Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nierówne przyspiesz,szarpanie na wyższe obroty

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

[B4 1.9 1Z] Nierówne przyspiesz,szarpanie na wyższe obroty

Post autor: WujoKurczak » 10 kwie 2015, 15:34

Witam Was serdecznie drodzy Forumowicze!

Mam ogromny problem z moim audikiem b4 cabrio 1.9 tdi 1Z na Pierburgu.
Od czasu kiedy kupiłem audika są cały czas te same problemy:

- przy prędkościach powyżej 130 km/h (np. 5ty bieg, 3k obrotów), samochód nagle zaczyna szarpać, jakby się dławił. I taki stan uaktywnia się zawsze jak jadę w trasę, silnik się rozgrzeje, zaczyna wariować. Jest to mega uciążliwe i troszkę niebezpieczne, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, bo samochód zamiast się rozpędzać to jedzie tą samą prędkością (a nawet i delikatnie zwalnia) i szarpie,
- w momencie wciskania gazu w podłogę audik najpierw się zbiera, potem delikatnie jakby odpuszcza, po czym znowu się zbiera i tak na przemian (nierównomierne przyspieszanie). Przy większych prędkościach (np. powyżej tych 130 km/h) dorzucam mu do pieca, a ten nie chce w ogole się rozpędzać (stoi na 130, ściągam nogę z gazu całkowicie, znowu go wciskam i buja się nierównym tempem do 160),
- dużo pali (średnie spalanie około 8,5 litra na 100 km)

Dzisiaj po raz 7 byłem u mechanika, specjalisty (i to naprawdę podobno dobrego w Pomorskim) od diesli. Podłączył audika pod komputer i wszystko posprawdzał, przeanalizował bloki pomiarowe etc. – wszystko jest podobno idealnie! Dawka paliwa, turbina, wszystko hula na komputerze perfekt!! I weź tu bądź mądry huh.

Skoro on mi nie może mi pomóc, to postanowiłem z prośbą zwrócić się do Was. Co myślicie o tym przypadku? Niby wszystko jest idealnie w parametrach, a jednak na 100 pro coś jest walnięte. Tylko pytanie, co to takiego …: /
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek poradę i pomoc! Pozdrawiam Was serdecznie!
Mat.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 17:11 przez WujoKurczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 10 kwie 2015, 16:03

Możliwości jest sporo. Rozpocznij od rzeczy najprostszych. Kiedy wymieniany był filtr paliwa i powietrza? Czy układ paliwowy się nie zapowietrza ? Czy układ dolotowy jest szczelny i wężyki ciśnieniowe są nieuszkodzone. Pozdrawiam i życzę sukcesu <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 kwie 2015, 20:11

Zrób nam logi dynamiczne grupy 3 i 11
Wygląda na przeładowanie skoro CI go odcina.
Jak masz mozliwośc to zawór N75 podmien na drugi i zrób przejażdżkę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2015, 20:31

WujoKurczak pisze:Dzisiaj po raz 7 byłem u mechanika, specjalisty (i to naprawdę podobno dobrego w Pomorskim) od diesli. Podłączył audika pod komputer i wszystko posprawdzał, przeanalizował bloki pomiarowe etc. &#8211; wszystko jest podobno idealnie! Dawka paliwa, turbina, wszystko hula na komputerze perfekt!!
Taa ,na pewno perfekt :roll: ...mogę się założyć ze w logach dynamicznych widać jak na dłoni przeładowanie ,a fachowiec rzeczywiście "najlepszy " ,ale chyba w wymyślaniu ładnie brzmiących bajek :-P ,skoro nie potrafi zdiagnozować takiej błachostki jak przeładowanie :roll: W sumie nie dziwota ,bo z tego co piszesz ,wynika ze sprawdzał wszystko "analizując "na postoju :roll: a nawet dzieci wiedzą ,że doładowanie można sprawdzić w czasie jazdy ;-) Ale cóż ...jaki fachowiec ,taka diagnoza ;-) Spytaj go jakie wartości tego ciśnienia odczytał,spytaj o dawkę paliwa w miligramach ,bo to akurat się sprawdza na biegu jałowym ,o statyczny kąt wtrysku też możesz zapytać ,bo to również sprawdzamy na jałowym ...konkrety ,konkrety ...a nie tajemnicza analiza i bajeczka że "wszystko perfekt " :roll: Jak się niechce ,albo się nie potrafi ,to się trzeba umieć przyznać ,a nie bajki opowiadać :roll:
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2015, 07:54 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 kwie 2015, 23:07

To samo miałem jak n75 odmówił współpracy. Błędu nie było a w logach widoczne chwilowe przeładowanie. I jest moc i jej nie mai tak w kółko. Po wymianie n75 problem znikł. W twoim przypadku też bym od tego zaczął. Najlepiej to podmień n75 na sprawny. Po tej operacji napisz nam o jej skutkach.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 kwie 2015, 21:15

Mam to samo. Zwłaszcza, że podniosłem sobie doładowanie. Lubi też złapać not laufa. I też mam problem z N75. Niegdyś go "reanimowałem" ale widać nie przyniosło to efektu. W dodatku bardzo późno budzi się turbo (pow. 2200 rpm).

Zaczynam od zaworka (wymiana) i potem będę szukał dalej.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 kwie 2015, 21:28

Francis1982 pisze:Mam to samo. Zwłaszcza, że podniosłem sobie doładowanie. Lubi też złapać not laufa. I też mam problem z N75. Niegdyś go "reanimowałem" ale widać nie przyniosło to efektu. W dodatku bardzo późno budzi się turbo (pow. 2200 rpm).

Zaczynam od zaworka (wymiana) i potem będę szukał dalej.
Trochę późno to turbo dmucha u ciebie. Jak na t15 to kiepsko. Napewno nie jest to spowodowane n75 bo on odpowiada głównie za upust ciśnienia z turbo. Sprawdź gruszke czy nie jest źle wyregulowana. Ale n75 też wymień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl