Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] problem z termostatem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zxc13

[B4 2.0 ABK] problem z termostatem

Post autor: zxc13 » 15 kwie 2015, 00:56

Witam wszystkich. Przepraszam z góry że znowu pisze na temat który już sie pojawiał ale nikt nie miał takich przypadłości jak ja. opiszę sprawę od początku.
Oddałem do mechanika moje audi wymieniał mi rozrząd, pąpę, czyścił układ chłodzenia. Odebrałem auto i okazało się że po wyłączeniu silnika włączają mi się wiatraki na ok 8 min. stwierdziłem że to jakieś awaryjne chłodzenie ze względu na to że temperatura rosła mi do 110 stopni i dalej nic . zauważyłem że termostat się nie otwiera więc sam wymieniłem na nowy i dalej nie działa . odpowietrzyłem oczywiście układ i dalej nic. termostat nie chce się otworzyć nie wiem co to może być już. bardzo proszę koledzy o pomoc. a właśnie włącza mi się po uzyskaniu wysokiej temperatury czujka od chłodnicy i miga na czerwono. :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 15:56

zxc13 pisze: pąpę,
a co to :?: chyba pompę
zxc13 pisze:odpowietrzyłem oczywiście układ i dalej nic.
hmm nie mogłeś dobrze odpowietrzyć skoro termostat nie jest otwarty.
Wyjmij go i wrzuć w garnek najlepiej jak byś miał do tego jeszcze jakiś termometr by mierzyć temp wody i zobaczyć przy jakiej się otwiera i czy w ogóle się otwiera. Może trafił Ci się jakiś wadliwy albo pompa wody nie goni.
zxc13 pisze: a właśnie włącza mi się po uzyskaniu wysokiej temperatury czujka od chłodnicy
no nie czujka chłodnicy bo skoro termostat zamknięty to chłodnica zimna to i żaden czujnik tam nic nie wychwyciłby. Miga CI zapewne temp z czujnika szarego zamontowanego w króćcu przy głowicy.

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 15 kwie 2015, 20:28

Zanim oddałeś auto wszystko było ok czy się coś działo ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 kwie 2015, 16:37

Po co wymieniał pompę wody i czyścił układ? To się nie ma nijak do rozrządu w ABK.

[ Dodano: 2015-04-20, 16:47 ]
W ogóle o czym my tu rozmawiamy. Zj....ał sprawę niech prostuje. Kolejny debil pseudomechanik. Jedno zrobił (chociaż nie wiadomo czy dobrze) to drugie spieprzył.

zxc13

Post autor: zxc13 » 21 kwie 2015, 08:43

termostat jednak był sprawny tylko rozregulowała się rezystancja i wskaźnik źle pokazywał temp. już wszystko dział ale dalej mam kłopot z wentylatorami.
kupiłem nowy czujnik temperatury komory silnika i dalej.
jak jest nagrzany to za każdym razem jak przekręcę stacyjkę to wiatraki włączają się na ok 7 min.(oczywiście mówię o sytuacji przy wyłączeniu)

[ Dodano: 2015-04-21, 09:05 ]
a odnośnie tego co Francis1982 pisze to czyściłem układ chłodniczy i wymieniałem pompę ze względu na to że autem jeździła w Niemczech siostra zakonna i od 91 roku zrobiła 115 000 km i oczywiście z płynem nic nie zrobiła więc po prostu chciałem wyczyścić wszystko.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 kwie 2015, 16:16

zxc13 pisze:tylko rozregulowała się rezystancja
jak :shock:
zxc13 pisze:kupiłem nowy czujnik temperatury komory silnika i dalej.
który :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl