Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 09 cze 2015, 23:18

ale panie kolego... wsadzienie nastawnika na tym poziomie modyfikacji w aucie to winna byc rutyna, lepiej pisz mi tu o "micie" :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 cze 2015, 23:47

_Dave, Tak szczerze mówiąc chyba jeszcze mało osób bawi się w takie nastawniki :-P ogólnie jest tak jak piszą co niektórzy, trzeba inny program pod taki nastawnik. Na razie mam 0,660V a HDK 248 (nie ruszane- ori) a w HDK 114 miałem 0,740V. Na ori nastawniku latałem na dawce 4,6mgna (ori hdk 114), na 248 dałem najpierw 4mg- było naprawdę dużo dymu. Przestawiłem na 5,8mg i było ciut więcej dymu jak na ori nastawniku, jakby lepsza dynamika, ciut lepsza reakcja turbo i agresywniejszy jakby w zakresie 2-3tys obr. Na razie zrobiłem mało testów. Na montaż jeszcze czeka wałek SDI i zrobimy program. ;-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 11 cze 2015, 17:53

pomierz krzywki jakie są u Ciebie w wałku :) Bo ja swój mierzyłem i Ci wysłałem :)

Ale teraz jest lepsza reakcja na gaz :) Nie uwzględniłeś tego :D

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 11 cze 2015, 18:29

Również latam na nastawniku HDK 248, tylko nie mogę powiedzieć jakie różnice zauważyłem bo inne rzeczy były również zrobione. Myślałem o zmianie turbo z xantii, nawet już leży, ale sprzęgło potrafi uślizgnąć przy obecnym setupie. A koszt mocnego sprzęgła odstrasza. Dawke zdjałem u siebie i teraz latam na 7 mg tylko ze pompa 11 hybryda, wtryski 216, turbo t15.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 11 cze 2015, 18:41

To zrób porządny program i niech tuner Ci moment ładnie popradzi :) Sprzęgło z 1z wytrzymuje około 160-170KM i 380Nm około

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 11 cze 2015, 18:53

Program jest już łagodniejszy. Sprzęgło zmieniałem 1,5 roku zrobilo ok 20 tys prze ten czas jeździło na 140 km i 308 nm teraz było kilka zmian. W obecnej chwili nie wiem ile teraz jest km i nm. Kilka razy uślizgnęło i dostało niestety.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 11 cze 2015, 19:00

No to i tak pod aktualne mody musisz mieć program dokładnie korekte :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 12 cze 2015, 22:46

Ja też się trochę martwię o sprzęgło :-> na razie radzi sobie świetnie, ale czuję jakie baty dostaje :->
Na razie latam na dawce 5,2mg i jest to zdecydowanie za dużo przy tak podlanym programie, bo jest dym, nawet przy spokojnej jeździe jak spoglądam w lusterko to delikatna mgła za mną. A to że jest dym- auto wcale przez to lepiej nie idzie. Dlatego niedługo ustawię sobie może ok. 6,6mg. i powinno być dobrze. Wałek SDI czeka gotowy do montażu ;-)

Dziś wykręciłem tylną wycieraczkę :-P już od dawna nie mogłem się zdecydować czy ją wywalić, bo jeżdżę już 4 lata i naprawdę nie przydała mi się ani razu- nie używam jej. Więc po co mam wozić zbędny "balast"? :-P A w razie potrzeby mogę dokręcić cały mechanizm ;-)

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 12 cze 2015, 23:02

To ja nie wiem czy ja nie umiem jeździć. Masz lepszy setup ode mnie i sprzęgło u Cb daje rade. Szkoda, że bliżej nie mieszkasz, byśmy przegonili autka.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 cze 2015, 00:53

bogus508,

Ja traktuję moje auto jako "rodzinne" :lol: dlatego staram się jakoś w miarę z rozsądkiem obchodzić ze sprzęgłem. Chociaż nie zawsze mi to dobrze wychodzi, szczególnie jak właśnie ktoś chce się "ścigać" :-P Staram się nie przeciągać za mocno sprzęgła i znów nie strzelam po chamsku, wychodzi takie "rozsądne" strzelanie ze sprzęgła :mrgreen: i jakoś się jeszcze trzyma, chociaż wiem że ma ciężko- szczególnie przy dużym Nm. Skrzynia też o dziwo daje radę. Oby tak dalej ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 cze 2015, 07:03

brabus124 pisze: Wstawiłem dziś nastawnik z Reno HDK 248 - Przyznam szczerze że bałem się tego dotykać :-P każdy przestrzega że ciężko trafić bolcem wkładając nastawnik a robiłem to pierwszy raz więc, stresowałem się konkretnie :shock: Ale udało się !! ;-)
Za pierwszym razem jak bawiłem sie to dopiero przy trzeciej próbie trafiłem, teraz za pierwszym lub drugim razem i jest na miejscu :mrgreen:

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 13 cze 2015, 16:59

bogus508,

Zleć dobremu tunerowi aby Ci złagodził krzywą Nm i nie będziesz miał problemu uślizgu :)
Tylko na podstawie logów niech Ci zrobi a nie modów.

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 13 cze 2015, 19:10

Soft zapewne mam podobny do brabus124, bo robił go Kostrz i jest złagodzony. Sprzęgło uślizgnie tylko wtedy gdy przy 2 tys rpm na 4 wcisnę w deche, mniej lub więcej jest ok.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 13 cze 2015, 20:03

A jak u Ciebie z zadymieniem :) ?Bo u kolegi Filipa mimo iż duzej zabawy nie jest źle :) Dodajmy że jeszcze dojdzie wałek od SDI który niweluje zadymienie i poprawia obie partie obrotów. + Dobrze zgrany soft pod wszystkie graty i ich stan.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 cze 2015, 22:22

bogus508, Sprzęgło Ci uślizguje bo masz turbo T15 - i to jest jego wina, może też minimalnie za mocny soft z dołu, ale generalnie jest to problem z T15.

Żeby Ci to wytłumaczyć, na t15 przy ok. 2tys. obr. i twoim silniku 1.9- masz najwyższą sprawność kompresora i dlatego t15 przy tych obrotach zachowuje się najbardziej agresywnie - co nie jest zdrowe dla silnika, sprzęgła nie mówiąc już o przeniesieniu napędu, kończąc na nie potrzebnym zrywaniu trakcji :-P To jest fajne przy spokojnej lub bardziej dynamicznej jeździe, bo można latać przyjemnie na niskich obrotach, ale przy max bucie obciążenia są nie małe. Np. na takiej T2- nigdy tego nie uświadczysz :mrgreen:

Może porównam to do Gt1549s na której obecnie jeżdżę, nie mam do niej mapy kompresora, ale mam mapę do gt1749vb- która ma taką samą stronę zimną- czyli właśnie kompresor. Ogólnie czym jest większy kompresor tym najczęściej ma najwyższą sprawność przy wyższych obrotach i tak jest w przypadku gt1549s, dlatego pisałem już parę razy, to że gt1549s według moich logów wstaje podobnie, nawet lepiej od t15 nie znaczy że przy tych 2tys.obr jedzie tak samo. Na pewno auto rozpędza się płynniej i nie ma takiego skoku Nm. Płynniej narasta. Poza tym może być to spowodowane większym układem dolotu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl