Witam!
Mam taki problem z moją 80tką, mianowicie: po wymianie drążków, łączników stabilizatora, sworznia z prawej strony i dwóch tylnych tulejek wahaczy o dziwo auto jechało prościutko, przed wymianą tych części także. Problemy zaczęły się po wykonanej geometrii; zauważyłem, że auto dosyć znacznie ściąga w prawo (po puszczeniu kierownicy najpierw jedzie prosto, a potem nagle zaczyna go zbierać). Wartości były w normie, wszystkie na zielono, kierownica prosto. Po drugiej wizycie na geometrii stwierdzili, że wszystko jest w porządku (choć tutaj już dwie wartości były zaznaczone na żółto). Podejrzewali winę opon i kazali mi przerzucić z tyłu na przód, co oczywiście zrobiłem - problem nie został zażegnany, leci w prawo tak jak leciało.
Powietrze w kołach też w porządku. Autko nie miało wcześniej żadnego poważniejszego wypadku. Jakieś pomysły? Mam się upierać i z nimi walczyć? Jakie jeszcze mogą być przyczyny jeśli to nie ich wina? Poniżej dorzucę wyniki pomiaru geometrii.
[B3 1.8 JN] Autko po geometrii ściąga w prawo
Na tym skanie nie ma pomiaru wyprzedzenia kąta sworznia zwrotnicy.
Ten parametr w audi jest niby nie regulowalny, ale w małym zakresie na sworzniach da się wyregulować. Jeśli masz różne te kąty może auto ściągać.
Ten parametr w audi jest niby nie regulowalny, ale w małym zakresie na sworzniach da się wyregulować. Jeśli masz różne te kąty może auto ściągać.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 13:14 przez dyras, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi się, że nie powinno to mieć wpływu na zużycie np. opon.
Nie wiem dlaczego nie masz wyniku tego parametru. Powinien Ci przynajmniej go pomierzyć, jeśli nie byłby w stanie go ustawić.
Miałem podobną sytuację, oddałem na wymianę zawieszenia sprawne auto, a po wymianie i paru geometriach ciągnie. Prawdopodobnie mogli mi uszkodzić kolumnę przy wybijaniu na siłę końcówki drążka. Jeszcze nie miałem czasu wstawić innej na testy.
Nie wiem dlaczego nie masz wyniku tego parametru. Powinien Ci przynajmniej go pomierzyć, jeśli nie byłby w stanie go ustawić.
Miałem podobną sytuację, oddałem na wymianę zawieszenia sprawne auto, a po wymianie i paru geometriach ciągnie. Prawdopodobnie mogli mi uszkodzić kolumnę przy wybijaniu na siłę końcówki drążka. Jeszcze nie miałem czasu wstawić innej na testy.