Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] SWAP NA 2.8 30V

Wszystko co tyczy się silników V6
HubertusB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Pruszków

[2,6 V6 ABC] Swap z 2,6 na 2,8

Post autor: HubertusB4 » 15 kwie 2015, 14:29

Witam,

Mam pytania dotyczące swapa.
Czy ktoś próbował tego typu działań w swoim samochodzi, mianowicie posiadam Cabrio 2,6 V6 chciałem w rozsądny sposób podnieść moc silnika, niestety firmy zajmujących się profesjonalnie zwiększaniem mocy powiedziały, iż przyrost mocy w tym silniku będzie ok 6KM czego nie odczuje się na drodze.
Zastanawiam się czy dałoby radę z 2,6 zrobić na 2,8 silniki identyczne czy jest możliwość zaadaptowania czego z 2,8 do 2,6 czy trzeba cały silnik wymienić.

Jeśli da się coś zostawić w samochodzie z 2,6 to co to będzie, co trzeba wymienić, proszę o radę.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 kwie 2015, 15:16

Trzeba silnik wymienić, sterowanie... no sporo, bo 2.8 jest inaczej oprzyrządowany. Co ja proponuję w 2.6 ? Dolot wydech wałki plus piggyback = jakieś 3000 zł po taniości, i powinno być z 20 KM więcej.
To jest tanio.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 kwie 2015, 15:30

możesz kupić dół 2,8 za 400-600 i podmienić na istniejącym osprzęcie i sterowaniu.....tylko rocznik ten sam żeby pasowało(albo sprawdzić czy pasuja alternator, rozrusznik itp.) wtedy bedziasz miał ciut więcej z samej pojemnosci ale co to da docelowo? zawsze moozesz później zdecydować się na przelożenie kolektora i sterowania silnikiem...głowice sa identyczne

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 16 kwie 2015, 19:11

Rychu82 pisze:możesz kupić dół 2,8 za 400-600 i podmienić na istniejącym osprzęcie i sterowaniu.....tylko rocznik ten sam żeby pasowało(albo sprawdzić czy pasuja alternator, rozrusznik itp.) wtedy bedziasz miał ciut więcej z samej pojemnosci ale co to da docelowo? zawsze moozesz później zdecydować się na przelożenie kolektora i sterowania silnikiem...głowice sa identyczne
zamiast ingerować w dół to proponuje sprawdzić czy silnik trzyma serie, jeśli nie to doprowadzić to do ładu i chyba lepiej i szybciej będzie kupić ostrzejsze wałki, rozwiercić przepustnice. Na koniec można podjechać na jakieś strojenie.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 16 kwie 2015, 20:55

zgadzam sie.......... przepustnica też do zrobieniai...... i czuć ....coś.....tanim kosztem....wałki ostre mogą rozregulować dolny zakres obrotu i silnik bedzie sie tylko nadawal do krecenia w górnych...nie wiem czy o to autorowi chodzi...szczegolnie ze to cabrio.......i tak temat skonczy sie na rozmowach o swapie bo nic innego sie po prostu nieoplaca :-P

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 19 kwie 2015, 08:53

Panowie zacznijmy od tego że V6 12v nie trzymają mocy, wielu było zdziwionych po odwiedzeniu hamowni. Radzę tak jak wyżej kolega napisał dążyć do serii. Posiadam 2.6 i 2.8 kompresja na wszystkich cylindrach równa. Różnicy w przyśpieszeniu żadnej , w 2.8 czuć może nieco większy moment.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 kwie 2015, 09:15

Marek85 pisze:Panowie zacznijmy od tego że V6 12v nie trzymają mocy,
a dokładniej co to powoduje(zurzywające się perścienie czy co?) , bo tak po cichutku szukam 2,8 ;-) więc każde info się przyda

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 19 kwie 2015, 10:47

Przede wszystkim niesprawne podzespoły jak skracanie dolotu w kolektorze, przeplywomierz jeśli mowa o 2.8, a ogólnie w V6 uszkodzone czujniki stukowe, położenia wału i prędkości obrotowej, sonda lambda i nagminnie źle ustawiony rozrząd.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 kwie 2015, 12:27

I jeszcze wyprodukowane są z bardzo luźnym spasowanie tłok-cylinder jak dojdzie zużycie to spada kompresja i bierze olej.

Moje ABC jak kiedyś mierzyłem to nie przekroczyło 12,5 bara a na niektórych cylindrach było nawet poniżej 12. Sprawdzane na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 kwie 2015, 07:16

na zimnym to sobie możesz wódkę polać. Silnik sprawdza się na rozgrzanym.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 05 maja 2015, 22:20

Leo pisze:na zimnym to sobie możesz wódkę polać. Silnik sprawdza się na rozgrzanym.
są dwie szkoły przy sprawdzaniu na cieplym trzeba wziąść po uwagę rozszerzalność cieplną materiałów.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 maja 2015, 07:16

nie ma dwóch szkół. Silnik sprawdza się w jego optymalnych warunkach pracy. Nie interesuje mnie ile ma mocy jak ma -20 zimą po odpaleniu.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 31 maja 2015, 09:55

mam drugi V6 u siebie pod maską i o trzymaniu mocy moge powiedziec tylko, że jak ktoś dba tak ma.
jak niektórzy leją 10w a czasem 15W...to co sie dziwić ze powstają rysy i cisnienie oleju ucieka...wycieki trzeba uszczelniac a podcisnienia musza byc sprawne...jezdze na 5W30(chcialem 5W40 ale w ukurat nie mieli) valvoline...trasa polska-wlochy-polska (w sumie ok 2500km) 0,2 litra dolalem oleju i nie że 120-130 za ciezarowkami(czy ile tam one jezdzą) tylko normalne predkosci....ale takich jak ja bajkopisarzy jest wielu ;)
ale poprzedni motorek pil 0,4 na 1000 ale jak go kupilem to mial 15W40 zalany i 9 lat na karku na niepewnej instalacji LPG

tomek108_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2016, 17:51

[b4] Przekładka z 2.6 v6 na 2.8 v6 193km

Post autor: tomek108_81 » 20 lis 2016, 18:12

Witam wszystkich posiadaczy AUDI 80. Jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI 80 B4 2.6 v6 Quattro. Planuje włożyc silnik 2.8 v6 193km, obecnie silnik 2.6 v6. Czy ktos to już przerabiał i wie jak sprawa wyglada???? Jakie czesci (podzespoły) sa potrzebne do takiej przeróbki ??
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 14:49 przez tomek108_81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 lis 2016, 20:49

no przykro mi ale nie przełożysz tego. Tam jest wszystko inne, i mam na myśli WSZYSTKO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl