Kolczat pisze:nie nie rozbierałem turba, nie wiem nawet na czym polega sprawdzanie sprawnosci turba, wiem ze trzeba sprawdzic luzy i podluzny jest akceptowalny, natomiast poprzeczny nie, dobrze rozumiem? czy zeby to sprawdzic to musze sciagac turbo z auta, czy wystarczy sciagnac jedna z rur doprowadzajacych powietrze, tak aby zobaczyc lopatki, ale to jest w stanie sprawdzic chyba tylko po zimnej stronie turbiny... inna sprawa jest to ze brat w afnie tez ma problemy z turbo i jak u niego zlapie laga to dopiero wylaczenie i wlaczenie silnika pomaga, samo pompowanie nie daje zadnego efektu, wybija mu blad przeladowania, stad moje spostrzezenie ze trzeba by moze zrobic logi, ale czy dalej te same grupy sprawdzac?
Jedna rzecz mogłeś ocenić jak sciagłes ten dolny przewód turbo IC, czy nie był uwalony strasznie olejem?? druga rzecz to masz taki wygięty gruby przewód filtr powietrza turbo ściągnij go i twoim oczom ukarze się wirnik strony zimnej, poruszaj nim przód tył i na boki będziesz wiedział jakie luzy ma turbo jak ci się uda zobacz czy wirnik nie poszarpany nie wyszczerbiony gdzieś.
Co do AFN nie koniecznie muszą być zapieczone kierownice, masz kolego trzy możliwości:
1. zapiekające się kierownice w zmiennej geometrii
2. stająca gruszka od sterowania kierownicami
3. jeśli po sprawdzeniu żadne z powyższych to pozostaje ulubiony temat wężyków:)
A i jeszcze problemy może stwarzać zabity już kat, jeśli jest jeszcze na swoim miejscu:)