[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Witam podepnę się pod temat. Czy jeśli założe tuleje na wahaczach ze średnicą tej metalowej tulejki 12mm w środku a poprzednio były założone tuleje wahacza ze średnicą tej wewnętrznej metalowej 10mm, czy będzie jakiś luz i czy będzie tłukło się na nierównościach ze względu na róznicę tych 2mm ??
Proszę o odpowiedż i z góry dziękuje
Proszę o odpowiedż i z góry dziękuje
petel pisze:Siemka, chce zamówić tuleje i jakie zamawiać ? Chodzi o rozmiar.
Klucz 17 pasuje , autko 92r - to 10mm będą tam ?
tak, otwór w tulei 10mm
[ Dodano: 2015-05-05, 19:07 ]
PieterB pisze:no raczej to prawie tak jabyś ich wogóle nie wymieniał albo jeszcze gorzej bo pewnie w szybkim tempie wytnie śubykubica20 pisze:czy będzie jakiś luz i czy będzie tłukło się na nierównościach ze względu na róznicę tych 2mm ??
jutro się upewnie jakie założyłem bo stare były 10mm i nadawały się do wymiany a nowe nie zwróciłem uwagi czy były 10mm bo myślałem że są jednego rodzaju ale zadziwiło mnie to że po wymianie stuka jak wcześniej jakby coś o metal. Jutro zobacze czy dałem wtope :shock:
Witam podepnę się pod temat chodzi mi że są dwa rodzaje tulej jedne guma drugie jakby w tuleji metalowej przód i tył Gdzie mają być te z tuleją metalową prawdopodobnie tam gdzie poduszka skrzyni teraz patrząc jak jest to tył czy przód?
Jakieś foto konkretne jak mają byc pozakładane góra dół tą podstawą metalową do konstrukcji auta
Jakieś info lub foto jak by dało rady
Jakieś foto konkretne jak mają byc pozakładane góra dół tą podstawą metalową do konstrukcji auta
Jakieś info lub foto jak by dało rady
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Guma przód sanek z metalowa obudowa tył sanekjoandaw pisze:guma drugie jakby w tuleji metalowej przód i tył
Tył sanekjoandaw pisze:tam gdzie poduszka skrzyni teraz patrząc jak jest to tył czy przód?
Przednie od góry tylne od dołu, czyli wyjdzie ze ta podstawa metalowa środkowej tulei nie do konstrukcji a do główki śruby.joandaw pisze:Jakieś foto konkretne jak mają byc pozakładane góra dół tą podstawą metalową do konstrukcji auta
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a jakich chcesz jeszcze informacji bo nie kumam, kolega wyżej napisałj.grud pisze:Koledzy proszę o więcej odpowiedzi na moje pytanie o średnice tulei/średnica śruby.
nie, można je rozwiercić i wybić lub wyprasowaćj.grud pisze:Czy koniecznie jest wypalanie tulei przy ich wymontowywaniu z ławy?
ps jeszcze nie widziałem by ktoś je wypalał
Chciałbym, aby więcej osób potwierdziło to, co napisał Jarewa. Może ktoś ma inne spostrzeżenia, a jeśli to wszystko w temacie to luzik.PieterB pisze:a jakich chcesz jeszcze informacji bo nie kumam, kolega wyżej napisałj.grud pisze:Koledzy proszę o więcej odpowiedzi na moje pytanie o średnice tulei/średnica śruby.nie, można je rozwiercić i wybić lub wyprasowaćj.grud pisze:Czy koniecznie jest wypalanie tulei przy ich wymontowywaniu z ławy?
ps jeszcze nie widziałem by ktoś je wypalał
Jeśli chodzi o wypalanie tulei, to właśnie dzisiaj mechanik u mnie wypalał. Zostały tylko metalowe, osmolone części. Być może to dlatego, że chciałem się dowiedzieć jakiej marki te tuleje były. Teraz gdy guma jest spalona to niemożliwe. Wiem natomiast, że zamontował dwie tuleje średnicy o 12mm pod śrubę M10 i stąd moje pytania. Dodam, że jedna z tulei zużyła się po 2000km, a reszta wg diagnosty nadawała się do wymiany, bo ława nadmiernie się ruszała na szarpakach. W sumie teraz mnie to nie dziwi skoro zamontowano niewłaściwe części.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
j.grud, nie wiem czy w ogóle ktoś takie rzeczy robi, bo ja bałbym się jechać takim autem. Pomyśl jak ma się zachowywać auto że po wyminie już masz luz bo średnica śruby jest mniejsza niż otworu w którym siedzi. To wszystko pracuje i te szarpania na dolach po prostu pozrywają śruby prędzej czy później, tak jak wspomniał kolega wyżej.
A nikt Ci nie na pisze jak to jest, bo nikomu do głowy nie przyszło pewnie robić takich rzeczy.
A nikt Ci nie na pisze jak to jest, bo nikomu do głowy nie przyszło pewnie robić takich rzeczy.