Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 kwie 2015, 20:36

brabus124 pisze: Krzysiu.. ile za te sprzeglo ? ty takie masz ? :-D
A wleciało niedawno kompletne z kołem zamachowym wyważonym i zabielonym od mrozooo
https://www.facebook.com/BizonGarage?fref=ts

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 26 kwie 2015, 22:15

Ale to prawda że ori sprzęgło wytrzymuje około 160KM 380/400Nm bo jak by nie patrzeć po numerach jest to samo co G60

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 kwie 2015, 21:54

Ja już jeżdżę prawie 4lata tym autem ;-) i od 3 i pół roku było co najmniej 280Nm i 120KM+ jakoś sprzęgło dobrze chodzi. Oczywiście obchodzę się z nim delikatnie :mrgreen: nie puszczam zbyt długo żeby nie przypalać, puszczam ciut bardziej energicznie starając się nie strzelać "dużym Niutonem" Te auto służy mi jako codzienne toczydło i do wszystkiego- po prostu rodzinny AVANT :-D I co mnie teraz cieszy ? Że turbo wstaje przy spokojnej jeździe, czyli to co miałem na t15, np. bujam się po mieście nie przekraczając 2tys. obr a i tak trochę boost narasta. Na T2, można było o tym zapomnieć, zero zamulania. Teraz mogę w miarę dynamicznie się rozpędzić używając zakresu obrotów 1600-2300obr. na miasto super :-D

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 30 kwie 2015, 00:00

Czekam na poprawiony program i logi chciałbym zobaczyć od A-Z wszystko :D Bo to wygląda aż za pięknie.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 kwie 2015, 07:22

A ja chciałbym żeby ktoś jeszcze podzielił się wynikami, bo byłby pewniejszy temat. Wiadomo, mam jaki mam osprzet itp. Wyniki logow są 100%pewne, tylko że nikt tak nie jeździ na codzień. Dla mnie dobrze jest bo turbo wstaje przy spokojnej jeździe- tego nie da się opisać i przedstawić. Ale po części po logach widać że przy niskich obrotach turbo już laduje delikatnie, dla Ciebie proponowalbym hybryde K03 z większym kompresorem od 1.8turbo (mam potrzebne graty do zrobienia tego) w polsce nikt tego chyba nie robił, ale w USA trochę osób lata na takich. Jeden gość osiągnął 165KM i chyba 400Nm jeśli dobrze przeliczylem jednostki. K03 z 1,8turbo ma trochę lepszą mapę kompresora niż 1549s - i podobne wymiary
1549s - 36,4/49mm
k03 - 36/50mm
wysokość podobna, różnią się trochę budową lopatek.

[ Dodano: 2015-04-30, 10:17 ]
http://www.stealthtdi.com/Dyno-StealthTDI.jpg

wykres 1,9tdi z hybrydą k03/k04

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 30 kwie 2015, 16:13

Juz nastawilem sie na ta gt 1549s a mógłbyś pościć logi dymiamiczne ?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 maja 2015, 11:36

Logi poszły na e-mail.
Ogólnie chciałbym opisać jedno zjawisko z którego dużo osób nie zdaje sobie sprawy. Dotyczy turbosprężarek i ich "wstawania". ogólnie każda turbosprężarka ma jakąś swoją mapę kompresora (bardzo mało map jest dostępnych) i pokazują one przy jakich obrotach i ciśnieniu roboczym mają one najwyższą sprawność a przy jakich obrotach wydajność/sprawność spada. I ogólnie często jest tak że przy niskich obrotach przy małej turbosprężarce wydajność jest duża ( są odpowiednio duże obroty kompresora) kiedy przy większej Turbosprężarce może być takie same ciśnienie (przy tych samych obrotach silnika) ale wydajność (przepływ) może być gorsza. Więc patrzenie tylko na samo ciśnienie i nawet po logach "jak wstaje" jest czasem trochę mylne.
Może nie są to duże/istotne różnice w wydajności z dołu, ale też czasem warto je wziąć pod uwagę. ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 01 maja 2015, 13:03

ta "xantia" (tak nazwe twoje turbo), wstaje b. szybko, ja bym chcial zobaczyc co sie dzieje w gornych partiach obrotow, czy tam tez bedzie tak dobrze

tak czy siak i tak xantia jest w cholere wydajniejsza od wszystkich dotychczasowych wynalazkow, a jak by pojsc troche dalej i zapakowac jej troche wiekrze kolo kompresji?! zapas na "wstawaniu" jest jeszcze a w/w przeplyw by sie jeszcze poprawil, zeby na mniejszym doladuwaniu miec wiecej powietrza

smial bym twierdzic ze doscignelo by to gt1749 (herezja?! logi same mowia za siebie, mozna by w ten sposob jeszcze bardziej wykozystac jej potencjal, pytanie na ile material z ktorego jest wykonana by na to pozwilil)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 maja 2015, 13:22

_Dave,

Ogólnie w muszli gt1549s citroen/peugeot jest już mało "mięsa" żeby roztoczyć pod większy kompresor, może by się udało ale trochę w to wątpię. Następny większy kompresor to 37,8/49mm. Ale jest możliwość zrobienia połączenia, hybrydy- Gt1549s i zimną stroną właśnie od SAAB/Renault w których występowały turbosprężarki z kompresorem 37,8/49mm. Przy takiej hybrydzie zmiana talerzyka/muszli i koła kompresji to P&P, tylko przy tym trzeba dać do wyważenia.

Żeby zrobić z gt1549s - gt1749 - trzeba by roztoczyć gorącą muszlę i wstawić wirnik od 17- czyli 37mm/43mm bo właśnie tylko wirnikiem różnią się te turbiny ( i oczywiście sterowaniem WG i VNT) Koła kompresji mają takie same- czyli taką samą wydajność.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 02 maja 2015, 12:04

ALe nie oszukujmy się wsadzenie do 1z takiej gt1549s to koszt w dobrym stanie turbawki od AWX a śmiem twierdzić że jest od niej mocniejsza, i nie oszukujmy się trwalsza od AWX :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 maja 2015, 21:24

KLICHO pisze:ALe nie oszukujmy się wsadzenie do 1z takiej gt1549s to koszt w dobrym stanie turbawki od AWX a śmiem twierdzić że jest od niej mocniejsza, i nie oszukujmy się trwalsza od AWX :)
To zależy jak się te koszty liczy :-P Turbiny awx i arl są naprawdę drogie jak na swoje możliwości, więc to jest trochę dołujące. Przyznam szczerze że Gt1549s też nie są super tanie, ale ceny są przystępne. Ja na swoją Gt1549s trafiłem przez przypadek i była ona do "regeneracji" więc kosztowała mnie całe 65zł już z przesyłką :mrgreen: "Regeneracja" wyniosła mnie następne 60zł - więc nie ma co przeżywać :-P Ale ogólnie te egzemplarze chodzą po 240-350zł w "dobrym" stanie. :-P

Co do trwałości, to jeden kij czy to 1549s czy 1749va(awx) czy 1749vb(ARL).

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 25 maja 2015, 22:06

brabus124 pisze:
KLICHO pisze:ALe nie oszukujmy się wsadzenie do 1z takiej gt1549s to koszt w dobrym stanie turbawki od AWX a śmiem twierdzić że jest od niej mocniejsza, i nie oszukujmy się trwalsza od AWX :)
To zależy jak się te koszty liczy :-P Turbiny awx i arl są naprawdę drogie jak na swoje możliwości, więc to jest trochę dołujące. Przyznam szczerze że Gt1549s też nie są super tanie, ale ceny są przystępne. Ja na swoją Gt1549s trafiłem przez przypadek i była ona do "regeneracji" więc kosztowała mnie całe 65zł już z przesyłką :mrgreen: "Regeneracja" wyniosła mnie następne 60zł - więc nie ma co przeżywać :-P Ale ogólnie te egzemplarze chodzą po 240-350zł w "dobrym" stanie. :-P

Co do trwałości, to jeden kij czy to 1549s czy 1749va(awx) czy 1749vb(ARL).
ad cen do ktorych udezyles, to co jest np dostepne na allegro to wg mnie jakis kosmos, ludzie tak zeruja z nie wiedzy innych ze szok, prosty przyklad, na fb dostalem ogloszenie od kumpla ze jest gdzies tam turbo BRD za ---- 1400zl ---- pfft, za taka kase mozna miec gtb2260vkRL (na lozyskach kulkowych)

oczywiscie zeby uprzedzic pewnie hejty, przez to ze cenowo idzie cos taniej wychaczyc trzeba wiecej samamu "powalczyc"

Death94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:36
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Death94 » 25 maja 2015, 22:15

To prawda, za turbo BRD to ceny biorą z kosmosu... W ojca A4 B7 gdy trzeba było dmuchawkę wymienić to skóra za wyprawkę...

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 25 maja 2015, 22:54

przed tym jak forum padlo chyba pisalem ze siedzialem za psazera na pokladzie gdzie zamontowana byla gt15, nie czuc w ogole laga, naprawde warto to zapakowac, z tego co pamietam przy 2tys obrotow bylo juz 1bar? te turbo to wariatka, hybryda na jej bazie byla by na prawde ciekawa, wstaje na bank lepiej niz T15 a to juz jest cos.

PS.

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szarak - pobilem Garreta T15 :D

PS2. Od dzis Filip, nazywam cie "turbinator" :P

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 cze 2015, 20:31

_Dave, Nie przesadzaj :-P nie wiem czy da się określić jakaś turbine "złotym środkiem" bo to jest wybór... albo chcesz mieć turbo od dołu... albo górą. Najlepiej w tym sprawują się ze zmienną geom. A na WG jest większy kompromis.
Powoli szykuje się na remap, ale może jeszcze wpadną 2 ciekawe rzeczy póki co, żeby zgrać to wszystko razem.

[ Dodano: 2015-06-09, 20:31 ]
Wstawiłem dziś nastawnik z Reno HDK 248 - Przyznam szczerze że bałem się tego dotykać :-P każdy przestrzega że ciężko trafić bolcem wkładając nastawnik a robiłem to pierwszy raz więc, stresowałem się konkretnie :shock: Ale udało się !! ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl