Witam Was serdecznie drodzy Forumowicze!
Mam ogromny problem z moim audikiem b4 cabrio 1.9 tdi 1Z na Pierburgu.
Od czasu kiedy kupiłem audika są cały czas te same problemy:
- przy prędkościach powyżej 130 km/h (np. 5ty bieg, 3k obrotów), samochód nagle zaczyna szarpać, jakby się dławił. I taki stan uaktywnia się zawsze jak jadę w trasę, silnik się rozgrzeje, zaczyna wariować. Jest to mega uciążliwe i troszkę niebezpieczne, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, bo samochód zamiast się rozpędzać to jedzie tą samą prędkością (a nawet i delikatnie zwalnia) i szarpie,
- w momencie wciskania gazu w podłogę audik najpierw się zbiera, potem delikatnie jakby odpuszcza, po czym znowu się zbiera i tak na przemian (nierównomierne przyspieszanie). Przy większych prędkościach (np. powyżej tych 130 km/h) dorzucam mu do pieca, a ten nie chce w ogole się rozpędzać (stoi na 130, ściągam nogę z gazu całkowicie, znowu go wciskam i buja się nierównym tempem do 160),
- dużo pali (średnie spalanie około 8,5 litra na 100 km)
Dzisiaj po raz 7 byłem u mechanika, specjalisty (i to naprawdę podobno dobrego w Pomorskim) od diesli. Podłączył audika pod komputer i wszystko posprawdzał, przeanalizował bloki pomiarowe etc. – wszystko jest podobno idealnie! Dawka paliwa, turbina, wszystko hula na komputerze perfekt!! I weź tu bądź mądry huh.
Skoro on mi nie może mi pomóc, to postanowiłem z prośbą zwrócić się do Was. Co myślicie o tym przypadku? Niby wszystko jest idealnie w parametrach, a jednak na 100 pro coś jest walnięte. Tylko pytanie, co to takiego …: /
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek poradę i pomoc! Pozdrawiam Was serdecznie!
Mat.
[B4 1.9 1Z] Nierówne przyspiesz,szarpanie na wyższe obroty
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
[B4 1.9 1Z] Nierówne przyspiesz,szarpanie na wyższe obroty
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 17:11 przez WujoKurczak, łącznie zmieniany 1 raz.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taa ,na pewno perfekt :roll: ...mogę się założyć ze w logach dynamicznych widać jak na dłoni przeładowanie ,a fachowiec rzeczywiście "najlepszy " ,ale chyba w wymyślaniu ładnie brzmiących bajek ,skoro nie potrafi zdiagnozować takiej błachostki jak przeładowanie :roll: W sumie nie dziwota ,bo z tego co piszesz ,wynika ze sprawdzał wszystko "analizując "na postoju :roll: a nawet dzieci wiedzą ,że doładowanie można sprawdzić w czasie jazdy Ale cóż ...jaki fachowiec ,taka diagnoza Spytaj go jakie wartości tego ciśnienia odczytał,spytaj o dawkę paliwa w miligramach ,bo to akurat się sprawdza na biegu jałowym ,o statyczny kąt wtrysku też możesz zapytać ,bo to również sprawdzamy na jałowym ...konkrety ,konkrety ...a nie tajemnicza analiza i bajeczka że "wszystko perfekt " :roll: Jak się niechce ,albo się nie potrafi ,to się trzeba umieć przyznać ,a nie bajki opowiadać :roll:WujoKurczak pisze:Dzisiaj po raz 7 byłem u mechanika, specjalisty (i to naprawdę podobno dobrego w Pomorskim) od diesli. Podłączył audika pod komputer i wszystko posprawdzał, przeanalizował bloki pomiarowe etc. – wszystko jest podobno idealnie! Dawka paliwa, turbina, wszystko hula na komputerze perfekt!!
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2015, 07:54 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Trochę późno to turbo dmucha u ciebie. Jak na t15 to kiepsko. Napewno nie jest to spowodowane n75 bo on odpowiada głównie za upust ciśnienia z turbo. Sprawdź gruszke czy nie jest źle wyregulowana. Ale n75 też wymień.Francis1982 pisze:Mam to samo. Zwłaszcza, że podniosłem sobie doładowanie. Lubi też złapać not laufa. I też mam problem z N75. Niegdyś go "reanimowałem" ale widać nie przyniosło to efektu. W dodatku bardzo późno budzi się turbo (pow. 2200 rpm).
Zaczynam od zaworka (wymiana) i potem będę szukał dalej.