Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Zakres temperatury pracy wentylatora chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 lis 2012, 21:22

morris4life pisze:ponieważ w tej chwili wentylator włącz mi się przy temp. powiedzmy 80stC
Witam
1 - A może źle Ci pokazuje temperaturę na wskaźniku ?
Do sprawdzenia stabilizator napięcia i luty za zegarami
2 - może czujnik temperatury z którego mamy odczyt na wskaźniku jest zły
3 - Może ktoś się bawił i przestawił ci wskaźnik od temperatury

Generalnie ot jak jedziesz spokojnie bez postoju to temperatura jest w miarę stała (koło 90 st cel) - jak się zatrzymasz to wentylator załącza się gdy temperatura wzrośnie o około 8 st cel powyżej temperatury tej którą mamy podczas jazdy !

Przeanalizuj to i potem wyciąg wnioski - jeśli załączy się tak jak to opisałem powyżej to tylko masz złe wskazanie na wskaźniku
Jeżeli wskaźnik pokazuje przy jeździe około 80 st cel a wentylator włącza się przy około 86 to by wskazywało że tylko wskaźnik źle pokazuje a reszta jest ok

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 19 lis 2012, 10:48

siema ziemor, a jaka jest możliwość przestawiania tego wskaźnika. Ja kiedyś rozkręcałem ten licznik, bo miałem zimne luty i może coś przestawiłem - ale szczerze, to nie zauważyłem żadnej zębatki za pomocą której można by regulować ten wskaźnik?! Masz jakiś pomysł?

Co do temp. 80st. to faktycznie chyba był winny czujnik, ponieważ zakupiłem nowy firmy Meyle i teraz temperatura jest inna niż przedtem, ale ... no właśnie ... po rozgrzaniu temp. mam powyżej 90 st. Praktycznie 80% mojej drogi do pracy (ok 30km) to obwodnica, gdzie prędkość nie schodzi poniżej 100km/h - i w tej prędkości na wskaźniku mam non stop ~95st. C. Gdy stanę na światłach to czasami temp. podejdzie do 100st C i wtedy włącza się wentylator.

Problem w tym, że bez kupienia termometru z sondą (taką którą będę mógł wsadzić w przewód powrotny do głowicy) to nie dowiem się czy mi dobrze temp. wskazuje.

Bardzo prawdopodobne, że mam zapowietrzony układ - na to by wskazywały wahania temperatury.[/b]

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 19 lis 2012, 23:13

Witam
I tu masz rację że bez pomiaru rzeczywistej temperatury wody nie wyskalujesz tego wskaźnika idealnie

Ale z tego co piszesz że załącza Ci się wentylator przy 100 st cel a podczas jazdy masz 95 - z tego wynika że wszystko masz idealne - skręć tyko wskaźnik troszkę w dół tak by podczas jazdy było około 92 st cel

Reguluje się śrubką w linku poniżej

https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... 534,60.htm

Będzie pómógł

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 04 cze 2015, 23:00

Witam, Czy ktoś wie dokładnie przy jakiej temperaturze załącza się jednobiegowy pojedynczy wentylator w b3 1.8 pm?

u mnie załącza się przy 102 st, a podczas spokojnej jazdy w nocy zegary pokazują 100 stopni, właśnie dziś świeżo po zakupie wymieniłem od razu chlodnicę i czujnik na zegary, ale nie wiem ile pokazywał wcześniej bo przyjechał nim ojciec, choć pamiętam, że na krótkich przejażdżkach dochodzil max do 90 st.

sądzę, że zegary coś zaczęły przekłamywać.

jeśli jest tak jak kolega lupo napisał czyli 90-95 st, to mogę jeździć spokojnie, ale fajnie jakby kto potwierdził.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2015, 07:11

Na 100% to co powiedzial
tomi4m10 pisze:sądzę, że zegary coś zaczęły przekłamywać.
Mało spotykane żeby zegary przekłamywały na plus bo wtedy by musiał być przestrzelony stabilizator (mało prawdopodobne) albo uszkodzony czujnik. Na minus jak najbardziej realne przekłamywanie zimne luty nie styk itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl