Witam wszystkich. Przepraszam z góry że znowu pisze na temat który już sie pojawiał ale nikt nie miał takich przypadłości jak ja. opiszę sprawę od początku.
Oddałem do mechanika moje audi wymieniał mi rozrząd, pąpę, czyścił układ chłodzenia. Odebrałem auto i okazało się że po wyłączeniu silnika włączają mi się wiatraki na ok 8 min. stwierdziłem że to jakieś awaryjne chłodzenie ze względu na to że temperatura rosła mi do 110 stopni i dalej nic . zauważyłem że termostat się nie otwiera więc sam wymieniłem na nowy i dalej nie działa . odpowietrzyłem oczywiście układ i dalej nic. termostat nie chce się otworzyć nie wiem co to może być już. bardzo proszę koledzy o pomoc. a właśnie włącza mi się po uzyskaniu wysokiej temperatury czujka od chłodnicy i miga na czerwono. :?:
[B4 2.0 ABK] problem z termostatem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a co to :?: chyba pompęzxc13 pisze: pąpę,
hmm nie mogłeś dobrze odpowietrzyć skoro termostat nie jest otwarty.zxc13 pisze:odpowietrzyłem oczywiście układ i dalej nic.
Wyjmij go i wrzuć w garnek najlepiej jak byś miał do tego jeszcze jakiś termometr by mierzyć temp wody i zobaczyć przy jakiej się otwiera i czy w ogóle się otwiera. Może trafił Ci się jakiś wadliwy albo pompa wody nie goni.
no nie czujka chłodnicy bo skoro termostat zamknięty to chłodnica zimna to i żaden czujnik tam nic nie wychwyciłby. Miga CI zapewne temp z czujnika szarego zamontowanego w króćcu przy głowicy.zxc13 pisze: a właśnie włącza mi się po uzyskaniu wysokiej temperatury czujka od chłodnicy
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
termostat jednak był sprawny tylko rozregulowała się rezystancja i wskaźnik źle pokazywał temp. już wszystko dział ale dalej mam kłopot z wentylatorami.
kupiłem nowy czujnik temperatury komory silnika i dalej.
jak jest nagrzany to za każdym razem jak przekręcę stacyjkę to wiatraki włączają się na ok 7 min.(oczywiście mówię o sytuacji przy wyłączeniu)
[ Dodano: 2015-04-21, 09:05 ]
a odnośnie tego co Francis1982 pisze to czyściłem układ chłodniczy i wymieniałem pompę ze względu na to że autem jeździła w Niemczech siostra zakonna i od 91 roku zrobiła 115 000 km i oczywiście z płynem nic nie zrobiła więc po prostu chciałem wyczyścić wszystko.
kupiłem nowy czujnik temperatury komory silnika i dalej.
jak jest nagrzany to za każdym razem jak przekręcę stacyjkę to wiatraki włączają się na ok 7 min.(oczywiście mówię o sytuacji przy wyłączeniu)
[ Dodano: 2015-04-21, 09:05 ]
a odnośnie tego co Francis1982 pisze to czyściłem układ chłodniczy i wymieniałem pompę ze względu na to że autem jeździła w Niemczech siostra zakonna i od 91 roku zrobiła 115 000 km i oczywiście z płynem nic nie zrobiła więc po prostu chciałem wyczyścić wszystko.