[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
_Dave, Tak szczerze mówiąc chyba jeszcze mało osób bawi się w takie nastawniki ogólnie jest tak jak piszą co niektórzy, trzeba inny program pod taki nastawnik. Na razie mam 0,660V a HDK 248 (nie ruszane- ori) a w HDK 114 miałem 0,740V. Na ori nastawniku latałem na dawce 4,6mgna (ori hdk 114), na 248 dałem najpierw 4mg- było naprawdę dużo dymu. Przestawiłem na 5,8mg i było ciut więcej dymu jak na ori nastawniku, jakby lepsza dynamika, ciut lepsza reakcja turbo i agresywniejszy jakby w zakresie 2-3tys obr. Na razie zrobiłem mało testów. Na montaż jeszcze czeka wałek SDI i zrobimy program.
Również latam na nastawniku HDK 248, tylko nie mogę powiedzieć jakie różnice zauważyłem bo inne rzeczy były również zrobione. Myślałem o zmianie turbo z xantii, nawet już leży, ale sprzęgło potrafi uślizgnąć przy obecnym setupie. A koszt mocnego sprzęgła odstrasza. Dawke zdjałem u siebie i teraz latam na 7 mg tylko ze pompa 11 hybryda, wtryski 216, turbo t15.
Ja też się trochę martwię o sprzęgło :-> na razie radzi sobie świetnie, ale czuję jakie baty dostaje :->
Na razie latam na dawce 5,2mg i jest to zdecydowanie za dużo przy tak podlanym programie, bo jest dym, nawet przy spokojnej jeździe jak spoglądam w lusterko to delikatna mgła za mną. A to że jest dym- auto wcale przez to lepiej nie idzie. Dlatego niedługo ustawię sobie może ok. 6,6mg. i powinno być dobrze. Wałek SDI czeka gotowy do montażu
Dziś wykręciłem tylną wycieraczkę już od dawna nie mogłem się zdecydować czy ją wywalić, bo jeżdżę już 4 lata i naprawdę nie przydała mi się ani razu- nie używam jej. Więc po co mam wozić zbędny "balast"? A w razie potrzeby mogę dokręcić cały mechanizm
Na razie latam na dawce 5,2mg i jest to zdecydowanie za dużo przy tak podlanym programie, bo jest dym, nawet przy spokojnej jeździe jak spoglądam w lusterko to delikatna mgła za mną. A to że jest dym- auto wcale przez to lepiej nie idzie. Dlatego niedługo ustawię sobie może ok. 6,6mg. i powinno być dobrze. Wałek SDI czeka gotowy do montażu
Dziś wykręciłem tylną wycieraczkę już od dawna nie mogłem się zdecydować czy ją wywalić, bo jeżdżę już 4 lata i naprawdę nie przydała mi się ani razu- nie używam jej. Więc po co mam wozić zbędny "balast"? A w razie potrzeby mogę dokręcić cały mechanizm
bogus508,
Ja traktuję moje auto jako "rodzinne" :lol: dlatego staram się jakoś w miarę z rozsądkiem obchodzić ze sprzęgłem. Chociaż nie zawsze mi to dobrze wychodzi, szczególnie jak właśnie ktoś chce się "ścigać" Staram się nie przeciągać za mocno sprzęgła i znów nie strzelam po chamsku, wychodzi takie "rozsądne" strzelanie ze sprzęgła :mrgreen: i jakoś się jeszcze trzyma, chociaż wiem że ma ciężko- szczególnie przy dużym Nm. Skrzynia też o dziwo daje radę. Oby tak dalej
Ja traktuję moje auto jako "rodzinne" :lol: dlatego staram się jakoś w miarę z rozsądkiem obchodzić ze sprzęgłem. Chociaż nie zawsze mi to dobrze wychodzi, szczególnie jak właśnie ktoś chce się "ścigać" Staram się nie przeciągać za mocno sprzęgła i znów nie strzelam po chamsku, wychodzi takie "rozsądne" strzelanie ze sprzęgła :mrgreen: i jakoś się jeszcze trzyma, chociaż wiem że ma ciężko- szczególnie przy dużym Nm. Skrzynia też o dziwo daje radę. Oby tak dalej
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Za pierwszym razem jak bawiłem sie to dopiero przy trzeciej próbie trafiłem, teraz za pierwszym lub drugim razem i jest na miejscu :mrgreen:brabus124 pisze: Wstawiłem dziś nastawnik z Reno HDK 248 - Przyznam szczerze że bałem się tego dotykać każdy przestrzega że ciężko trafić bolcem wkładając nastawnik a robiłem to pierwszy raz więc, stresowałem się konkretnie :shock: Ale udało się !!
bogus508, Sprzęgło Ci uślizguje bo masz turbo T15 - i to jest jego wina, może też minimalnie za mocny soft z dołu, ale generalnie jest to problem z T15.
Żeby Ci to wytłumaczyć, na t15 przy ok. 2tys. obr. i twoim silniku 1.9- masz najwyższą sprawność kompresora i dlatego t15 przy tych obrotach zachowuje się najbardziej agresywnie - co nie jest zdrowe dla silnika, sprzęgła nie mówiąc już o przeniesieniu napędu, kończąc na nie potrzebnym zrywaniu trakcji To jest fajne przy spokojnej lub bardziej dynamicznej jeździe, bo można latać przyjemnie na niskich obrotach, ale przy max bucie obciążenia są nie małe. Np. na takiej T2- nigdy tego nie uświadczysz :mrgreen:
Może porównam to do Gt1549s na której obecnie jeżdżę, nie mam do niej mapy kompresora, ale mam mapę do gt1749vb- która ma taką samą stronę zimną- czyli właśnie kompresor. Ogólnie czym jest większy kompresor tym najczęściej ma najwyższą sprawność przy wyższych obrotach i tak jest w przypadku gt1549s, dlatego pisałem już parę razy, to że gt1549s według moich logów wstaje podobnie, nawet lepiej od t15 nie znaczy że przy tych 2tys.obr jedzie tak samo. Na pewno auto rozpędza się płynniej i nie ma takiego skoku Nm. Płynniej narasta. Poza tym może być to spowodowane większym układem dolotu.
Żeby Ci to wytłumaczyć, na t15 przy ok. 2tys. obr. i twoim silniku 1.9- masz najwyższą sprawność kompresora i dlatego t15 przy tych obrotach zachowuje się najbardziej agresywnie - co nie jest zdrowe dla silnika, sprzęgła nie mówiąc już o przeniesieniu napędu, kończąc na nie potrzebnym zrywaniu trakcji To jest fajne przy spokojnej lub bardziej dynamicznej jeździe, bo można latać przyjemnie na niskich obrotach, ale przy max bucie obciążenia są nie małe. Np. na takiej T2- nigdy tego nie uświadczysz :mrgreen:
Może porównam to do Gt1549s na której obecnie jeżdżę, nie mam do niej mapy kompresora, ale mam mapę do gt1749vb- która ma taką samą stronę zimną- czyli właśnie kompresor. Ogólnie czym jest większy kompresor tym najczęściej ma najwyższą sprawność przy wyższych obrotach i tak jest w przypadku gt1549s, dlatego pisałem już parę razy, to że gt1549s według moich logów wstaje podobnie, nawet lepiej od t15 nie znaczy że przy tych 2tys.obr jedzie tak samo. Na pewno auto rozpędza się płynniej i nie ma takiego skoku Nm. Płynniej narasta. Poza tym może być to spowodowane większym układem dolotu.