Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Obieg wody bez nagrzewnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

[B4 2.0 ABT] Obieg wody bez nagrzewnicy.

Post autor: marcin320_13 » 17 kwie 2015, 15:16

Witam w ostatnim czasie ukruszyla mi sie jedna wtyczka przy nagrzewnicy i musialem zrobic obieg bez nagrzewnicy, to na poczatku polaczylem ze soba ten przewod co wchodzi do nagrzewnicy i ten co wychodzi, pojechalem na probe i jechajac na lpg i wrzucajac luz samochod zgasl a potem na gazie nie chcial odpalic i plyn uciekl, potem wpadlem na inny pomysl, poprostu zatkalem wezyk co wchodzil i co wychodzil do nagrzewnicy i teraz samochod normalnie chodzi ale dzisiaj przykladowo dojerzdzajac 10 km samochod nie zlapal mi temp. mial 50 stopni a jak wracalem juz normalnie 90 i moje pytanie sie rodzi jak to poprawnie powinno byc polaczone ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2015, 16:10

marcin320_13, jak dla mnie to bez związku. Albo zalałeś układ zapłonowy i dlatego auto zgasło a jak wyschło zrobiło się oki albo zapowietrzyłeś układ i nie było ogrzewania parownika.

marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

Post autor: marcin320_13 » 17 kwie 2015, 19:27

fakt układ był zalany ale na benzynie jezdził normalnie, a układ jak odpowietrzyć czy odpowietrzy się sam po jakimś czasie ? to mam zmienić teraz tak jak zrobiłem za pierwszym razem tzn złaczyć te dwa przewody od nagrzewnicy czy może zostać tak jak teraz jest ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2015, 19:43

marcin320_13 pisze: a układ jak odpowietrzyć czy odpowietrzy się sam po jakimś czasie ?
pewnie do tejpory już sam się odopwietrzył
marcin320_13 pisze:to mam zmienić teraz tak jak zrobiłem za pierwszym razem tzn złaczyć te dwa przewody od nagrzewnicy czy może zostać tak jak teraz jest ?
ja bym je połączył jak miałeś wcześniej

marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

Post autor: marcin320_13 » 17 kwie 2015, 20:19

Dobra podłaczyłem tak jak za pierwszyn razem i jest okej ladnie zlapal temp. parownik nagrzany ale cos gulgocze mi jak jade szybciej podejrzewam ze to w zbiorniczku wyrownawczym, czy to sie odpowietrza tak samo ? Narazie zrobilem tylko kilka km wiec nie wiem czy ustanie to

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2015, 20:25

marcin320_13, podejżewam że gdzieś jest jeszcze powietrze, może w tym właśnie wężu od nagrzewnicy bo tam zwykle było dodatkowy odpowietrznik i może samo się to nie chce odpowietrzyć.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 17 kwie 2015, 21:38

rozgrzej auto do 90 st i odkrec korek jak bedzie bulgotac tylko tak zebu ci calego plynu nie wygnalo tylko tak troche az bedzie trzeszczalo w zbiorniczku powietrze i tak pare razy i sie odpowietrzy sprawdzony i skuteczny sposob a jak nie to kup taki zaworek odpowietrzajcy za ok 12zl i dodaj do ukladu obok nagrzewnicy i tez bedzie dobrze

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 17 kwie 2015, 22:20

układ chłodzenia jest ciśnieniowy... przynajmniej w ABT. Łączenie przewodów na krótko załatwia sprawę i bedzie działać ale trzeba odpowietrzyć dobrze układ. Inaczej powietrze zbiera sie w najwyższym punkcie... czyli w wężach do nagrzewnicy... i jak go bedzie zbyt dużo może blokować dopływ płynu na parownik co może spowodować zamarznięcie parownika i zalanie sie silnika przez lpg. Jesli chodzi o różnice temperatur silnika, to też zależy od ciśnienia w układzie... będzie inne gdy będzie w nim powietrze i układ nie będzie pracował prawidłowo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 kwie 2015, 22:50

Maniek1993 pisze:ączenie przewodów na krótko załatwia sprawę i bedzie działać ale trzeba odpowietrzyć dobrze układ. Inaczej powietrze zbiera sie w najwyższym punkcie.
Układ jest wymuszony, nie ma takiego czegoś jak zapowietrzenie to efekt krótkotrwały, a odpowietrza się tylko w celu szybszego działania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl