Witam
Z góry przepraszam jeśli wybrałem zły dział, ale jak dla mnie wydawał się odpowiedni.
Mam problem ze swoim audi B3 1.9 D silnik 1Y. Dostałem go od wujka silnik piekny pali za raz i w ogóle. Jedyny mały defekt był w tym ze ciekł olej pod podstawa filtra oleju jako ze to prosta naprawa to sam to zrobiłem przy okazji wymieniłem olej i filtr ( mobil 15w40 diesel i filtr filtrona) i zaczęły się dziwne rzeczy dziać z kontrolka. silnik zimny wszystko jest oki jak temperatura dojdzie do 90 stopni to na wolnych i luzie zaczyna sie swiecic i piszczeć. Ciśnienie sprawdziłem (nie pamietam dokładnie danych ale zaufany mechanik stwierdził ze oki) czujniki wymieniłem ( tu sie troche zastanawiam bo mam wsadzone szary i brązowy) a kontrolka dalej piszczy.
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i poradził mi zeby sprawdzic czy z układem chlodzenia wszystko oki. I tu tez mam problem bo w zimie po przejechaniu 100 km gorny przewód chłodnicy parzy jak cholera a dolny był tak zimny ze nie dało sie go dotknac. Idzie ciepło i mam ochote wziac sie za sprawdzenie chlodnicy i mam do was takie pytanie czy miganie kontrolki oleju moze byc spowodowane jakas awaria w układzie chłodniczym?
[B3 1.9 1Y] Migająca kontrolka ciśnienia oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49
Zacznij od sprawdzenia termostatu
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 19:59 przez pumpernikiel94, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Spróbuj jeszcze zrobić test z żarówką. Podłącz ją do plusa z akumulatora i drugi koniec do czujnika wtedy żarówka będzie świecić. Jak odpalisz samochód to żarówka powinna zgasnąć Jeśli żarówka zgaśnie a na zegarach kontrolka będzie się świecić to problem gdzieś w liczniku lub okablowaniu.
Jak żarówka będzie się zachowywała tak samo jak kontrola tzn będzie w tym samym momencie gasła i się zaświecała to albo czujnik uszkodzony albo problem z ciśnieniem.
Jak żarówka będzie się zachowywała tak samo jak kontrola tzn będzie w tym samym momencie gasła i się zaświecała to albo czujnik uszkodzony albo problem z ciśnieniem.