Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] Seria i moc

Wszystko co tyczy się silników V6
13arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 11:39
Lokalizacja: Radom

[B4 ABC] Seria i moc

Post autor: 13arti » 12 mar 2015, 11:40

Witam, jako że od niedawna jestem posiadaczem B4 ABC Q i mam w pracy dostęp do hamowni to postanowiłem wjechać i sprawdzić zmęczony życiem ( pewnie z 500 000km) silnik ABC. Okazało się że po 23 latach nie jest tak źle. Wynik z pomiarów 134KM i 214Nm. Teraz pytanie do forumowych mechaników jak uszczelnic, co wymienić w silniku bo strasznie leje olejem, i jakie poczynić kroki żeby zbliżyć się do serii?. Czy może poszukać zdrowego ABC i zrobić przekładkę? Czekam na porady i przemyślenia

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 mar 2015, 13:31

najlepiej zdrowy dół od 2.8 AAH <ok>
co do wyciekow to musisz napisac skad sie leje...dokładnie

13arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 11:39
Lokalizacja: Radom

Post autor: 13arti » 12 mar 2015, 15:11

ha właśnie skąd sie leje , dobre pytanie. W mojej opinii z dołu. Kapie jak stoi to plama. To Was pytam koledzy co mam uszczelnić , i skąd najczęsciej kapie. Może warto zapobiegawczo uszczelnić wszystko. Co do przekładki dołu to ok, tylko co dół 2,8 a góra 2,6? To razem ze sobą pasuje?

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 mar 2015, 20:45

to jak masz czysty silnik to moze ktos stwierdzi jak zajrzy pod spod skad leje...nikt nie wywrózy skad...to nie jest tak ze zawsze leje spod uszczelki albo pokrywy albo wałka rozrządu...moze miski itd itp
przy zamienie dolu 2,6 na 2,8 i odwrotnie pasuje gora z dolem (takie same glowice sa) ale na przyklad osprzet taki jak rozrusznik albo miska olejowa...moga sie roznic(to co jest przy bloku) najlepiej zlapac z tego samego roku

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 31 maja 2015, 20:02

W tym silniku na 90% może cieknąć z dwóch miejsc: czujnik ciśnienia w misce i chłodniczka oleju, jest w nią wkręcony filtr. Obie rzeczy są banalne do naprawienia a satysfakcja bezcenna :-)

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 31 maja 2015, 20:39

Dzień dobry koledzy nie znalazłem podobnego tematu jak mój problem ale też dotyczy obrotów i mocy mam silnik 2,6 jeżdziłem na benzynie i do obrotów 3000 nie miał siły prawie zero przyśpieszenia jak na taką moc a po wyżej 3000 to tak się wkręcał że parę sekund i już 180 na liczniku założyłem teraz gaz myślałem że to coś pomoże niestety to samo pomocy koledzy Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 01 cze 2015, 19:32

robert_paulson pisze:W tym silniku na 90% może cieknąć z dwóch miejsc: czujnik ciśnienia w misce i chłodniczka oleju, jest w nią wkręcony filtr. Obie rzeczy są banalne do naprawienia a satysfakcja bezcenna :-)
ja to bym powiedział, że w 100% wycieki w tych silnikach są z pod pokrywy zaworów oraz uszczelki miski górna/dolna oraz głowice lubią puszczać olej od strony ściany grodziowej.

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 02 cze 2015, 04:00

przepraszam ale co to ma wspólnego z mocą i pracą a po za tym silnik suchutki

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 02 cze 2015, 21:56

djabeł pisze:Dzień dobry koledzy nie znalazłem podobnego tematu jak mój problem ale też dotyczy obrotów i mocy mam silnik 2,6 jeżdziłem na benzynie i do obrotów 3000 nie miał siły prawie zero przyśpieszenia jak na taką moc a po wyżej 3000 to tak się wkręcał że parę sekund i już 180 na liczniku założyłem teraz gaz myślałem że to coś pomoże niestety to samo pomocy koledzy Pozdrawiam
zacznij od odlaczenia sond lambady i zobacz jak jedzie

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 04 cze 2015, 17:42

Dziękuję za podpowiedż zaraz jadę na kanał napiszę co się zmieniło czy nie Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-06-04, 17:42 ]
Witam sprawdziłem sondy i nic to samo a nawet gorzej na zimno pali mi na benzynie sekwencja i ciężko teraz pali i żle chodzi a jak przełączy się na gaz jest prawie dobrze ale jeszcze nie to może ktoś ma jakiś pomysł z góry Dziękuję

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 04 cze 2015, 18:08

no to teraz tak kable WN masz dobre ? , kompa podlaczales ? nigdzie ci lewego powietrza nie lapie ? popsikaj plakiem na odpalonym silniku w kolo kolektora i przepustnic jak się cos zmieni w obrotach masz gdzies lewiznę .

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 05 cze 2015, 19:17

Dzięki z samego rana biorę się za to Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-06-05, 19:17 ]
Witam dzisiaj spędziłem na eliminacji wszystkiego co się mogło popsuć z pomocą laptopa i okazało się że przy dodawaniu gazu następuje utrata połączenia komputera w samochodzie z silnikiem no i nie wiem co zrobić czy to przekażnik jakiś czy może kostka jakaś pomocy koledzy

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 05 cze 2015, 21:06

nic nienormalnego w tym silniku musisz w vagu poprzestwiac trochę wartowci polaczenia . Tu masz troszkę na temat https://audi80.pl/a6-pb-kompendium-w ... t67831.htm

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 06 cze 2015, 13:55

Dziękuję bardzo to jest dla mnie czarna magia ale pojadę do jakiegoś serwisu z tymi opisami i niech robią Dziękuję jeszcze raz napiszę o rezultatach Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-06-06, 13:55 ]
Dzień dobry bylem dzisiaj u takiego specjalisty od komputerów i powiedział że to normalne w niektórych wolkswagenów i audi i nie ma co grzebać tak jak on mi wyjaśnił że gdy podłączony jest laptop do samochodu i dodaje się gaz to komputer się rozłancza bo ma za dużo na głowie a to co u mnie się dzieje to coś mechanicznego ja może powiem tak po chlopsku co się dzieje u mnie dodaję mocno gazu to silnik buczy tak jak by się dusił powyżej 2500 obrotów wszystko jest ok a na 5 idzie dobrze od samego dolu z góry Dziękuję za jakieś pomysły Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 10 cze 2015, 20:05

czyzby kolektor w srodku się rozsypal hmm ciężko gdybac jak się nie widzi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl