Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 7A] Nie trzyma obrotów, kopci.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Don Vito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 lip 2014, 12:26

[B3 2.3 7A] Nie trzyma obrotów, kopci.

Post autor: Don Vito » 16 kwie 2015, 21:05

Cześć! Problem polega nierównej pracy silnika, oraz kopceniu na czarno. Silnik dławi się i kopci na wolnych jednak wkręca się dobrze i bez przerw w mocy. Uszczelniłem dolot, ale na przepływce jak i w gumie łączącej przepływkę z przepustnicą zauważyłem lekkie zapocenie olejem, tak samo na czujniku połozenia przepustnicy. Wymienione są świece i cały aparat zapłonowy, zapłon ustawiany na lampie strobo, filtr paliwa, obydwa stukowce, filtr powietrza i wężyki podciśnieniowe wychodzące z tyłu kolektora ssącego. Silnik czasami dławi się również w czasie jednostajnej jazdy na jakimkolwiek biegu, więc to nie wina krokowca... Jakies pomysły ? :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 kwie 2015, 21:30

tak. Zaczynając: przepływka, opornica wtryskiwaczy, same wtryskiwacze. Po kolei sprawdzać trza.

[ Dodano: 2015-04-16, 21:30 ]
ps. pora sprawdzić przedmuchy na cylindrach oraz odmę wypi....lić w catch tank.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-04-17, 18:17 ]
Leo, nie używaj wulgaryzmów <nono>
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2015, 18:16 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Don Vito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 lip 2014, 12:26

Post autor: Don Vito » 16 kwie 2015, 22:22

Czyli, że wtryski mogły zacząć za bardzo lać? Jak więc najdokładniej sprawdzić przepustnicę? A z tą odmą u mnie to tez coś namieszane jest, bo z rury idącej od gumy przepływki do bloku silnika (koło stukowców) wychodzi jakaś inna, wchodząca z kolei do tyłu ssącego, wygląda to tak (króciec na prawo od zielonych przewodów) :
Obrazek
Obrazek .
Przy okazji jak zabrać się za zrobienie catch tanka ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 kwie 2015, 07:17

Po pierwsze - którą wersję 7A masz?

I tak, jeśli masz walniętą opornicę to wtryski będą lały jak cholera. A jeśli same wtryskiwacze mają już dość, to tak samo. Te rzeczy mają 30 lat.

Awatar użytkownika
Don Vito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 lip 2014, 12:26

Post autor: Don Vito » 17 kwie 2015, 10:32

W sumie pewny nie jestem, ale wszedzie widze oznaczenia bosha, napisu hitachi narazie nigdzie nie zauwazylem wiec... Resistor pack jest na podszybiu, kolo skrzynki z bezpiecznikami ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 kwie 2015, 10:33

tak tam jest.
JAk nie wiesz którą wersję masz to powiedz masz barana czy zwykłe żeliwo? Komp na 2 czy 4 wtyczki?

[ Dodano: 2015-04-17, 10:35 ]
Dobra, spojrzałem do linku z Twoim autem, masz 88 rok czyli stare hitachi. Zrobić takie mody, jakie ja robiłem w swoim , linki znajdziesz z moimi tematami.
Odma jest prosta bo wszystko co wychodzi z głowicy, bloku robisz w jeden kanisterek , wylot na ziemię, zaślepiasz jedno wyjście z kolektora dolotowego, tam gdzie odma wchodziła, usuwasz POLECAM układ filtra aktywnego, i voila.

[ Dodano: 2015-04-17, 10:39 ]
ps. Nie zapomnij o pozostawieniu podłączenia korekcji ciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa. No i on też może być zepsuty, wtedy leje Ci benzyną w dolot. Polecam sprawdzić, czy po wypięciu wężyka z niego leci paliwo.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 28 kwie 2015, 15:56

witam. podepne sie pod temat. u mnie sytuacja podobna tylko bez kopcenia. odpalam silnik na zimnym i nie chce sie wkrecac na obroty zaczyna strzelac w dolot gdy sie go przegazyje jako tako wszystko wraca do normy do 4 tys wchodzi normalnie podczas jazdy a powyzej 4 tys obr zaczyna go mulic. 1 wersja 7a na hitahi.

wtyczek diagnostycznych u siebie nie widzialem kody blyskowe sprawdza sie przez bezpiecznik pompy?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 kwie 2015, 16:37

Do sprawdzenia kolejno: Potencjometr przepustnicy, opornica, wtryskiwacze, przepływka.
Stawiam na potencjometr przepustnicy.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 28 kwie 2015, 20:06

od kad kupilem ma taka przypadlosc jak odpalisz to jak by pracowal na 2 cyl gdy chce sie dac gazu. da rade go jakos sprawdzic miernikiem?

LU CASH

Post autor: LU CASH » 28 kwie 2015, 20:32

stuki już zmieniłes?

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 28 kwie 2015, 21:06

jeszcze nie ale na to tez przyjdzie czas

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 28 kwie 2015, 23:08

ja mam takie szybkie pytanie potencjometr przepustnicy da się ''od czegoś zaadaptować'' czy musi być ori ??

LU CASH

Post autor: LU CASH » 29 kwie 2015, 17:08

raczej ori


mozna kupic cąłą przepustnice na grosze



Black86 to zmień.zobaczysz różnice .Nie zaoszczedzisz na tym . ;-)

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 29 kwie 2015, 20:46

wiem wymienialem w poprzednim 7a i bywo ja widac. stukowce chyba pasuja z 2.3 10v jak i z 2.8?

Awatar użytkownika
Don Vito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 lip 2014, 12:26

Post autor: Don Vito » 01 maja 2015, 13:33

Black86, chyba nie, ja u siebie mam z S2 takie mi polecono. Wracając do tematu, pomyślałem o sondzie lambda. W poniedziałek takową dostane i dam znać czy coś się poprawiło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl