Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] jedno koło proste, drugie krzywe

ODPOWIEDZ
krystian_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2015, 18:28

[B4 2.0 ABK] jedno koło proste, drugie krzywe

Post autor: krystian_audi » 26 maja 2015, 18:53

Witam Panowie, otóż mam problem. Ostatnio miałem przygodę z sarną na drodze, pech chciał, że jak omijałem zaczęło mnie rzucać po całej jezdni aż zatrzymałem się na znaku zahaczając przy tym o krawężnik. W rezultacie zgiął mi się wachacz. Założyłem prosty nowy, samochód stanął na koła, lecz teraz jedno koło stoi prosto a prawe lekko skręcone w prawo. Zmieniłem zwrotnice, położenie koła ciut się poprawiło, ale nie jest jak powinno.
Teraz pytanie, na co jeszcze zwrócić uwagę, mam słabe warunki do pracy i prosiłbym o jakieś sugestie. Może sama geometria wystarczy?
Z góry dzięki.

sokraal

Post autor: sokraal » 26 maja 2015, 19:07

Jeśli wszystkie elementy są proste to powinna być to kwestia geometrii. Sprawdź jeszcze maglownicę i drążki kierownicze. Przy takim obciążeniu mogło się coś uszkodzić.

krystian_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2015, 18:28

Post autor: krystian_audi » 26 maja 2015, 19:14

no właśnie chodzi mi też o to czy to tylko gometria mogła pójść czy raczej to nie możliwe? W jaki sposób sprawdzić maglownice?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 maja 2015, 19:46

A sanki proste?

sokraal

Post autor: sokraal » 26 maja 2015, 22:00

Sprawdź czy nie ma luzu przy kręceniu kierownicą (najlepiej z kimś do pomocy żeby dobrze się przyjrzał).
Drążki sprawdzić czy nie pogięte, końcówki, no wszystko po kolei co bezpośrednio wpływa na koła.

Jak jesteś odważny to odkręć końcówkę drążka bo może tam coś puściło i się drążek wydłużył tylko pamiętaj ile obrotów było przy odkręcaniu i na ryzyk fizyk przykręcając dodaj z jeden obrót co skróci drążek tym samym naprostuje koło (w teorii) ale odradzałbym takie kombinowanie samemu.

Jeśli wszystko jest proste to wydaj trochę na te geometrie i powinno być w porządku.

krystian_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2015, 18:28

Post autor: krystian_audi » 26 maja 2015, 22:11

hudy pisze:A sanki proste?
Na oko tak, żadnych przesunięć przy śrubach na belce nie widać.

Dodam jeszcze: wydaje mi się,że koło się ciut cofnęło w błotnik do tyło o jakieś 0.5 cm. Możliwe, że kolumna się pogięła?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 26 maja 2015, 23:10

sworzeń w wahaczu Ci się nie cofnął ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 maja 2015, 06:05

Myślę że jak założył nowy wahacz to sworzeń też no i w tej samej pozycji. Chodź kto wie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga