[B4 2.0 ABK] Problem z diagnozowaniem problemu
[B4 2.0 ABK] Problem z diagnozowaniem problemu
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość (także dlatego że na mechanice nie znam się za dobrze).
Problemem jest strzelanie z rury wydechowej (bądź moze z czegoś innego) w większości są to słabe "pyrknięcia" w mniejszości większy wystrzał. Problem pojawia się w trakcie jazdy na biegu bez dodawania gazu, na luzie jest cisza i spokój. Na początku problem występował po naprawde długim czasu takiej jazdy (np. w czasie jazdy z góry) niestety aktulanie wystepuje już cały. I teraz pytanie co to może być?
Na początku myslałem ze to problem z gazem, ale znajomy który się coś zna powiedział że powodem może być zapchany katalizator? Prosze o jakąs podpowiedź.
Pozdrawiam
Problemem jest strzelanie z rury wydechowej (bądź moze z czegoś innego) w większości są to słabe "pyrknięcia" w mniejszości większy wystrzał. Problem pojawia się w trakcie jazdy na biegu bez dodawania gazu, na luzie jest cisza i spokój. Na początku problem występował po naprawde długim czasu takiej jazdy (np. w czasie jazdy z góry) niestety aktulanie wystepuje już cały. I teraz pytanie co to może być?
Na początku myslałem ze to problem z gazem, ale znajomy który się coś zna powiedział że powodem może być zapchany katalizator? Prosze o jakąs podpowiedź.
Pozdrawiam
strzały w tłumiku
Podłącze się pod temat.
Mianowicie ABK mi strzela w tłumik. Na biegu jałowym jak przy gazuje do np. 2500 - 3000 rpm i puszcze pedał gazu to jak schodzi z obrotów to słychać takie właśnie "prykanie", delikatne strzały.. Autko jeździ na samej benzynie.
Mianowicie ABK mi strzela w tłumik. Na biegu jałowym jak przy gazuje do np. 2500 - 3000 rpm i puszcze pedał gazu to jak schodzi z obrotów to słychać takie właśnie "prykanie", delikatne strzały.. Autko jeździ na samej benzynie.
Dzisiaj rozmawiałem z gaziarzem. Okazało się że mam dziurę na dwa palce w rurze między kolektorem a przepustnica i dostaje lewe powietrze. Zamówił mi używana bo mówi że nie można kupić nowych i będzie to kosztować za samą część 160 zł. Co o tym myśleć? To może być powód tego strzelania? I czy ta rura faktycznie tyle kosztuje czy można zastosować jakiś zamiennik własnej produkcji?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kubalaudi, nie bardzo wiem o jakiej rurze mówisz o tej gumie łączącej przepustnicę z przepływką :?:Kubalaudi pisze:Okazało się że mam dziurę na dwa palce w rurze między kolektorem a przepustnica
Jeśli tak to czy to może być objawem szarpania to powiem szczerze że nie wiem widziałem auto które miało też dużą dziurę ale szarpania nie było ale to pewnie nie jest regułą. Aczkolwiek każda nieszczelność źle wpływa na pracę silnika.
Zawsze możesz to spóbować jakoś dobrze uszczelnić(pokleić) i zobaczysz czy jest poprawa.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2015, 19:40 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziura w tym przewodzie zawsze będzie powodować problemy czy to na zwykłym gazie, nawet na benzynie czy gazie sekwencyjnym też będzie powodować problemy w samochodach z przepływomierzem (do silnika będzie trafiać powietrze które nie zostanie zmierzone przez przepływomierz).
A co chcesz z tym zrobić to twoja sprawa możesz owinąć kilkoma rolkami taśmy izolacyjnej. Albo kupic silikonowe kolanka odpowiedniej średnicy ale one są też drogie.
Zresztą 150zł to nie jest zła cena, do silnika z mechanicznym wtryskiem kosztowały po 300zł. Zresztą w ABK jest jest przepływomierz, który chodzi po 300zł za używany.
A co chcesz z tym zrobić to twoja sprawa możesz owinąć kilkoma rolkami taśmy izolacyjnej. Albo kupic silikonowe kolanka odpowiedniej średnicy ale one są też drogie.
Zresztą 150zł to nie jest zła cena, do silnika z mechanicznym wtryskiem kosztowały po 300zł. Zresztą w ABK jest jest przepływomierz, który chodzi po 300zł za używany.
"prykanie" w wydech
Nagram filmik to zobaczycie co miałem na myśliPieterB pisze:Sapela, jak baaaardzo delikatne to bym się tym nie przejmował.
i już nie strzela, okazało się że była mała dziurka w rurze tłumika co z czasem pokazało większa dziurę aż do wycięcia i wspawania nowej rury teraz cisza i nie pryka nic
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 16:33 przez Sapela, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok odebrałem dzisiaj samochód. Sytuacja ze strzelaniem z rury się zmieniła. Przestało strzelać przy jeździe na biegu teraz zamiast tego tak się dzieje przy redukcjach. Łącznie zapłaciłem 240 zł
Koszt części + robocizna + regulacja. Audi odzyskało trochę mocy więc ogólnie jestem zadowolony dzięki za pomoc
Koszt części + robocizna + regulacja. Audi odzyskało trochę mocy więc ogólnie jestem zadowolony dzięki za pomoc