Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z ] umarł i zmartwychwstał

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

[B4 1.9TDI 1Z ] umarł i zmartwychwstał

Post autor: _razor_ » 27 kwie 2015, 20:10

Siema. A wiec tak. Auto - audi 80 1z 1993rok osprzęt boscha ( w styczniu zmieniony nastawnik na sprawny NIE regenerowany a 2tys. Km temu zmieniony pasek rozrządu i ustawiony kąt wtrysku ). Po południu wyjeżdżam do lekarza. Dojeżdżam do ulicy, włączam sie do ruchu. Jedynka do 1,5 tys obrotów, sprzęgło i zonk auto zgaslo. Zdazylem zjechać na pobocze cale szczęście. Kręcę i nic. Poszedłem do domu po plaka i klucz 10 żeby oslone odkręcić i oblukac co tam jest. Przyszedłem odkrecilem no i nic nie widac. Kolejna próba odpalenia i nic. Zepchnalem chrupka na podwórko (100m i z górki wiec luz ). Popatrzalem, pomodlilem sie i odpalil. Co moglo byc przyczyna? Jeżdżę do Niemiec nim, miesięcznie robię 3tys km i nie chce żeby mnie zawiódł bo w de naprawa jest baaardzo droga. Auto u mnie w rodzinie od 9 lat i 9 lat nie widział czerwonki. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 kwie 2015, 20:33

Wepnij w kompa cos powinno zapisać jakis błąd wtedy cos mozna pomoc bo tak to wrozenie w fusów :-P

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 28 kwie 2015, 13:40

Zdenerwowany wczorajszą akcją pojechałem do mechanika. Z czterech mechaników trzech nie mogło się połączyć z boschem ;P Ogólnie komp żadnych błędów nie pokazał więc pojechałem na chate. Wróciwszy do domu wjechałem do garażu i zdjąłem osłonę rozrządu i się wku...łem. 6tyś km. temu zmieniany był pasek rozrządu i oto co się z nim stało

Obrazek

Ogólnie zauważyłem też że pasek nie chodzi równo po kołach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wow co mu od....ło? Stary pasek w porównaniu do tego wygląda jak nowy. Co jest nie tak?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-04-28, 15:26 ]
Nie używaj wulgaryzmów :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, 15:25 przez _razor_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 kwie 2015, 17:41

Poruszaj kołem pasowym pompy, może tam masz luz ewentualnie czy jest bicie na kole pasowym wału korbowego.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 kwie 2015, 20:24

Pewnie na pompie ci zjeżdża na kole i obciera o obudowę :-P

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 29 kwie 2015, 08:17

Rolka napinająca jest winna za to wszystko

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 29 kwie 2015, 10:12

A czym napinacz zawinił? Luzu nie miał to go nie wymienialem. P.s. Na takim pasku można jeździć? Bo o. Troche spilowany jest tylko

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 kwie 2015, 16:39

Ja też obstawiam napinacz. Nawet był ostatnio na forum podobny temat i winna była nowa rolka a pasek cięło identycznie jak u ciebie. A na takim pasku ja osobiście bym nie jeździł. Jego konstrukcja jest już naruszona i kto wie jak długo wytrzyma.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 30 kwie 2015, 07:54

A ciekawią mnie te poprzeczne paseczki na pasku rozrządu. Co to jest i od czego? Jakies taki uwalone w oleju ? ( zdjęcie 4 i 5 od góry )

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 30 kwie 2015, 09:20

To nie jest olej. Simmeringi wszystkie zmieniałem jak wymieniałem rozrząd. To coś ogólnie da się zeskrobać

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 kwie 2015, 10:35

Te poprzeczne paski robią się przez koła zębate. Koła zębate w tych miejscach naciskają szczytem zęba. To nic nadzwyczajnego każdy tak ma.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 30 kwie 2015, 10:40

no tylko ze u mnie akurat tego nie ma ;D a jezeli jest to napewno tak tego nie widac .dlatego mnie to zaciekawiło :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 kwie 2015, 11:36

Bo u kolegi doszedł do tego jeszcze syf z przytartego paska i obudowy i dlatego tak to wygląda. Jak masz świeży pasek to nie będą u ciebie tak widoczne. Przejedź palcem po pasku to wczujesz te ślady. To całkowicie normalne zjawisko.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2015, 11:41

_razor_ pisze:A czym napinacz zawinił? Luzu nie miał to go nie wymienialem. P.s. Na takim pasku można jeździć? Bo o. Troche spilowany jest tylko
:shock:
Tak się kończą oszczędności. Jak to można napinacza nie wymieniać? Czym prędzej kup nowy zestaw rozrządu bo na tym do Niemiec już nie dojedziesz.
I na moje oko napinacz za mocno napięty. Kto Ci to robił?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 kwie 2015, 12:29

trepek pisze:Tak się kończą oszczędności
100PLN w jedną a później tysiak w drugą :mrgreen: Marcin napinacz nie musiał mieć luzów ale mógł się na np zacinać i masz tego efekt. Teraz dzięki oszczędzaniu wydasz na drugi pasek <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl