Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] ogromne spalanie !!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Voldir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:09

[B4 2.0 ABK] ogromne spalanie !!

Post autor: Voldir » 13 kwie 2015, 12:41

Witam. Silnik posiadam taki jak w temacie. Sprzedający twierdził że pali do 12 litrów na 100 w mieście ale to już pomijam bo teorie sprzedawców można wsadzić między bajki sobie. Zrobiłem test. Raz przejechałem w mieście na 10 litrach jakieś 53 km a drugim razem na 15 litrach już 78 km. Wychodzi na to że pali ok 20 litrów benzyny w mieście? :o Amory wymienione, czujnik temp. niebieski również, korektor siły hamowania, klocki, tarcze, rozrząd kompletny + pompa wody i koło pasowe do tego. Taki remont po zakupie. Wymieniłem czujnik bo cały czas wskazywał 50 stopni w aucie a i po wymianie tego czujnika nadal jest 50 parę w te słoneczne dni. Nie wiem co jest grane.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 17:11 przez Voldir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 13 kwie 2015, 14:19

Czujnik niebieski kolego jest od ECU, a szary od wskaźnika. Więc wymiana niebieskiego ci nic nie daje, a szary jeśli się uprzesz wymieniać to tylko z ASO, a to już koszt jakieś 160 zł. To została ci do sprawdzenia jeszcze sonda Lambda i podpięcie VAGa bo może jakieś błędy są. Tu na forum jest opisane jak sprawdzić oba czujniki czy trzymają parametry. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2015, 17:12

No i sprawdzenie i poprawne ustawienie zapłonu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 kwie 2015, 19:45

Sonda zapłon i termostat. I nie jezdzij do końca paliwa bo pompę w baku zarżniesz

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 13 kwie 2015, 19:48

Francis1982 pisze:I nie jezdzij do końca paliwa bo pompę w baku zarżniesz
A wtedy ci dojdzie jakieś 60 zł za używkę. I kolejne niepotrzebne koszty. A teraz do roboty się bierz :-)

Voldir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:09

Post autor: Voldir » 13 kwie 2015, 23:34

Bardzo dziękuję Panowie za wszystkie odpowiedzi. Sprawdzę oczywiście sonde, zapłon i termostat. Jeszcze raz bardzo dziękuję i będę pamiętał żeby nie wyjeżdżać całego paliwa :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 kwie 2015, 00:17

elektronic pisze:
Francis1982 pisze:I nie jezdzij do końca paliwa bo pompę w baku zarżniesz
A wtedy ci dojdzie jakieś 60 zł za używkę. I kolejne niepotrzebne koszty. A teraz do roboty się bierz :-)
Ale filtr paliwa tak czy siak wskazane wymienić o czym bardzo mało się mówi <ok>

Pompa w baku jest niemal nieśmiertelna przy sprawnym filtrze ;)

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 14 kwie 2015, 08:59

Francis1982 pisze:filtr paliwa tak czy siak wskazane wymienić
No to też. U mnie przejeździła 20 lat :-) Niedawno wymieniałem i był fabryczny.

Voldir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:09

Post autor: Voldir » 14 kwie 2015, 19:27

A czy możliwą przyczyną dużego spalania, może być również jazda na za niskich obrotach jak dla tego silnika? Chodzi o to czy za bardzo go nie męczę. Jeżdżę na obrotach w widełkach 1.5-2 tysięcy a potem już zmiana biegu na wyższy :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2015, 19:33

Voldir, raczej nie ale nie jest to też dobre dla tego silnika, zmieniaj pomiędzy 2 a 3 tyś nawet bliżej pod 3, spalanie na pewno nie wzrośnie. Wypróbowałem to u siebie.

Awatar użytkownika
slivka91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2011, 12:35
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Świecie

Post autor: slivka91 » 14 kwie 2015, 21:06

Jak z dolotem?
U mnie po zakupie żłopał też tyle, ale dolot był zatkany, odma zaślepiona, cuda w filtrze powietrza i czujnik wody.
Po samym zrobieniu dolotu spadło sporo a po czujniku jeszcze. Teraz jest prawie optymalnie.

Filtr paliwa, sonda, niebieski czujnik, dolot tu trzeba działać
Zmiana biegu 1800-2000 wystarcza.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 14 kwie 2015, 21:35

slivka91 pisze:Zmiana biegu 1800-2000 wystarcza.
No tak, szczególnie pod górkę wjeżdżając z jakiejś drogi takie obroty są idealne. :-P
Nie przesadzajmy koledzy z tym przełączaniem przy 2 tys. To nie diesel. Przy tych obrotach to można wrzucać kolejny bieg ale w mieście jak co kawałek jest skrzyżowanie i nie ma gdzie depnąć. Ja u siebie cisnę przynajmniej do 3 tys, żeby jak najszybciej mieć prędkośc przelotową :-) i na spalanie nie narzekam. Średnio 11 l gazu w cyklu mieszanym.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 kwie 2015, 22:04

Dobrze, że napisałeś Diesel a nie TDI ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 15:48

slivka91 pisze: ale dolot był zatkany,
jak dolot zatkany :?: najczęściej dolot jest odetkany znaczy jakaś nieszczelność ale to też źle wpływa na spalanie ponieważ jest to powietrze nie zmierzone przez przepływkę.
slivka91 pisze:Zmiana biegu 1800-2000 wystarcza.
stanowczo za nisko to nie disel jak już napisałem wyżej. Spróbuj jeździć zmieniając biegi tak jak napisałem a gwarantuje że spalanie nie wzrośnie, Ale sam wypróbuj.

ps to emeryci chyba jeżdżą szybciej :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl