[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
A tak się zapytam. Doładowanie max do jazdy na codzień dla T15 to jakie jest aktualnie mam 1.17Bar i jest ok przy wtryskach AFN i pompie afn na nastawniku HDK 248 i dawce 2.6Mg jest lekki dymek ale tylko i wyłącznie gdy gaz jest na samym dnie. A minimalnie wyżej gaz dymu nie ma. Pytam teoretycznie bo chce wsadzić wtyski od AEL czyli 210 czyli dym nieco się wzmocni więc, pewnie mocniej dmuchnąć zniweluje się? Dobrze myślę ?
To nie jest tak jak każdy myśli o max. ciśnieniu doladowania że zależy ono od wielkości turbosprezarki. Turbo wraz ze wzrostem obrotów traci wydajność, to proste jeśli przy 2.000obr. musi na pompowac x powietrza to przy 4.000 już jest 2x. według mapy kompresora t15 można dmuchać i 1.5bar ale tylko na niskich obrotach max. 3tys. obr. później wydajność leci na łeb i powyżej 3tys. obr. nie ma co przesadzac z ciśnieniem - max 1.3bar. Wysokie obroty motoru + ustawione wysokie ciśnienie = masakralnie duże obroty na turbosprezarce, poprostu może szybciej paść turbo a robienie duŻego cisnienia nie przekłada się na moc bo turbo nie ma już wydajności. t15 idealnie sprawuje się do max 130KM i to ciężko uzyskać przy zerowym dymieniu.
Ja mam mody tak jak wymieniłem i mam 136KM i 336Nm calkiem ladnie się zbiera tylko jak pompę wsadzilem od afn to zaczął lekko przykapcac przy polozeniu pedalu max w podłodze lekko wyżej i dymu brak. A w planach mam 210 i pewnie nieco bardziej będzie przykapcal wiec pomyślałem czy by nie podnieść doladowania co by zniwelowalo nieco dymienie tylko nie znalem rozsądnej granicy. Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego. A auto śluzy głównie do jazdy po miescie i bez mega szaleństw bo lekko gaz dotykam i auto juz ciągnie do przodu. A z gazem max w podłodze to tylko w trasie jak wyprzedzam i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy 210-216 ,robi się w sofcie ok.1,3 bara ,a w piku nawet deko więcej ,tak robi kolega Kostrz ,takze kolega brabus124, dobrze ci mówi 8-) 1,15 bara ,dobre dla ori i ew.dla AFN -ów ....ci co dają 1,5 bara ,to kamikadzeKLICHO pisze:Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 16:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Fakt może bez sensu ale mam możliwość dostać w dobrych pieniążkach i niedawno regenerowane na obsadach Boscha. Kolega sprzedaje więc pewna ręka też A moje AFN są w nienagannym stanie więc zakup się prawie wyrówna.
Dlatego pytam o doładowanie rozsądne i też bezpieczne aktualnie mam 1.17 ale myślałem czy da radę góra 1.25 bara
Dlatego pytam o doładowanie rozsądne i też bezpieczne aktualnie mam 1.17 ale myślałem czy da radę góra 1.25 bara
Jeśli te 210 są w naprawdę bardzo dobrym stanie i w dobrej monecie to się opłaca. Ale na ogół stan pozostawia trochę do życzenia więc tak jak koledzy piszą- zmiana dla zmiany nie ma sensu. Bardzo ważny jest stan... i aby cena była atrakcyjna na 210 daj 1.3bar max i Ci wystarczy. To i tak jest dużo jeśli nie masz konkretnego IC.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
KLICHO, I bardzo dobrze - rozsądnie. Lepiej jest właśnie zadbać żeby dolot się nie grzał, bo co Ci z tego że będziesz mocno dmuchał jak turbo już nie ma wydajności, poza tym tylko bardziej się przegrzewa dolot.
Ja jak latałem na t15 + ori IC, jeszcze ze zdjętą kierownicą powietrza- zimą było dobrze, ale latem porażka auto traciło może z 15KM i mocniej dymiło, dolot ewidentnie się przegrzewał. Miałem zamontowany termometr w dolocie i przy 100km/h miałem o 25-30'C więcej niż temp. zewnętrzna :evil: czyli przy 25'C na dworze, przy spokojnej jeździe 100km/h miałem już ok. 50'C-55'C w dolocie, a przy bucie temp. jeszcze sobie dobrze rosła :->
Przy FMIC jaki zamontowałem - latem żadnego muła. Przy prędkości 100km/h w dolocie (termometr w kolektorze) mam o 3-5'C więcej niż na zewnątrz A max. temp. jaką zanotowałem to o 24'C więcej niż na zewnątrz - przy pełnym bucie 180-190km/h
Ja jak latałem na t15 + ori IC, jeszcze ze zdjętą kierownicą powietrza- zimą było dobrze, ale latem porażka auto traciło może z 15KM i mocniej dymiło, dolot ewidentnie się przegrzewał. Miałem zamontowany termometr w dolocie i przy 100km/h miałem o 25-30'C więcej niż temp. zewnętrzna :evil: czyli przy 25'C na dworze, przy spokojnej jeździe 100km/h miałem już ok. 50'C-55'C w dolocie, a przy bucie temp. jeszcze sobie dobrze rosła :->
Przy FMIC jaki zamontowałem - latem żadnego muła. Przy prędkości 100km/h w dolocie (termometr w kolektorze) mam o 3-5'C więcej niż na zewnątrz A max. temp. jaką zanotowałem to o 24'C więcej niż na zewnątrz - przy pełnym bucie 180-190km/h