Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nowy katalizator Bosal Euro 3

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3 1.8 PM] Nowy katalizator Bosal Euro 3

Post autor: Patrique » 04 maja 2015, 14:05

Panowie, czy ktoś montował ten lub podobny model katalizatora?
http://allegro.pl/katalizator-bosal-099 ... 07725.html

Oczywiście nie mówimy tutaj o żadnych innych strumiennicach / przelotówkach.
U mnie po wstawieniu tłumika (zamiennika za katalizator) spaliny są bardzo intensywne, a auto traci moc. Wiem... to jest dość dziwne, ale tak właśnie jest. Na drugi dzień jak wstawiłem z powrotem ori katalizator wszystko wróciło do normy. Więc coś jest na rzeczy. Powód wymiany? Ori kat jest już trochę porzeźbiony migiem i nie chce mi się już go poprawiać. A ten z Bosal'a jest akurat taki mały i fajnie mi się ułoży wydech w połączeniu z dodatkową siatką.

sokraal

Post autor: sokraal » 04 maja 2015, 21:31

Firmę zdecydowanie polecam ale z samym katalizatorem nie miałem do czynienia. Co do spalin to są intensywne bo nie filtruje ich katalizator. Spadek mocy może wynikać z tego że w układzie wydechowym jest już tłumik i dołożenie drugiego wpływa na przepływ spalin z silnika co zaniża moc.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 maja 2015, 21:51

Czyli ze starego kata uciąć ten kołnierz na trzy śruby i dać normalną rurkę? :p Czy koniecznie musi być strumiennica? Mam spory zapas rur od 48 do 55mm <ok>

sokraal

Post autor: sokraal » 05 maja 2015, 13:53

Wiesz możesz dać rurę ale będzie kopcił i chce fote z miną dociekliwego policjanta który wjedzie ci lustrem pod auto :D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 maja 2015, 22:29

sokraal, wiesz w sumie to nie mam wbitego kata w dowód ;-)
Jednak problem jest inny nowe tłumiki są bardzo głośne przez zbyt swobodny przepływ spalin. Katalizator już jest w stanie nie nadającym się do ponownego montażu. Co możecie polecić do montażu (mówimy o tłumiku) aby było plug and play. Mam już dość spawania, klepania i skręcania <ok> .
Z bosala jest w IC taki tłumik ale relatywnie drogi ponad 240zł. Ponoć jest jeszcze w zamienniku jakiś Asmet. Zamienniki z allegro mają zbyt szeroką puchę przez co bez przeróbek nie pochodzi. Przerabiał już ktoś ten temat?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 maja 2015, 12:47

sokraal pisze:Wiesz możesz dać rurę ale będzie kopcił i chce fote z miną dociekliwego policjanta który wjedzie ci lustrem pod auto :D
W Polsce nawet na przeglądach nie przeszkadza brak katalizatora. Dla samochodów wyprodukowanych przed 1995 rokiem normy spalin są tak luźne że przejdzie je samochód bez katalizatora.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 maja 2015, 21:24

Panowie no i udało się rozwiązać wydechową łamigłówkę <ok> ... hehe oczywiście śmieję się, bo chyba takiego wydechu jak w 1.8 8V to chyba prostszego nie ma mhmm :-P .
Ale przechodząc do rzeczy. Jeśli ktoś miałby kiedyś dylemat co wstawić zamiast katalizatora, to śmiało mogę polecić tłumik z firmy Asmet. Jest całkiem dobrze wykonany (rury idealnie wyprofilowane), puszka trochę większa jak ori przez co jeśli ktoś ma już zużyte poduszki silnika / tuleje trawersu to może się zdarzyć za mały odstęp tłumika od blachy/wspornika podłogi co jest bezpośrednio za nim. Ale i tak na tle ew. modzenia starego katalizatora, lepiej założyć już ten tłumik.
Co na plus?
:arrow: silnik lepiej się wkręca w obroty
:arrow: obroty trzymają idelanie 900rpm
:arrow: dźwięk wydechu (na poziomie przodu auta) bez zmian
Co na minus?
:arrow: smród spalin jak w cinquecento
:arrow: duży przepływ/ciśnienie spalin, kumulujący się na tylnim tłumiku. Założyłem nowy tłumik Bosala, ale dźwięk stał się metaliczny i podchodzi pod 5 litrowego HEMI <ok>
:arrow: brak zauważalnego przyrostu mocy

Podsumowanie:
Modyfikacje oceniam ogólnie dobrze. Jest to niewątpliwie dobra alternatywa jeśli chodzi o koszt naprawy. Ale jeśli ktoś chce mieć cały czas kata to warto pomyśleć o wstawieniu nowego katalizatora ceramicznego EURO 4; cena nie jest jakaś zaporowa, ale zabawy z poprawnym wspawaniem go wymusza spory zapas rurek 54mm, drutu i mieszanki ArCO do półautomatu, nie licząc już energii elektrycznej. Dlatego warto to przekalkulować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl