Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 19 kwie 2015, 22:00

brabus124, wierzę :) ale mając do wyboru t15 i t2 wybór jak dla mnie jest oczywisty.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 19 kwie 2015, 22:38

A tak się zapytam. Doładowanie max do jazdy na codzień dla T15 to jakie jest aktualnie mam 1.17Bar i jest ok przy wtryskach AFN i pompie afn na nastawniku HDK 248 i dawce 2.6Mg jest lekki dymek ale tylko i wyłącznie gdy gaz jest na samym dnie. A minimalnie wyżej gaz dymu nie ma. Pytam teoretycznie bo chce wsadzić wtyski od AEL czyli 210 czyli dym nieco się wzmocni więc, pewnie mocniej dmuchnąć zniweluje się? Dobrze myślę ?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 kwie 2015, 06:29

To nie jest tak jak każdy myśli o max. ciśnieniu doladowania że zależy ono od wielkości turbosprezarki. Turbo wraz ze wzrostem obrotów traci wydajność, to proste jeśli przy 2.000obr. musi na pompowac x powietrza to przy 4.000 już jest 2x. według mapy kompresora t15 można dmuchać i 1.5bar ale tylko na niskich obrotach max. 3tys. obr. później wydajność leci na łeb i powyżej 3tys. obr. nie ma co przesadzac z ciśnieniem - max 1.3bar. Wysokie obroty motoru + ustawione wysokie ciśnienie = masakralnie duże obroty na turbosprezarce, poprostu może szybciej paść turbo a robienie duŻego cisnienia nie przekłada się na moc bo turbo nie ma już wydajności. t15 idealnie sprawuje się do max 130KM i to ciężko uzyskać przy zerowym dymieniu.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 09:28

Ja mam mody tak jak wymieniłem i mam 136KM i 336Nm calkiem ladnie się zbiera tylko jak pompę wsadzilem od afn to zaczął lekko przykapcac przy polozeniu pedalu max w podłodze lekko wyżej i dymu brak. A w planach mam 210 i pewnie nieco bardziej będzie przykapcal wiec pomyślałem czy by nie podnieść doladowania co by zniwelowalo nieco dymienie tylko nie znalem rozsądnej granicy. Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego. A auto śluzy głównie do jazdy po miescie i bez mega szaleństw bo lekko gaz dotykam i auto juz ciągnie do przodu. A z gazem max w podłodze to tylko w trasie jak wyprzedzam i tyle.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2015, 16:48

KLICHO pisze:Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego.
Przy 210-216 ,robi się w sofcie ok.1,3 bara ,a w piku nawet deko więcej ,tak robi kolega Kostrz ,takze kolega brabus124, dobrze ci mówi 8-) 1,15 bara ,dobre dla ori i ew.dla AFN -ów ....ci co dają 1,5 bara ,to kamikadze ;-)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 16:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 20 kwie 2015, 16:48

AFNy masz 0.205 AELki 0.210 moim zdaniem zmiana bez sensu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2015, 16:49

Ganimadeus pisze:AFNy masz 0.205 AELki 0.210 moim zdaniem zmiana bez sensu.
To też racja 8-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 17:26

Fakt może bez sensu ale mam możliwość dostać w dobrych pieniążkach i niedawno regenerowane na obsadach Boscha. Kolega sprzedaje więc pewna ręka też :) A moje AFN są w nienagannym stanie więc zakup się prawie wyrówna.

Dlatego pytam o doładowanie rozsądne i też bezpieczne aktualnie mam 1.17 ale myślałem czy da radę góra 1.25 bara

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 kwie 2015, 17:38

Jeśli te 210 są w naprawdę bardzo dobrym stanie i w dobrej monecie to się opłaca. Ale na ogół stan pozostawia trochę do życzenia więc tak jak koledzy piszą- zmiana dla zmiany nie ma sensu. Bardzo ważny jest stan... i aby cena była atrakcyjna ;-) na 210 daj 1.3bar max i Ci wystarczy. To i tak jest dużo jeśli nie masz konkretnego IC.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 17:41

Mam ori IC który jest w Passacie B4 jedynie ładnie wymyty itp i poprawiony wolt w atrapie zderzaka. Planuje zrobić jeszcze żaluzje w nadkolu aby nieco poprawić jeszcze nawiew.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 20 kwie 2015, 18:15

A ja dodam że mam 210 i turbo t15. Dmucha 1.3 bara i orginalny ic. Dymu trochę jest zwłaszcza jak się mocniej gazu dodaje. Ale orginalny ic jak się zagrzeje to czuć spadek mocy. Sam się zastanawiam nad większym ic ale nie umiem znaleść nic sensownego.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 20 kwie 2015, 18:51

Dla mnie tak jak już to też kiedyś i MUNIOR napisał robienie z 1z ponad 130km mija się delikatnie z celem :)

kamsta, fakt jak w lecie jest gorąco to spadem mocy czuć i to bardzo :/

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 20:46

No to już wiem co i jak :) Prawdopodobnie ustawie okolice 1.25 bar tak aby było jeszcze zapasu :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 kwie 2015, 21:45

KLICHO, I bardzo dobrze - rozsądnie. Lepiej jest właśnie zadbać żeby dolot się nie grzał, bo co Ci z tego że będziesz mocno dmuchał jak turbo już nie ma wydajności, poza tym tylko bardziej się przegrzewa dolot.

Ja jak latałem na t15 + ori IC, jeszcze ze zdjętą kierownicą powietrza- zimą było dobrze, ale latem porażka :-? auto traciło może z 15KM i mocniej dymiło, dolot ewidentnie się przegrzewał. Miałem zamontowany termometr w dolocie i przy 100km/h miałem o 25-30'C więcej niż temp. zewnętrzna :evil: czyli przy 25'C na dworze, przy spokojnej jeździe 100km/h miałem już ok. 50'C-55'C w dolocie, a przy bucie temp. jeszcze sobie dobrze rosła :->

Przy FMIC jaki zamontowałem - latem żadnego muła. Przy prędkości 100km/h w dolocie (termometr w kolektorze) mam o 3-5'C więcej niż na zewnątrz ;-) A max. temp. jaką zanotowałem to o 24'C więcej niż na zewnątrz - przy pełnym bucie 180-190km/h :-P

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 21:56

Chciałbym FMIC ale $$ na razie nie pozwolą :D
Myślałem o żaluzji właśnie w nadakolu i aby dać do plastikarza jakiegoś. Pomysł nie głupi wydaje mi się.

Co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2015-04-20, 22:54 ]
Ktoś robił coś takiego ? Ponoć trochę pomaga jeśli ma się ori SMIC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl