[B4 ABC] Seria i moc
[B4 ABC] Seria i moc
Witam, jako że od niedawna jestem posiadaczem B4 ABC Q i mam w pracy dostęp do hamowni to postanowiłem wjechać i sprawdzić zmęczony życiem ( pewnie z 500 000km) silnik ABC. Okazało się że po 23 latach nie jest tak źle. Wynik z pomiarów 134KM i 214Nm. Teraz pytanie do forumowych mechaników jak uszczelnic, co wymienić w silniku bo strasznie leje olejem, i jakie poczynić kroki żeby zbliżyć się do serii?. Czy może poszukać zdrowego ABC i zrobić przekładkę? Czekam na porady i przemyślenia
to jak masz czysty silnik to moze ktos stwierdzi jak zajrzy pod spod skad leje...nikt nie wywrózy skad...to nie jest tak ze zawsze leje spod uszczelki albo pokrywy albo wałka rozrządu...moze miski itd itp
przy zamienie dolu 2,6 na 2,8 i odwrotnie pasuje gora z dolem (takie same glowice sa) ale na przyklad osprzet taki jak rozrusznik albo miska olejowa...moga sie roznic(to co jest przy bloku) najlepiej zlapac z tego samego roku
przy zamienie dolu 2,6 na 2,8 i odwrotnie pasuje gora z dolem (takie same glowice sa) ale na przyklad osprzet taki jak rozrusznik albo miska olejowa...moga sie roznic(to co jest przy bloku) najlepiej zlapac z tego samego roku
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Dzień dobry koledzy nie znalazłem podobnego tematu jak mój problem ale też dotyczy obrotów i mocy mam silnik 2,6 jeżdziłem na benzynie i do obrotów 3000 nie miał siły prawie zero przyśpieszenia jak na taką moc a po wyżej 3000 to tak się wkręcał że parę sekund i już 180 na liczniku założyłem teraz gaz myślałem że to coś pomoże niestety to samo pomocy koledzy Pozdrawiam
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
ja to bym powiedział, że w 100% wycieki w tych silnikach są z pod pokrywy zaworów oraz uszczelki miski górna/dolna oraz głowice lubią puszczać olej od strony ściany grodziowej.robert_paulson pisze:W tym silniku na 90% może cieknąć z dwóch miejsc: czujnik ciśnienia w misce i chłodniczka oleju, jest w nią wkręcony filtr. Obie rzeczy są banalne do naprawienia a satysfakcja bezcenna
zacznij od odlaczenia sond lambady i zobacz jak jedziedjabeł pisze:Dzień dobry koledzy nie znalazłem podobnego tematu jak mój problem ale też dotyczy obrotów i mocy mam silnik 2,6 jeżdziłem na benzynie i do obrotów 3000 nie miał siły prawie zero przyśpieszenia jak na taką moc a po wyżej 3000 to tak się wkręcał że parę sekund i już 180 na liczniku założyłem teraz gaz myślałem że to coś pomoże niestety to samo pomocy koledzy Pozdrawiam
Dziękuję za podpowiedż zaraz jadę na kanał napiszę co się zmieniło czy nie Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-06-04, 17:42 ]
Witam sprawdziłem sondy i nic to samo a nawet gorzej na zimno pali mi na benzynie sekwencja i ciężko teraz pali i żle chodzi a jak przełączy się na gaz jest prawie dobrze ale jeszcze nie to może ktoś ma jakiś pomysł z góry Dziękuję
[ Dodano: 2015-06-04, 17:42 ]
Witam sprawdziłem sondy i nic to samo a nawet gorzej na zimno pali mi na benzynie sekwencja i ciężko teraz pali i żle chodzi a jak przełączy się na gaz jest prawie dobrze ale jeszcze nie to może ktoś ma jakiś pomysł z góry Dziękuję
Dzięki z samego rana biorę się za to Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-06-05, 19:17 ]
Witam dzisiaj spędziłem na eliminacji wszystkiego co się mogło popsuć z pomocą laptopa i okazało się że przy dodawaniu gazu następuje utrata połączenia komputera w samochodzie z silnikiem no i nie wiem co zrobić czy to przekażnik jakiś czy może kostka jakaś pomocy koledzy
[ Dodano: 2015-06-05, 19:17 ]
Witam dzisiaj spędziłem na eliminacji wszystkiego co się mogło popsuć z pomocą laptopa i okazało się że przy dodawaniu gazu następuje utrata połączenia komputera w samochodzie z silnikiem no i nie wiem co zrobić czy to przekażnik jakiś czy może kostka jakaś pomocy koledzy
nic nienormalnego w tym silniku musisz w vagu poprzestwiac trochę wartowci polaczenia . Tu masz troszkę na temat https://audi80.pl/a6-pb-kompendium-w ... t67831.htm
Dziękuję bardzo to jest dla mnie czarna magia ale pojadę do jakiegoś serwisu z tymi opisami i niech robią Dziękuję jeszcze raz napiszę o rezultatach Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-06-06, 13:55 ]
Dzień dobry bylem dzisiaj u takiego specjalisty od komputerów i powiedział że to normalne w niektórych wolkswagenów i audi i nie ma co grzebać tak jak on mi wyjaśnił że gdy podłączony jest laptop do samochodu i dodaje się gaz to komputer się rozłancza bo ma za dużo na głowie a to co u mnie się dzieje to coś mechanicznego ja może powiem tak po chlopsku co się dzieje u mnie dodaję mocno gazu to silnik buczy tak jak by się dusił powyżej 2500 obrotów wszystko jest ok a na 5 idzie dobrze od samego dolu z góry Dziękuję za jakieś pomysły Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-06-06, 13:55 ]
Dzień dobry bylem dzisiaj u takiego specjalisty od komputerów i powiedział że to normalne w niektórych wolkswagenów i audi i nie ma co grzebać tak jak on mi wyjaśnił że gdy podłączony jest laptop do samochodu i dodaje się gaz to komputer się rozłancza bo ma za dużo na głowie a to co u mnie się dzieje to coś mechanicznego ja może powiem tak po chlopsku co się dzieje u mnie dodaję mocno gazu to silnik buczy tak jak by się dusił powyżej 2500 obrotów wszystko jest ok a na 5 idzie dobrze od samego dolu z góry Dziękuję za jakieś pomysły Pozdrawiam