[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46
Potwierdzam, że vag kkl działa na systemach x64, sprawdzałem na 7, 8 oraz 8.1 i nie było najmniejszych problemów. Ja używałem programu deltascan 1z a aktualnie używam vag-com 311.2 x64 który działa zarówno pod systemem x86 jak i x64 tylko trochę bardziej skomplikowanie się go instaluje. Używałem chińskiego kabelka (niestety z niewiadomych przyczyn umarł w taki dziwny sposób, że system go wykrywa, po podłączeniu do auta kontrolka świeci a żaden program nie potrafił się podłączyć do auta ) a aktualnie tego od viaken (czarnej skrzynki ) i żadnych większych problemów nie uświadczyłem póki co.
Szkoda tylko, że tego poradnika na a6klub.pl nie napisali jakieś pół roku wcześniej bo co się naszukałem, tego nikt mi nie odda a vag-com 311.2 x64 znalazłem na jakiejś ruskiej stronie i z google translatorem rozkminiałem jak go zainstalować
PS: Nie wiem, czy może po prostu tego nie zauważyłem, ale w tamtym poradniku zapomnieli wspomnieć o pewnej bardzo ważnej rzeczy. Vag-com na systemie 7 i wyższym trzeba uruchamiać prawym myszy i "Uruchom jako administrator" a, jak by nie działał lub po chwili wywalał błąd (a zdarzyło mi się tak) na, nie pamiętam dokładnie czy to był 8 czy 8.1, to trzeba "jeszcze" uruchomić go w trybie zgodności np z Windowsem 7. Wszystko to można zaznaczyć po kliknięciu prawym myszy na pliku exe -> właściwości -> karta "Zgodność"
szymon_xd2
http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
Linux 2012-06-29 1.1.12
ale czy działają, to nie wiem no i jakiego programu użyć to musisz też poszukać, ale jak odpowiednio długo podążysz temat, to pewnie znajdziesz.
Szkoda tylko, że tego poradnika na a6klub.pl nie napisali jakieś pół roku wcześniej bo co się naszukałem, tego nikt mi nie odda a vag-com 311.2 x64 znalazłem na jakiejś ruskiej stronie i z google translatorem rozkminiałem jak go zainstalować
PS: Nie wiem, czy może po prostu tego nie zauważyłem, ale w tamtym poradniku zapomnieli wspomnieć o pewnej bardzo ważnej rzeczy. Vag-com na systemie 7 i wyższym trzeba uruchamiać prawym myszy i "Uruchom jako administrator" a, jak by nie działał lub po chwili wywalał błąd (a zdarzyło mi się tak) na, nie pamiętam dokładnie czy to był 8 czy 8.1, to trzeba "jeszcze" uruchomić go w trybie zgodności np z Windowsem 7. Wszystko to można zaznaczyć po kliknięciu prawym myszy na pliku exe -> właściwości -> karta "Zgodność"
szymon_xd2
http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
Linux 2012-06-29 1.1.12
ale czy działają, to nie wiem no i jakiego programu użyć to musisz też poszukać, ale jak odpowiednio długo podążysz temat, to pewnie znajdziesz.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
pacjent znajomego - GOLF IV 1.9TDI 90KM ALH
http://vaglog.pl/log_215682.html
czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
szarpie co jakiś czas silnikiem, innych grup nie logowałem bo nie było czasu ( tymbardziej na dynamiczne ) ... samochód tuż po zmianie układu paliwowego/wężyki, w wężykach powietrza brak
coś jeszcze więcej te logi mówią ??
http://vaglog.pl/log_215682.html
czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
szarpie co jakiś czas silnikiem, innych grup nie logowałem bo nie było czasu ( tymbardziej na dynamiczne ) ... samochód tuż po zmianie układu paliwowego/wężyki, w wężykach powietrza brak
coś jeszcze więcej te logi mówią ??
