Panowie, czy ktoś montował ten lub podobny model katalizatora?
http://allegro.pl/katalizator-bosal-099 ... 07725.html
Oczywiście nie mówimy tutaj o żadnych innych strumiennicach / przelotówkach.
U mnie po wstawieniu tłumika (zamiennika za katalizator) spaliny są bardzo intensywne, a auto traci moc. Wiem... to jest dość dziwne, ale tak właśnie jest. Na drugi dzień jak wstawiłem z powrotem ori katalizator wszystko wróciło do normy. Więc coś jest na rzeczy. Powód wymiany? Ori kat jest już trochę porzeźbiony migiem i nie chce mi się już go poprawiać. A ten z Bosal'a jest akurat taki mały i fajnie mi się ułoży wydech w połączeniu z dodatkową siatką.
[B3 1.8 PM] Nowy katalizator Bosal Euro 3
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
sokraal, wiesz w sumie to nie mam wbitego kata w dowód
Jednak problem jest inny nowe tłumiki są bardzo głośne przez zbyt swobodny przepływ spalin. Katalizator już jest w stanie nie nadającym się do ponownego montażu. Co możecie polecić do montażu (mówimy o tłumiku) aby było plug and play. Mam już dość spawania, klepania i skręcania <ok> .
Z bosala jest w IC taki tłumik ale relatywnie drogi ponad 240zł. Ponoć jest jeszcze w zamienniku jakiś Asmet. Zamienniki z allegro mają zbyt szeroką puchę przez co bez przeróbek nie pochodzi. Przerabiał już ktoś ten temat?
Jednak problem jest inny nowe tłumiki są bardzo głośne przez zbyt swobodny przepływ spalin. Katalizator już jest w stanie nie nadającym się do ponownego montażu. Co możecie polecić do montażu (mówimy o tłumiku) aby było plug and play. Mam już dość spawania, klepania i skręcania <ok> .
Z bosala jest w IC taki tłumik ale relatywnie drogi ponad 240zł. Ponoć jest jeszcze w zamienniku jakiś Asmet. Zamienniki z allegro mają zbyt szeroką puchę przez co bez przeróbek nie pochodzi. Przerabiał już ktoś ten temat?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W Polsce nawet na przeglądach nie przeszkadza brak katalizatora. Dla samochodów wyprodukowanych przed 1995 rokiem normy spalin są tak luźne że przejdzie je samochód bez katalizatora.sokraal pisze:Wiesz możesz dać rurę ale będzie kopcił i chce fote z miną dociekliwego policjanta który wjedzie ci lustrem pod auto
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie no i udało się rozwiązać wydechową łamigłówkę <ok> ... hehe oczywiście śmieję się, bo chyba takiego wydechu jak w 1.8 8V to chyba prostszego nie ma mhmm .
Ale przechodząc do rzeczy. Jeśli ktoś miałby kiedyś dylemat co wstawić zamiast katalizatora, to śmiało mogę polecić tłumik z firmy Asmet. Jest całkiem dobrze wykonany (rury idealnie wyprofilowane), puszka trochę większa jak ori przez co jeśli ktoś ma już zużyte poduszki silnika / tuleje trawersu to może się zdarzyć za mały odstęp tłumika od blachy/wspornika podłogi co jest bezpośrednio za nim. Ale i tak na tle ew. modzenia starego katalizatora, lepiej założyć już ten tłumik.
Co na plus?
silnik lepiej się wkręca w obroty
obroty trzymają idelanie 900rpm
dźwięk wydechu (na poziomie przodu auta) bez zmian
Co na minus?
smród spalin jak w cinquecento
duży przepływ/ciśnienie spalin, kumulujący się na tylnim tłumiku. Założyłem nowy tłumik Bosala, ale dźwięk stał się metaliczny i podchodzi pod 5 litrowego HEMI <ok>
brak zauważalnego przyrostu mocy
Podsumowanie:
Modyfikacje oceniam ogólnie dobrze. Jest to niewątpliwie dobra alternatywa jeśli chodzi o koszt naprawy. Ale jeśli ktoś chce mieć cały czas kata to warto pomyśleć o wstawieniu nowego katalizatora ceramicznego EURO 4; cena nie jest jakaś zaporowa, ale zabawy z poprawnym wspawaniem go wymusza spory zapas rurek 54mm, drutu i mieszanki ArCO do półautomatu, nie licząc już energii elektrycznej. Dlatego warto to przekalkulować.
Ale przechodząc do rzeczy. Jeśli ktoś miałby kiedyś dylemat co wstawić zamiast katalizatora, to śmiało mogę polecić tłumik z firmy Asmet. Jest całkiem dobrze wykonany (rury idealnie wyprofilowane), puszka trochę większa jak ori przez co jeśli ktoś ma już zużyte poduszki silnika / tuleje trawersu to może się zdarzyć za mały odstęp tłumika od blachy/wspornika podłogi co jest bezpośrednio za nim. Ale i tak na tle ew. modzenia starego katalizatora, lepiej założyć już ten tłumik.
Co na plus?
silnik lepiej się wkręca w obroty
obroty trzymają idelanie 900rpm
dźwięk wydechu (na poziomie przodu auta) bez zmian
Co na minus?
smród spalin jak w cinquecento
duży przepływ/ciśnienie spalin, kumulujący się na tylnim tłumiku. Założyłem nowy tłumik Bosala, ale dźwięk stał się metaliczny i podchodzi pod 5 litrowego HEMI <ok>
brak zauważalnego przyrostu mocy
Podsumowanie:
Modyfikacje oceniam ogólnie dobrze. Jest to niewątpliwie dobra alternatywa jeśli chodzi o koszt naprawy. Ale jeśli ktoś chce mieć cały czas kata to warto pomyśleć o wstawieniu nowego katalizatora ceramicznego EURO 4; cena nie jest jakaś zaporowa, ale zabawy z poprawnym wspawaniem go wymusza spory zapas rurek 54mm, drutu i mieszanki ArCO do półautomatu, nie licząc już energii elektrycznej. Dlatego warto to przekalkulować.