Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Za mocne hamulce...? :D

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

[B4 2.0 ABT] Za mocne hamulce...? :D

Post autor: panda86 » 17 cze 2015, 23:55

Witam, moje ABT jakiś czas temu wyposażyłem w zaciski z dwoma tłokami.. - samochód hamuje oczywiście o wiele lepiej.. Jedyny dyskomfort to szybko kończące się heble :P (czasami zdarza mi się pojeździć z lewą nogą na hamulcu).

Na czym polega problem "zbyt mocnych hamulców"? A no na tym że odnoszę wrażenie że heble nie pracują równomiernie, lewy zacisk (str. kierowcy) hamuje moim zdaniem mocniej niż prawy, przynajmniej tak to odczuwam..

Kiedyś jadąc ok 40km/h mocniej wdusiłem gej'a (pedał) hamulca i lewe koło zblokowało - dosłownie tak to odczułem.. - jest to możliwe żeby zacisk tak ugryzł tarcze że ją zatrzymał w miejscu? Prawej strony nie "czułem" ani nie słyszałem..

No ale nic.. dzisiaj jadąc szybciej, zacząłem powoli zwalniać i sytuacja ta powtórzyła się przy prędkości 80km/h... :shock:

opony co prawda zimówki... 195..

1. Czy to tylko moje odczucia oraz bujna wyobraźnia czy w rzeczywistości jest to możliwe żeby zblokować koło przy takiej prędkości..? Prócz zestawu hamulcowego na przodzie nic nie zmieniałem, w sensie pompy, przewodów itd...

2. Czy zawsze jest taka różnica między L a P stroną?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 18 cze 2015, 15:45

Hamulce działają na zasadzie "po przekątnej" czyli lewy przód i prawy tył, prawy przód i lewy tył. Więc może któraś sekcja pompy lepiej trzyma i stąd takie efekty. A jak najłatwiej sprawdzić, które koło jak hamuje? Jedziemy na drogę gruntową, i hamujemy, potem sobie oglądamy które łapie dobrze a które wcale. Można zabrać sobie kogoś do pomocy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 cze 2015, 15:47

nie, to prawy hamuje Ci słabo, a nie lewy mocniej.
Aha, no i hamulce akurat w tych rocznikach w audi nie działają na ukos. Polecam EKTA i prześledzić jak idą kabelki/rurki.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 18 cze 2015, 20:03

osobiście tłumacze to sobie tym że lewy przód ma najkrótszą drogę - dlatego reaguje najszybciej i najmocniej względem reszty.. ale to tylko moja teoria..

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 cze 2015, 21:59

panda86 pisze:osobiście tłumacze to sobie tym że lewy przód ma najkrótszą drogę - dlatego reaguje najszybciej i najmocniej względem reszty.. ale to tylko moja teoria..
Teoria do oblania bo nie ważny jest odcinek wszędzie ciśnienie takie same, ważne są średnice tłoczków ale wiadomo że równe wiec dochodzi jeszcze strata mocy na tłoczkach ale to znów by hamulec trzymało.
elektronic pisze:Więc może któraś sekcja pompy lepiej trzyma i stąd takie efekty
Nawet jeśli by poszczała jedna sekcja to i w drugiej zmniejsza się ciśnienie bo taka budowa pompki dwusekcujnej że ciśnienie pierwszej robi ciśnienie na drugiej wiec jest 1-1, a jeśli by druga puszczała to i na pierwszej maleje.


Leo dał ci prawdę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl