Witam, moje ABT jakiś czas temu wyposażyłem w zaciski z dwoma tłokami.. - samochód hamuje oczywiście o wiele lepiej.. Jedyny dyskomfort to szybko kończące się heble (czasami zdarza mi się pojeździć z lewą nogą na hamulcu).
Na czym polega problem "zbyt mocnych hamulców"? A no na tym że odnoszę wrażenie że heble nie pracują równomiernie, lewy zacisk (str. kierowcy) hamuje moim zdaniem mocniej niż prawy, przynajmniej tak to odczuwam..
Kiedyś jadąc ok 40km/h mocniej wdusiłem gej'a (pedał) hamulca i lewe koło zblokowało - dosłownie tak to odczułem.. - jest to możliwe żeby zacisk tak ugryzł tarcze że ją zatrzymał w miejscu? Prawej strony nie "czułem" ani nie słyszałem..
No ale nic.. dzisiaj jadąc szybciej, zacząłem powoli zwalniać i sytuacja ta powtórzyła się przy prędkości 80km/h... :shock:
opony co prawda zimówki... 195..
1. Czy to tylko moje odczucia oraz bujna wyobraźnia czy w rzeczywistości jest to możliwe żeby zblokować koło przy takiej prędkości..? Prócz zestawu hamulcowego na przodzie nic nie zmieniałem, w sensie pompy, przewodów itd...
2. Czy zawsze jest taka różnica między L a P stroną?
[B4 2.0 ABT] Za mocne hamulce...? :D
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Hamulce działają na zasadzie "po przekątnej" czyli lewy przód i prawy tył, prawy przód i lewy tył. Więc może któraś sekcja pompy lepiej trzyma i stąd takie efekty. A jak najłatwiej sprawdzić, które koło jak hamuje? Jedziemy na drogę gruntową, i hamujemy, potem sobie oglądamy które łapie dobrze a które wcale. Można zabrać sobie kogoś do pomocy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Teoria do oblania bo nie ważny jest odcinek wszędzie ciśnienie takie same, ważne są średnice tłoczków ale wiadomo że równe wiec dochodzi jeszcze strata mocy na tłoczkach ale to znów by hamulec trzymało.panda86 pisze:osobiście tłumacze to sobie tym że lewy przód ma najkrótszą drogę - dlatego reaguje najszybciej i najmocniej względem reszty.. ale to tylko moja teoria..
Nawet jeśli by poszczała jedna sekcja to i w drugiej zmniejsza się ciśnienie bo taka budowa pompki dwusekcujnej że ciśnienie pierwszej robi ciśnienie na drugiej wiec jest 1-1, a jeśli by druga puszczała to i na pierwszej maleje.elektronic pisze:Więc może któraś sekcja pompy lepiej trzyma i stąd takie efekty
Leo dał ci prawdę