[ABC] SWAP NA 2.8 30V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
- Lokalizacja: Pruszków
[2,6 V6 ABC] Swap z 2,6 na 2,8
Witam,
Mam pytania dotyczące swapa.
Czy ktoś próbował tego typu działań w swoim samochodzi, mianowicie posiadam Cabrio 2,6 V6 chciałem w rozsądny sposób podnieść moc silnika, niestety firmy zajmujących się profesjonalnie zwiększaniem mocy powiedziały, iż przyrost mocy w tym silniku będzie ok 6KM czego nie odczuje się na drodze.
Zastanawiam się czy dałoby radę z 2,6 zrobić na 2,8 silniki identyczne czy jest możliwość zaadaptowania czego z 2,8 do 2,6 czy trzeba cały silnik wymienić.
Jeśli da się coś zostawić w samochodzie z 2,6 to co to będzie, co trzeba wymienić, proszę o radę.
Mam pytania dotyczące swapa.
Czy ktoś próbował tego typu działań w swoim samochodzi, mianowicie posiadam Cabrio 2,6 V6 chciałem w rozsądny sposób podnieść moc silnika, niestety firmy zajmujących się profesjonalnie zwiększaniem mocy powiedziały, iż przyrost mocy w tym silniku będzie ok 6KM czego nie odczuje się na drodze.
Zastanawiam się czy dałoby radę z 2,6 zrobić na 2,8 silniki identyczne czy jest możliwość zaadaptowania czego z 2,8 do 2,6 czy trzeba cały silnik wymienić.
Jeśli da się coś zostawić w samochodzie z 2,6 to co to będzie, co trzeba wymienić, proszę o radę.
możesz kupić dół 2,8 za 400-600 i podmienić na istniejącym osprzęcie i sterowaniu.....tylko rocznik ten sam żeby pasowało(albo sprawdzić czy pasuja alternator, rozrusznik itp.) wtedy bedziasz miał ciut więcej z samej pojemnosci ale co to da docelowo? zawsze moozesz później zdecydować się na przelożenie kolektora i sterowania silnikiem...głowice sa identyczne
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
zamiast ingerować w dół to proponuje sprawdzić czy silnik trzyma serie, jeśli nie to doprowadzić to do ładu i chyba lepiej i szybciej będzie kupić ostrzejsze wałki, rozwiercić przepustnice. Na koniec można podjechać na jakieś strojenie.Rychu82 pisze:możesz kupić dół 2,8 za 400-600 i podmienić na istniejącym osprzęcie i sterowaniu.....tylko rocznik ten sam żeby pasowało(albo sprawdzić czy pasuja alternator, rozrusznik itp.) wtedy bedziasz miał ciut więcej z samej pojemnosci ale co to da docelowo? zawsze moozesz później zdecydować się na przelożenie kolektora i sterowania silnikiem...głowice sa identyczne
zgadzam sie.......... przepustnica też do zrobieniai...... i czuć ....coś.....tanim kosztem....wałki ostre mogą rozregulować dolny zakres obrotu i silnik bedzie sie tylko nadawal do krecenia w górnych...nie wiem czy o to autorowi chodzi...szczegolnie ze to cabrio.......i tak temat skonczy sie na rozmowach o swapie bo nic innego sie po prostu nieoplaca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
mam drugi V6 u siebie pod maską i o trzymaniu mocy moge powiedziec tylko, że jak ktoś dba tak ma.
jak niektórzy leją 10w a czasem 15W...to co sie dziwić ze powstają rysy i cisnienie oleju ucieka...wycieki trzeba uszczelniac a podcisnienia musza byc sprawne...jezdze na 5W30(chcialem 5W40 ale w ukurat nie mieli) valvoline...trasa polska-wlochy-polska (w sumie ok 2500km) 0,2 litra dolalem oleju i nie że 120-130 za ciezarowkami(czy ile tam one jezdzą) tylko normalne predkosci....ale takich jak ja bajkopisarzy jest wielu
ale poprzedni motorek pil 0,4 na 1000 ale jak go kupilem to mial 15W40 zalany i 9 lat na karku na niepewnej instalacji LPG
jak niektórzy leją 10w a czasem 15W...to co sie dziwić ze powstają rysy i cisnienie oleju ucieka...wycieki trzeba uszczelniac a podcisnienia musza byc sprawne...jezdze na 5W30(chcialem 5W40 ale w ukurat nie mieli) valvoline...trasa polska-wlochy-polska (w sumie ok 2500km) 0,2 litra dolalem oleju i nie że 120-130 za ciezarowkami(czy ile tam one jezdzą) tylko normalne predkosci....ale takich jak ja bajkopisarzy jest wielu
ale poprzedni motorek pil 0,4 na 1000 ale jak go kupilem to mial 15W40 zalany i 9 lat na karku na niepewnej instalacji LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lis 2016, 17:51
[b4] Przekładka z 2.6 v6 na 2.8 v6 193km
Witam wszystkich posiadaczy AUDI 80. Jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI 80 B4 2.6 v6 Quattro. Planuje włożyc silnik 2.8 v6 193km, obecnie silnik 2.6 v6. Czy ktos to już przerabiał i wie jak sprawa wyglada???? Jakie czesci (podzespoły) sa potrzebne do takiej przeróbki ??
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 14:49 przez tomek108_81, łącznie zmieniany 1 raz.