no cóż ... specjaliściMUNIOR pisze:DaMaGe pisze:szarpie co jakiś czas silnikiemNie wydaje ci się :mrgreen: dawka kosmiczna poniżej 1mg ,to i silnik przebieraDaMaGe pisze:czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to po robocie u tych "speców" to faktycznie pokazali klasę ...żeby tak ważnego parametru ,jak dawka paliwa nie ustawić ,a co gorsza ,zostawić go w takiej hardcorowej wartości :roll: w głowie się nie mieści <uhh> ja bym na miejscu właściciela do nich jechał i zrobił im trochę wstydu ,bo im się nalezyDaMaGe pisze:no cóż ... specjaliści
"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."
już jest umówiony do nich na środę na "gwarancję" ... przy mnie rozmawiał z nimi przez telefon, to nie byli w stanie odpowiedzieć jaką dawkę ustawili, mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.MUNIOR pisze:Jak to po robocie u tych "speców" to faktycznie pokazali klasę ...żeby tak ważnego parametru ,jak dawka paliwa nie ustawić ,a co gorsza ,zostawić go w takiej hardcorowej wartości :roll: w głowie się nie mieści <uhh> ja bym na miejscuDaMaGe pisze:no cóż ... specjaliści
"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."
właściciela do nich jechał i zrobił im trochę wstydu ,bo im się nalezy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ktoś tu sobie utrudnia proste rzeczy :roll: BS zbędne i grupa 000 również :roll: wystarczy 001 w blokach pomiarowych i dawkę widać w najnormalniejszych miligramach....blok 000 i dawka 015-020 to w 80 tkach na "boschu ",bo tam innego bloku ,ani wartości w miligramach nie uświadczy :mrgreen:DaMaGe pisze:mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Witam
Napiszcie proszę, czy obserwując wskazania statycznego kąta wtrysku w grupie 000, widzicie jakąś różnicę między Basic Settings i Measuring Blocks?
U mnie w 1Z na biegu jałowym wartości są takie same i tu, i tu, dlatego też zawsze wychodziłem z założenia, że puki auto stoi w miejscu, wartości z BS i MB będą się pokrywać.
Dziś jednak miałem okazję podpiąć się do AFN-a kolegi i zauważyłem, że w BS ma 038-040 (czyli zbyt późny), natomiast w MB loguje wartości w przedziale 053 - 060 (chyba prawidłowy, ale dość niestabilny).
- Czym ta rozbieżność jest spowodowana?
- Czy regulacja kąta w BS do wartości jak w MB wystarczy, żeby te wskazania się pokryły?
- Skąd taka niestabilność w MB na biegu jałowym?
Napiszcie proszę, czy obserwując wskazania statycznego kąta wtrysku w grupie 000, widzicie jakąś różnicę między Basic Settings i Measuring Blocks?
U mnie w 1Z na biegu jałowym wartości są takie same i tu, i tu, dlatego też zawsze wychodziłem z założenia, że puki auto stoi w miejscu, wartości z BS i MB będą się pokrywać.
Dziś jednak miałem okazję podpiąć się do AFN-a kolegi i zauważyłem, że w BS ma 038-040 (czyli zbyt późny), natomiast w MB loguje wartości w przedziale 053 - 060 (chyba prawidłowy, ale dość niestabilny).
- Czym ta rozbieżność jest spowodowana?
- Czy regulacja kąta w BS do wartości jak w MB wystarczy, żeby te wskazania się pokryły?
- Skąd taka niestabilność w MB na biegu jałowym?
MUNIOR pisze:Ktoś tu sobie utrudnia proste rzeczy :roll: BS zbędne i grupa 000 również :roll: wystarczy 001 w blokach pomiarowych i dawkę widać w najnormalniejszych miligramach....blok 000 i dawka 015-020 to w 80 tkach na "boschu ",bo tam innego bloku ,ani wartości w miligramach nie uświadczy :mrgreen:DaMaGe pisze:mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.
był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek, nastawnika nawet nie ruszyli. przyjedzie do mnie ustawić dawkę jak należy, dawka 15-20 w grupie 000 odpowiada jakim wartościom mg/R w grupie 001 ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No jestem pod wrażeniem ich "profesjonalizmu " :roll: "komputerowo "chcieli dawkę w "boschu " korygować :roll: ...99% użytkowników tego forum wie ,że w tym modelu ,dawkę paliwa można zmienić tylko fizycznie zmieniając położenie nastawnika ...vagiem można tylko podejrzeć wartościDaMaGe pisze:był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek
mowa o GOLFIE IV ALH, VAGiem nie zmieni tam się chyba aż o tyle wartości ??MUNIOR pisze:No jestem pod wrażeniem ich "profesjonalizmu " :roll: "komputerowo "chcieli dawkę w "boschu " korygować :roll: ...99% użytkowników tego forum wie ,że w tym modelu ,dawkę paliwa można zmienić tylko fizycznie zmieniając położenie nastawnika ...vagiem można tylko podejrzeć wartościDaMaGe pisze:był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to zwracam honor specom ...coś mi sie poje...ło że mowimy o 80 tce na "boschu " ..faktycznie vagiem można zmienić dawkę o ok.2 mg ...tyle że w zalezności od tego jak nastawnik został ustawiony na pompie ,regulacja może się "skończyć " mimo że nie osiagnęlismy żadanej wartości ...ja zawsze ustawiam w adaptacjach wartośc minimalną i wtedy nastawnikiem ustawiam ok.5 mg ...wtedy przy zmianie wartości adaptacji max ,dawka zwiększy się do 3mg i to jest wystarczający zakres regulacjiDaMaGe pisze:mowa o GOLFIE IV ALH, VAGiem nie zmieni tam się chyba aż o tyle wartości ??
[C5 1.9 AVF] - duże spalanie - prośba o spr logów
Witam forumowiczów. Temat co prawda nie o A80, ale nie chcę zakładać konta na A6KP, bo tu specjalistów nie brakuje a B4-ka dalej jeździ... do rzeczy..
Mam pacjenta A6 C5 2002r Avant 1.9 TDi AVF z 6-cio biegową skrzynią. Jest zaślepiony EGR i poza tym nie ma żadnego błędu na VAG-u, dosłownie czyściutko.
Problem - auto pali średnio 7-8l/100km, dla porównania druga taka sama tylko w innym kolorze, pali ok 6-6,5l/100km i na pewno nie będzie winny kolor Ręce opadają.
Moje pytanie - jakie logi zrobić żebyście mogli coś powiedzieć o tej gablocie?
Dodam tylko, że ma ona założony tzw. Partikelfilter co by auto miało zieloną plakietkę EURO4 - zakładam, że to nie powód spalania. Na dniach to wywalę, ale mimo wszystko chciałbym auto prześwietlić. Mam nadzieję, że pomożecie
Pozdro
Mam pacjenta A6 C5 2002r Avant 1.9 TDi AVF z 6-cio biegową skrzynią. Jest zaślepiony EGR i poza tym nie ma żadnego błędu na VAG-u, dosłownie czyściutko.
Problem - auto pali średnio 7-8l/100km, dla porównania druga taka sama tylko w innym kolorze, pali ok 6-6,5l/100km i na pewno nie będzie winny kolor Ręce opadają.
Moje pytanie - jakie logi zrobić żebyście mogli coś powiedzieć o tej gablocie?
Dodam tylko, że ma ona założony tzw. Partikelfilter co by auto miało zieloną plakietkę EURO4 - zakładam, że to nie powód spalania. Na dniach to wywalę, ale mimo wszystko chciałbym auto prześwietlić. Mam nadzieję, że pomożecie
Pozdro
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 18:56 przez Dawidof, łącznie zmieniany 3 razy.
- diesel-inside
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 maja 2015, 21:03
- Lokalizacja: ZS
- Kontakt: