Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 02 kwie 2015, 09:18

Potwierdzam, że vag kkl działa na systemach x64, sprawdzałem na 7, 8 oraz 8.1 i nie było najmniejszych problemów. Ja używałem programu deltascan 1z a aktualnie używam vag-com 311.2 x64 który działa zarówno pod systemem x86 jak i x64 tylko trochę bardziej skomplikowanie się go instaluje. Używałem chińskiego kabelka (niestety z niewiadomych przyczyn umarł w taki dziwny sposób, że system go wykrywa, po podłączeniu do auta kontrolka świeci a żaden program nie potrafił się podłączyć do auta :/) a aktualnie tego od viaken (czarnej skrzynki :P) i żadnych większych problemów nie uświadczyłem póki co.

Szkoda tylko, że tego poradnika na a6klub.pl nie napisali jakieś pół roku wcześniej bo co się naszukałem, tego nikt mi nie odda a vag-com 311.2 x64 znalazłem na jakiejś ruskiej stronie i z google translatorem rozkminiałem jak go zainstalować :D

PS: Nie wiem, czy może po prostu tego nie zauważyłem, ale w tamtym poradniku zapomnieli wspomnieć o pewnej bardzo ważnej rzeczy. Vag-com na systemie 7 i wyższym trzeba uruchamiać prawym myszy i "Uruchom jako administrator" a, jak by nie działał lub po chwili wywalał błąd (a zdarzyło mi się tak) na, nie pamiętam dokładnie czy to był 8 czy 8.1, to trzeba "jeszcze" uruchomić go w trybie zgodności np z Windowsem 7. Wszystko to można zaznaczyć po kliknięciu prawym myszy na pliku exe -> właściwości -> karta "Zgodność"

szymon_xd2
http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
Linux 2012-06-29 1.1.12
ale czy działają, to nie wiem no i jakiego programu użyć to musisz też poszukać, ale jak odpowiednio długo podążysz temat, to pewnie znajdziesz.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 02 kwie 2015, 22:09

dzięki bardzo jak narazie nie mam jeszcze vaga i kabelka ale tylko tak przykladem podalem tego linuxa . nikt o nim nie wspominal a to powienien byc dobry system do takich spraw diagnostycznych

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 04 maja 2015, 16:09

pacjent znajomego - GOLF IV 1.9TDI 90KM ALH

http://vaglog.pl/log_215682.html


czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
szarpie co jakiś czas silnikiem, innych grup nie logowałem bo nie było czasu ( tymbardziej na dynamiczne ) ... samochód tuż po zmianie układu paliwowego/wężyki, w wężykach powietrza brak

coś jeszcze więcej te logi mówią ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 maja 2015, 18:23

DaMaGe pisze:szarpie co jakiś czas silnikiem
DaMaGe pisze:czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
Nie wydaje ci się :mrgreen: dawka kosmiczna poniżej 1mg ,to i silnik przebiera

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 04 maja 2015, 18:47

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:szarpie co jakiś czas silnikiem
DaMaGe pisze:czy mnie się wydaje czy dawka paliwa do natychmiastowej korekty ??
Nie wydaje ci się :mrgreen: dawka kosmiczna poniżej 1mg ,to i silnik przebiera
no cóż ... specjaliści :)

"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 maja 2015, 19:17

DaMaGe pisze:no cóż ... specjaliści :)

"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."
Jak to po robocie u tych "speców" to faktycznie pokazali klasę :-P ...żeby tak ważnego parametru ,jak dawka paliwa nie ustawić ,a co gorsza ,zostawić go w takiej hardcorowej wartości :roll: w głowie się nie mieści <uhh> ja bym na miejscu właściciela do nich jechał i zrobił im trochę wstydu ,bo im się nalezy

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 04 maja 2015, 19:35

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:no cóż ... specjaliści :)

"Naszą główną specjalizacją już od ponad 25-lat była i jest naprawa samochodów z silnikiem diesla oraz podzespołów takich jak pompy wtryskowe wtryskiwacze pompowtryskiwacze. Niewątpliwym atutem jest wykwalifikowana kadra z wieloletnim stażem w naszej firmie i ogromnym bagażem doświadczeń, część załogi pracuje w naszej firmie już od dwudziestu lat. Większość z pracowników zaliczyła cykl szkoleń specjalistycznych na terenie naszego kraju jak i w Niemczech oraz Austrii i Anglii. Naprawiamy samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe."
Jak to po robocie u tych "speców" to faktycznie pokazali klasę :-P ...żeby tak ważnego parametru ,jak dawka paliwa nie ustawić ,a co gorsza ,zostawić go w takiej hardcorowej wartości :roll: w głowie się nie mieści <uhh> ja bym na miejscu
właściciela do nich jechał i zrobił im trochę wstydu ,bo im się nalezy
już jest umówiony do nich na środę na "gwarancję" ... przy mnie rozmawiał z nimi przez telefon, to nie byli w stanie odpowiedzieć jaką dawkę ustawili, mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 maja 2015, 21:20

DaMaGe pisze:mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.
Ktoś tu sobie utrudnia proste rzeczy :roll: BS zbędne i grupa 000 również :roll: wystarczy 001 w blokach pomiarowych i dawkę widać w najnormalniejszych miligramach....blok 000 i dawka 015-020 to w 80 tkach na "boschu ",bo tam innego bloku ,ani wartości w miligramach nie uświadczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 05 maja 2015, 17:22

Witam
Napiszcie proszę, czy obserwując wskazania statycznego kąta wtrysku w grupie 000, widzicie jakąś różnicę między Basic Settings i Measuring Blocks?
U mnie w 1Z na biegu jałowym wartości są takie same i tu, i tu, dlatego też zawsze wychodziłem z założenia, że puki auto stoi w miejscu, wartości z BS i MB będą się pokrywać.
Dziś jednak miałem okazję podpiąć się do AFN-a kolegi i zauważyłem, że w BS ma 038-040 (czyli zbyt późny), natomiast w MB loguje wartości w przedziale 053 - 060 (chyba prawidłowy, ale dość niestabilny).
- Czym ta rozbieżność jest spowodowana?
- Czy regulacja kąta w BS do wartości jak w MB wystarczy, żeby te wskazania się pokryły?
- Skąd taka niestabilność w MB na biegu jałowym?

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 05 maja 2015, 20:23

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:mają mu ustawić dawkę w grupie BS000 na 15-17.
Ktoś tu sobie utrudnia proste rzeczy :roll: BS zbędne i grupa 000 również :roll: wystarczy 001 w blokach pomiarowych i dawkę widać w najnormalniejszych miligramach....blok 000 i dawka 015-020 to w 80 tkach na "boschu ",bo tam innego bloku ,ani wartości w miligramach nie uświadczy :mrgreen:

był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek, nastawnika nawet nie ruszyli. przyjedzie do mnie ustawić dawkę jak należy, dawka 15-20 w grupie 000 odpowiada jakim wartościom mg/R w grupie 001 ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2015, 20:55

DaMaGe pisze:był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek
No jestem pod wrażeniem ich "profesjonalizmu " :roll: "komputerowo "chcieli dawkę w "boschu " korygować :roll: ...99% użytkowników tego forum wie ,że w tym modelu ,dawkę paliwa można zmienić tylko fizycznie zmieniając położenie nastawnika ...vagiem można tylko podejrzeć wartości

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 05 maja 2015, 20:59

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:był u nich, szkoda gadać ... komputerowo stwierdzili że nie są w stanie ustawić dawki na więcej niż w grupie 000 niż 5-6 jednostek
No jestem pod wrażeniem ich "profesjonalizmu " :roll: "komputerowo "chcieli dawkę w "boschu " korygować :roll: ...99% użytkowników tego forum wie ,że w tym modelu ,dawkę paliwa można zmienić tylko fizycznie zmieniając położenie nastawnika ...vagiem można tylko podejrzeć wartości
mowa o GOLFIE IV ALH, VAGiem nie zmieni tam się chyba aż o tyle wartości ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2015, 22:26

DaMaGe pisze:mowa o GOLFIE IV ALH, VAGiem nie zmieni tam się chyba aż o tyle wartości ??
No to zwracam honor specom ...coś mi sie poje...ło że mowimy o 80 tce na "boschu " ;-) ..faktycznie vagiem można zmienić dawkę o ok.2 mg ...tyle że w zalezności od tego jak nastawnik został ustawiony na pompie ,regulacja może się "skończyć " mimo że nie osiagnęlismy żadanej wartości ...ja zawsze ustawiam w adaptacjach wartośc minimalną i wtedy nastawnikiem ustawiam ok.5 mg ...wtedy przy zmianie wartości adaptacji max ,dawka zwiększy się do 3mg i to jest wystarczający zakres regulacji

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[C5 1.9 AVF] - duże spalanie - prośba o spr logów

Post autor: Dawidof » 17 cze 2015, 23:34

Witam forumowiczów. Temat co prawda nie o A80, ale nie chcę zakładać konta na A6KP, bo tu specjalistów nie brakuje :P a B4-ka dalej jeździ... do rzeczy..

Mam pacjenta A6 C5 2002r Avant 1.9 TDi AVF z 6-cio biegową skrzynią. Jest zaślepiony EGR i poza tym nie ma żadnego błędu na VAG-u, dosłownie czyściutko.

Problem - auto pali średnio 7-8l/100km, dla porównania druga taka sama tylko w innym kolorze, pali ok 6-6,5l/100km i na pewno nie będzie winny kolor :P Ręce opadają.

Moje pytanie - jakie logi zrobić żebyście mogli coś powiedzieć o tej gablocie?

Dodam tylko, że ma ona założony tzw. Partikelfilter co by auto miało zieloną plakietkę EURO4 - zakładam, że to nie powód spalania. Na dniach to wywalę, ale mimo wszystko chciałbym auto prześwietlić. Mam nadzieję, że pomożecie :)

Pozdro ;)
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 18:56 przez Dawidof, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
diesel-inside
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 maja 2015, 21:03
Lokalizacja: ZS
Kontakt:

Post autor: diesel-inside » 18 cze 2015, 00:15

AVF jesli ma DPF to raczej mechaniczny bez nadzoru ze strony ECU (EDC15)

zrob logi statyczne 01 / 04 / 13 / 18 / 23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl