu i u mnie z tyłu jest 38,5 cm. a przód 37cm .... pogubiłem się... :-(
A co to w ogóle za amorki?? znasz wersje z jakiej pochodzą? przyjrzyj się jeszcze łącznikowi stabilizatora.

Davvvid

Post autor: Davvvid » 07 kwie 2015, 22:08

łączniki własnie mają luzy - do wymiany. mozliwe że to to ?

na paragonie pisze Amortyzator Kyb 341090 Audi tył

a na pudełku kyb 341909 .....

Sprężyny nie maja nic do tego , ze od 80 i dupa jest wyżej.....

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 07 kwie 2015, 22:12

Davvvid pisze:łączniki własnie mają luzy - do wymiany. mozliwe że to to ?

na paragonie pisze Amortyzator Kyb 341090 Audi tył

a na pudełku kyb 341909 .....

Sprężyny nie maja nic do tego , ze od 80 i dupa jest wyżej.....
Ogónie wszystko musi byc na tip top, tym bardziej z tylu w quattro, także wymień laczniki bo to wazny element. Potem zobaczymy.

Davvvid

Post autor: Davvvid » 07 kwie 2015, 22:19

Obrazek

wymieniłem pozycje Nr. 2 i 4 po obydwuch stronach,

jutro poszukam i bede zamawiał,

a co z sprężynami ? Amory wyciągnąć i spradzić ?
audki, Dziękuje Bardzo za pomoc :) <piwo>

[ Dodano: 2015-04-07, 22:24 ]
a jeszcze dodam to są tylne onzaczenie spreżyn u mnie
Obrazek Obrazek

przód
Obrazek

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 07 kwie 2015, 22:26

Davvvid pisze:[url=http://images66.fotosik.pl/777/e4d9f9710ec9e829m.jpg]Obrazek[/URL]

wymieniłem pozycje Nr. 2 i 4 po obydwuch stronach,

jutro poszukam i bede zamawiał,

a co z sprężynami ? Amory wyciągnąć i spradzić ?
audki, Dziękuje Bardzo za pomoc :) <piwo>
Wymień łączniki na lemforder, ja zawsze je wsadzałem i nie było problemu z nimi.
Jak sprężyny nie są zgniłe i pordzewiałe ani pęknięte czy inne uszkodzenia to nie zawracaj sobie głowy nimi, zajmij się łącznikami, i dokładnie zobacz czy która tulejka nie wyrąbana, a najlepiej to jedz na diagnostykę niech nim pogibaja będzie widać co nie domaga.

Mnie raz w quattro sie coś tuklo i za cholerę nie moglem dojść co jest jak pojechałem na diagnostykę dopiero wyszło jak to zaczęło pracować i się okazało ze sworzeń jeden poszedł.


Springi ori, dupa twarda bo springi pod hak twardsze:)

Davvvid

Post autor: Davvvid » 07 kwie 2015, 22:31

jutro bede szukał ok :) sprigi całe ładne, nie ma rdzy , pęknięc .. auto stało 6 -7 lat nie jezdzone:(

jak zmienie i bedzie tak samo to pojade na diagnostyke... :)
a amorki nie są wylane, <czyli beda dobre ? > i sycza jak mocniej chuśnies tyłem .
dziś jechałem na stanie , ruszyłem kierownicą jak omijałme studzienkę i takie uczucie ze dupa ucieka i to dosłownie.. dziękuje będe działał...

<ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl