Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Trzęsie samochodem przy 95-105km/h

ODPOWIEDZ
brolak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:16

[B4 1.9 1Z] Trzęsie samochodem przy 95-105km/h

Post autor: brolak » 22 kwie 2015, 19:27

Witam problem wygląda tak, że gdy jade samochodem 95/h zaczyna dziwnie drgać
i kończy się gdy przekrocze 105. Więc występuje to tylko w tym zakresie.
Spotkał się już ktoś z czymś takim?

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 22 kwie 2015, 20:26

Sprawdź dokładnie opony i wyważenie kół obu osi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 kwie 2015, 21:54

brolak pisze: problem wygląda tak, że gdy jade samochodem 95/h zaczyna dziwnie drgać
i kończy się gdy przekrocze 105. Więc występuje to tylko w tym zakresie.
Mi to wyglada na nastawnik 8-) Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,żeby nie działał prędkosciomierz i o ile nie bedzie szarpał ,to sprawa oczywista <ok> nastawnik do czyszczenia

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 kwie 2015, 11:58

Bicie spowodowane złym wyważeniem kół jest do około 120/130 km/h... Sprecyzuj czy to "drganie" to bicie na kierownicy czy szarpanie całą budą tak jakby silnik przygasał?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 kwie 2015, 17:44

Kilka lat temu kumplowi w passacie b3 posypały się przeguby wewnętrzne. Pierwszym objawem było szarpanie całą budą między 80 a 100km/h . Też szukał usterki i nie mógł znaleźć. Dopiero jak się pojawił kolejny objaw czyli szarpanie kierownicą powyżej 60km/h pomyślał o przegubach. Oczywiście nie musi być tak u ciebie ale warto je sprawdzić.

brolak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:16

Post autor: brolak » 30 kwie 2015, 07:22

Popej pisze:Bicie spowodowane złym wyważeniem kół jest do około 120/130 km/h... Sprecyzuj czy to "drganie" to bicie na kierownicy czy szarpanie całą budą tak jakby silnik przygasał?
szarpie budą, kierownica jest ok

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 30 kwie 2015, 07:43

czyli przerywa :D i pewnie na 5 biegu przy 90km/h :D no i tak wychodzi ze mamy w granicah 1800-2200 obrotów na zegarze :D typowy objaw zabrudzonego nastawnika :D MUNIOR juz o tym wspomnial :D przyjrzyj sie temu
<piwo>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 kwie 2015, 13:12

Tylko na 5-tym biegu w tym przedziale?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 30 kwie 2015, 15:43

przy 90 km/h na 5 biegu mamy ok 1800 obrotów . a zazwyczaj w tych granicach wycieraja się ścieżki w nastawniku potencjometrycznym. Skutkiem tego jest :
- szarpanie
- falowanie obrotów
- gaśniecie auta ( tu w roznych granicach - mi po zmianie dawki potrafił gasnąc przy obrotach powyzej 2.5 tyś :( )
-zle samopoczucie kierowcy bo wie , że coś jest nie tak ale nie wie co :D
- I inne tego typu anomalie :D
Autor postu niec bardziej zwroci uwage , ze to dzieje sie w pewnym przedziale obrotów silnika a nie w pewnej prędkości poruszającego się auta :-)
Jak mu nudno to niech zrobi test :przy 90 km/h i podczas tego szarpania czy czego tam kolwiek niech wyrzuci na luz :D zobaczymy czy dalej szarpie czy od razu ustało :D

A tak ogolnie kolega nie napisał jeszcze jaki ma ten nastawnik :D wiec narazie ja sugeruje ze to dzieje sie na potencjometrze :D
a jak na indukcji to pewnie wyczyszczenie go wystarczy i po problemie :-P

Książkę napisałem hihi :D może nie jest taka nudna :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl