Wcześniej było kilka razy pisane że problem z silnikami na nowym bloku (ten z pompą wody napędzaną z rozrządu).panda86 pisze:czy 1.8T z A6 C5 (przed lift) bez problemu wrzucę w zamian za ABT..? Chodzi mi głównie o to jakie łapy silnika potrzebuję oraz co z elektryką
[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Przejrzałem jeszcze raz temat i nie do końca wiem o czym piszesz Maciek, można jaśniej?
Mam dawce A6 C5, silnik APU (coś o samym silniku też by było fajnie wiedzieć - pod kątem budowy, problemów?, możliwości, takie same jak w reszcie 1.8T), chce wiedzieć w co muszę się zaopatrzyć żeby włożyć silnik bez problemu. Dokładnie jakie łapy w które miejsca oraz jakie poduszki.. - bo nie raz piszecie łapa lewa, prawa.. - fajnie tylko patrząc od przodu czy z punktu widzenia kierowcy?
Aku musi polecieć z komory, czy da się go upchać na podłużnice przed zbiornik wyrównawczy? (są jakieś "podstawki" plastikowe które można przymocować do pasu a następnie do nich AKU? Chciałbym jak najmniej ciąć bude.
Elektryka to osobny temat, myślę że z tym sobie poradzę, jak będę robił powoli, na spokojnie..
Pytanie co mam jeszcze wyciągnąć z tej C5'tki?
W którym miejscu najlepiej połączyć przewody paliwowe - przy filtrze pod autem czy ciągnąć od baku? Pompkę mam z 2.3 NG, zostawić czy wsadzić od dawcy - wejdzie do kosza / albo kosz do mocowania w baku..?
Jeżeli ktoś wie na co się mogę natknąć jeżeli chodzi o problemy to bardzo proszę o info.
Czy to różnica że dawcą jest A6 a nie np A4, w dalszym ciągu męczy mnie kwestia zawieszenia silnika. Czy różnica jest w zależności od rocznika oraz oznaczenia silnika?
Mam dawce A6 C5, silnik APU (coś o samym silniku też by było fajnie wiedzieć - pod kątem budowy, problemów?, możliwości, takie same jak w reszcie 1.8T), chce wiedzieć w co muszę się zaopatrzyć żeby włożyć silnik bez problemu. Dokładnie jakie łapy w które miejsca oraz jakie poduszki.. - bo nie raz piszecie łapa lewa, prawa.. - fajnie tylko patrząc od przodu czy z punktu widzenia kierowcy?
Aku musi polecieć z komory, czy da się go upchać na podłużnice przed zbiornik wyrównawczy? (są jakieś "podstawki" plastikowe które można przymocować do pasu a następnie do nich AKU? Chciałbym jak najmniej ciąć bude.
Elektryka to osobny temat, myślę że z tym sobie poradzę, jak będę robił powoli, na spokojnie..
Pytanie co mam jeszcze wyciągnąć z tej C5'tki?
W którym miejscu najlepiej połączyć przewody paliwowe - przy filtrze pod autem czy ciągnąć od baku? Pompkę mam z 2.3 NG, zostawić czy wsadzić od dawcy - wejdzie do kosza / albo kosz do mocowania w baku..?
Jeżeli ktoś wie na co się mogę natknąć jeżeli chodzi o problemy to bardzo proszę o info.
Czy to różnica że dawcą jest A6 a nie np A4, w dalszym ciągu męczy mnie kwestia zawieszenia silnika. Czy różnica jest w zależności od rocznika oraz oznaczenia silnika?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
panda86 pisze:Mam dawce A6 C5, silnik APU (coś o samym silniku też by było fajnie wiedzieć - pod kątem budowy, problemów?, możliwości, takie same jak w reszcie 1.8T), chce wiedzieć w co muszę się zaopatrzyć żeby włożyć silnik bez problemu. Dokładnie jakie łapy w które miejsca oraz jakie poduszki.. - bo nie raz piszecie łapa lewa, prawa.. - fajnie tylko patrząc od przodu czy z punktu widzenia kierowcy?
APU jak każde inne 1.8T, kanały w głowie mniejsze od AEB, silnik produkowany dość długo bo od 96 do 2001roku, stąd ciężko określić czy nie było zmiany w danym roku, na początku pompa wody była napędzana oddzielnym paskiem klinowym, później paskiem rozrządu. W zasadzie 1.8T jak każde, na szczęście bez zmiennej fazy rozrządu wałka ssącego jak w przypadku AWT. Co do umiejscowienia silnika zależy który masz rocznik, jeśli "stary blok" łapy będą pasować beż żadnej rzeźby, czyli prawa od ABT a lewa wystarczy od NG ( tzw. długa ), jeśli silnik juz siedzi na łapach które przykręcone są do ławy juz tak ciekawie nie będzie. Lewa = zawsze kierowca, prawa= pasażer - mówisz tak jak siedzisz w aucie, zawsze.
Nie musi, masz wiele opcji. Może zostać w miejscu gdzie ABT ma ori, ale jest bardzo ciasno, do tego jest tuż nad wydechem i jest gorąco, najlepiej przenieść w lewy dolny róg jak np. oryginalnie jest w V6. Podstawki pod aku możesz dopasować od czego chcez, A4, A6, B4..panda86 pisze:Aku musi polecieć z komory, czy da się go upchać na podłużnice przed zbiornik wyrównawczy? (są jakieś "podstawki" plastikowe które można przymocować do pasu a następnie do nich AKU? Chciałbym jak najmniej ciąć bude
Silnik kompletny, sprzegło, wiązkę, komputer z czujnikiem barometrycznym.panda86 pisze:Pytanie co mam jeszcze wyciągnąć z tej C5'tki?
Najlepiej nie łączyć tylko dać nowe od początku do końca, kup miedź fi8 na metry i sobie połóż od początku do końca. Pompa z NG w zupełności da radę, ale możesz też zastosować z 1.8t, pompka z 1.8t wejdzie w kosz do baku.panda86 pisze:W którym miejscu najlepiej połączyć przewody paliwowe - przy filtrze pod autem czy ciągnąć od baku? Pompkę mam z 2.3 NG, zostawić czy wsadzić od dawcy - wejdzie do kosza / albo kosz do mocowania w baku..?
Ciężko powiedzieć na co się natkniesz, nikt nie wróży z fusów. Problemów być nie powinno, rób wszystko powoli i dokładnie, bez półśrodków. Chłodnicę z wentylatorami najlepiej zastosuj z V6 lub 1.9TDI, w zupełności da radę, tylko belkę przednią będziesz musiał też zmienić na v6 lub tdi. Immo z komputera do wywalenia i heja. Nie ma różnicy czy to A6 czy A4, wszystko to samo. Zawieszenie silnika w budzie różniło się rocznikowo.panda86 pisze:Jeżeli ktoś wie na co się mogę natknąć jeżeli chodzi o problemy to bardzo proszę o info.
Czy to różnica że dawcą jest A6 a nie np A4, w dalszym ciągu męczy mnie kwestia zawieszenia silnika. Czy różnica jest w zależności od rocznika oraz oznaczenia silnika?
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chłodnica z V6 ma wyjścia dolne wyjście po złej stronie. Silniki R4 z klimą miały chyba zawsze duże chłodnice.sagem pisze:Chłodnicę z wentylatorami najlepiej zastosuj z V6 lub 1.9TDI, w zupełności da radę
Te napinacze ze zmiennymi fazami są bardziej awaryjne czy problematyczne? Chyba jedne i drugie lubią grzechotać. Zresztą ponoć są zamienne ze sobą.sagem pisze:na szczęście bez zmiennej fazy rozrządu wałka ssącego jak w przypadku AWT
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Dokładnie, chłodnica z V6 ma krućce po 2 stronach, R4 z klimą bądź TDI miały wyjścia jedno pod drugim. <ok>maciek889 pisze:Chłodnica z V6 ma wyjścia dolne wyjście po złej stronie. Silniki R4 z klimą miały chyba zawsze duże chłodnice.
Są droższe przy wymianie na nowy. Zwykły napinacz ma dużo zamienników w niskich cenach, ten ze zmiennymi to albo chiński zamiennik za ok. 600-700zł albo ASO Tak są zamienne ale co na to ECU powie jeśli wstawisz napinacz bez zmiennych faz ?maciek889 pisze:Te napinacze ze zmiennymi fazami są bardziej awaryjne czy problematyczne? Chyba jedne i drugie lubią grzechotać. Zresztą ponoć są zamienne ze sobą.
[ Dodano: 2015-06-16, 16:31 ]
Tak jak sagem, pisze + do tego pedał gazu, czujniki pedału stopu i sprzęgła. Do tego wężyki podciśnieniowe do serva i gruchę do zaworka N249. W APU jest tego już więcej naje...ne niż w AEB'ie także trzeba o tym pamiętać. Składałem AEB'a na osprzęcie z APU to temat mam obcykanypanda86 pisze:Pytanie co mam jeszcze wyciągnąć z tej C5'tki?
pytanie jeszcze mam jedno.. - czy jezeli mamy do dyspozycji A4 B6 to są jakieś łapy które ostatecznie nam ładnie osiądą z silnikiem w komorze, czy wszystkie mocowania robimy indywidualnie...?Silniki z nowych Audi, np. A4 B6 mają inaczej rozmieszczone mocowania łap silnika, i nie pasują na łapy do audi 80 B4.
Edit: właśnie byłem zobaczyć AVJ z głową od AJL... siedzi to w B6, więc odpuszczam.. / szukam nadal dawcy..
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 19:27 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie żeby coś, ale jak dodamy do AJL (czyt 180KM) przepustnicę elektroniczną zamiast manualnej, moc spada do 150KM(!), także elektroniczna jest "ograniczona".Audi Sport pisze:sagem, toś go nieźle zbiedził :mrgreen: Celowy ten zabieg był aby pedału gazu nie kombinować ?
Co do kilku postów wyżej, silnika AVJ z głowicą od AJL'a, niezły kombinator ze sprzedawcy, szczególnie, że to nawet w B6 nie jeździło jak powinno. Głowica AVJ - ok 1500zł i trudno dostać, a AJL nawet za 500zł wpadnie, więc wiadomo o co poszło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może sterownik który został wsadzony razem z elektroniczną był z wersji 150KM i ustawiał niższe ciśnienie doładowania.jawor36 pisze:Nie żeby coś, ale jak dodamy do AJL (czyt 180KM) przepustnicę elektroniczną zamiast manualnej, moc spada do 150KM(!), także elektroniczna jest "ograniczona".
Też przy zmianie osprzętu między motronic-iem 3.8.x (te na lince) a 7.x (te z elektronicznym pedałem gazu) trzeba zmienić tarcze czujnika położenia wałka bo jest różnica w ilości wycięć na nim.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2015, 19:06 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Pewnie tak, bo czy linka czy DBW to nie ma różnicy w ich potencjalemaciek889 pisze:Może sterownik który został wsadzony razem z elektroniczną był z wersji 150KM i ustawiał niższe ciśnienie doładowania.
Dokładnie, w 3.8.X ma 4 wycięcia, a w 7.X tylko jedno. W ASO koszt takiego cuda to ok. 20-30zł.maciek889 pisze:Też przy zmianie osprzętu między motronic-iem 3.8.x a 7.x trzeba zmienić tarcze czujnika położenia wałka bo jest różnica w ilości wycięć na nim.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Potencjał motrnic ME7.x ma w możliwości czipowania i wyłączać immo przez linie diagnostyczne. Niektóre to nawet mają sondy szerokopasmowe. To zaleta bo jest sporo poradników co do czipowania w internecie. Nawet widziałem jakiś zestaw za $700 (kabel + soft) dzięki któremu strojenie jest tak łatwe jak strojenie świnki czy standalone.Audi Sport pisze:Pewnie tak, bo czy linka czy DBW to nie ma różnicy w ich potencjalemaciek889 pisze:Może sterownik który został wsadzony razem z elektroniczną był z wersji 150KM i ustawiał niższe ciśnienie doładowania.
Jeszcze kilka linków do stron o 1.8T:
http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28ME7-1%29
http://www.audiboost.com/showthread.php ... 712f134db4
Niektórzy twierdzą że AJL ma inne wtryski niż AEB a ponoć ma tylko inny regulator ciśnienia paliwa i dzięki większemu ciśnieniu uzyskuje się większą wydajność wtrysków.
Szukam, szukam a tu się okazuje że nie daleko mnie czeka pasztet z UK z AEB'em w komorze..
Panowie przeglądałem jeszcze raz temat (łącznie z odnośnikami z 1 postu) i mam jeszcze cały szereg pytań - co dokładnie potrzebuje:
- silnik z łapami + wiązka + komp + przepływka
Mam cały wydech z nierdzewki, kiedyś kupiłem i sobie czeka na odpowiedni moment (mam nadzieję że właśnie nastał), brak tylko DownPipe? czyli co wstawić i jakich wymiarów od sondy do wydechu. Czy wydech mogę zrobić na sztywno? - są jakieś za i przeciw przy silniku z turbo, albo ogólnie w awdi? Czy ewentualnie DP z czegoś podchodzi, czy trzeba samemu strugać?
Posiadam jeszcze IC, do tego brakuje mi kolanek, filtra itd.. - jakiś sprawdzony pomysł na to jest? Jakiej średnicy rury kupić?
Linka gazu zistaje moja czy dawcy, generalnie było by dobrze jakbym miał konkretną listę częsci potrzebnych od dawcy, moich oraz innych które potrzebuję.
Nie chciałbym o czymś zapomnieć itd. Proszę o wyrozumiałość, chce silnik zrobić na czysto i sucho i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez długi czas..
Panowie przeglądałem jeszcze raz temat (łącznie z odnośnikami z 1 postu) i mam jeszcze cały szereg pytań - co dokładnie potrzebuje:
- silnik z łapami + wiązka + komp + przepływka
Mam cały wydech z nierdzewki, kiedyś kupiłem i sobie czeka na odpowiedni moment (mam nadzieję że właśnie nastał), brak tylko DownPipe? czyli co wstawić i jakich wymiarów od sondy do wydechu. Czy wydech mogę zrobić na sztywno? - są jakieś za i przeciw przy silniku z turbo, albo ogólnie w awdi? Czy ewentualnie DP z czegoś podchodzi, czy trzeba samemu strugać?
Posiadam jeszcze IC, do tego brakuje mi kolanek, filtra itd.. - jakiś sprawdzony pomysł na to jest? Jakiej średnicy rury kupić?
Linka gazu zistaje moja czy dawcy, generalnie było by dobrze jakbym miał konkretną listę częsci potrzebnych od dawcy, moich oraz innych które potrzebuję.
Nie chciałbym o czymś zapomnieć itd. Proszę o wyrozumiałość, chce silnik zrobić na czysto i sucho i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez długi czas..