Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z diagnozowaniem problemu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Kubalaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 18:37

[B4 2.0 ABK] Problem z diagnozowaniem problemu

Post autor: Kubalaudi » 15 kwie 2015, 18:54

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość (także dlatego że na mechanice nie znam się za dobrze).
Problemem jest strzelanie z rury wydechowej (bądź moze z czegoś innego) w większości są to słabe "pyrknięcia" w mniejszości większy wystrzał. Problem pojawia się w trakcie jazdy na biegu bez dodawania gazu, na luzie jest cisza i spokój. Na początku problem występował po naprawde długim czasu takiej jazdy (np. w czasie jazdy z góry) niestety aktulanie wystepuje już cały. I teraz pytanie co to może być?
Na początku myslałem ze to problem z gazem, ale znajomy który się coś zna powiedział że powodem może być zapchany katalizator? Prosze o jakąs podpowiedź.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 19:29

Kubalaudi, czy to występuje na bo czy lpg czy na jednym i drugim paliwie :?: po drugie jak to instalacja lpg :?:
Mnie to wygląda jakby coś z zapłonem lub zła mieszanka paliwowo-powietrzna.

Kubalaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 18:37

Post autor: Kubalaudi » 15 kwie 2015, 19:43

Instalacja 1 generacji bodajże. A czy problem wystepuje na benzynie niestety nie sprawdzałem ponieważ na benzynie jeździ się ciężko, powodem są słabo sprawne wtryski paliwa. I w sumie aktualnie nie sprawdzę bo autko nie co za szybko oddałem do gaziarza ;/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 20:18

Kubalaudi, to ja bym na początek sprawdził przepływkę, niestety I instalacja źle służy temu silnikowi.
Kubalaudi pisze:powodem są słabo sprawne wtryski paliwa
sprawdzałeś je :?: bo ja bym raczej szukał gdzie indziej przyczyny, ostatnio u kolegi szukałem i po podpięciu pod kompa wszystko wyszło.

Kubalaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 18:37

Post autor: Kubalaudi » 15 kwie 2015, 20:53

Cholera przepływomierz wymieniałem około 3 miesięcy temu bo mi go rozwaliło na strzępy (poprzedni właściciel nie jakiejś klapy blokującej wystrzały gazu) A wtryski były regenerowane przez mechanika na tyle ile się dało, więc to sprawdzone.

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

strzały w tłumiku

Post autor: Sapela » 17 kwie 2015, 01:02

Podłącze się pod temat.

Mianowicie ABK mi strzela w tłumik. Na biegu jałowym jak przy gazuje do np. 2500 - 3000 rpm i puszcze pedał gazu to jak schodzi z obrotów to słychać takie właśnie "prykanie", delikatne strzały.. Autko jeździ na samej benzynie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2015, 16:14

Sapela, jak baaaardzo delikatne to bym się tym nie przejmował.

Kubalaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 18:37

Post autor: Kubalaudi » 17 kwie 2015, 18:29

Dzisiaj rozmawiałem z gaziarzem. Okazało się że mam dziurę na dwa palce w rurze między kolektorem a przepustnica i dostaje lewe powietrze. Zamówił mi używana bo mówi że nie można kupić nowych i będzie to kosztować za samą część 160 zł. Co o tym myśleć? To może być powód tego strzelania? I czy ta rura faktycznie tyle kosztuje czy można zastosować jakiś zamiennik własnej produkcji?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2015, 18:37

Kubalaudi pisze:Okazało się że mam dziurę na dwa palce w rurze między kolektorem a przepustnica
Kubalaudi, nie bardzo wiem o jakiej rurze mówisz :-/ o tej gumie łączącej przepustnicę z przepływką :?:
Jeśli tak to czy to może być objawem szarpania to powiem szczerze że nie wiem widziałem auto które miało też dużą dziurę ale szarpania nie było ale to pewnie nie jest regułą. Aczkolwiek każda nieszczelność źle wpływa na pracę silnika.
Zawsze możesz to spóbować jakoś dobrze uszczelnić(pokleić) i zobaczysz czy jest poprawa.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2015, 19:40 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 kwie 2015, 19:17

Dziura w tym przewodzie zawsze będzie powodować problemy czy to na zwykłym gazie, nawet na benzynie czy gazie sekwencyjnym też będzie powodować problemy w samochodach z przepływomierzem (do silnika będzie trafiać powietrze które nie zostanie zmierzone przez przepływomierz).

A co chcesz z tym zrobić to twoja sprawa możesz owinąć kilkoma rolkami taśmy izolacyjnej. Albo kupic silikonowe kolanka odpowiedniej średnicy ale one są też drogie.
Zresztą 150zł to nie jest zła cena, do silnika z mechanicznym wtryskiem kosztowały po 300zł. Zresztą w ABK jest jest przepływomierz, który chodzi po 300zł za używany.

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

"prykanie" w wydech

Post autor: Sapela » 20 kwie 2015, 21:29

PieterB pisze:Sapela, jak baaaardzo delikatne to bym się tym nie przejmował.
Nagram filmik to zobaczycie co miałem na myśli ;)

i już nie strzela, okazało się że była mała dziurka w rurze tłumika co z czasem pokazało większa dziurę aż do wycięcia i wspawania nowej rury :P teraz cisza i nie pryka nic :P
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 16:33 przez Sapela, łącznie zmieniany 1 raz.

Kubalaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 18:37

Post autor: Kubalaudi » 22 kwie 2015, 07:31

Ok odebrałem dzisiaj samochód. Sytuacja ze strzelaniem z rury się zmieniła. Przestało strzelać przy jeździe na biegu teraz zamiast tego tak się dzieje przy redukcjach. Łącznie zapłaciłem 240 zł
Koszt części + robocizna + regulacja. Audi odzyskało trochę mocy więc ogólnie jestem zadowolony dzięki za pomoc :)

Sapela
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 12 mar 2013, 13:08
Lokalizacja: łódzkie

.

Post autor: Sapela » 22 kwie 2015, 13:14

To co zrobili takiego specjaliści ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2015, 15:47

Kubalaudi
to ja bym pojechał na poprawkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl