Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 05 kwie 2015, 09:29

Ja jeżdżę na sondzie, którą założyłem niecałe 2 lata temu, jakaś francuska. Zapłaciłem za nią ok. 100zł - do tej pory jest ok. Z tym że mam silnik ABT (może jest mniej wymagający co do jakości sondy).

Awatar użytkownika
niq1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2015, 21:02
Lokalizacja: Słupsk

[B4 2.0 ABK] Sonda lambda

Post autor: niq1 » 18 cze 2015, 18:02

Witam.

Moje audi pali stanowczo za dużo. Podpiąłem się pod komputer i mam niesprawną sondę lambda.

Pytanie dotyczy tego czy sonda, przykładowo od v6 podejdzie do abk? Chce na szybko kupić sprawną używkę, dopiero później wymienię na nową. Pytam głównie dlatego bo od v6 są znacznie tańsze niż od ABK . Jeszcze jedno - jaki wpływ może mieć inna długość kabli i jak sobie z nimi poradzić w przypadku przedłużania do odpowiedniej długości?

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi (moż nie umiem szukać?).
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 16:05 przez niq1, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 cze 2015, 18:22

W V6 też były 3 przewodowe i z takimi samymi wtyczkami tylko krótsze jak zauważyłeś.

Nie powinno jedynie nie powinno się lutować kabla sondy. W instrukcji boscha było napisane żeby zachować długość kabla jaka była w oryginale.

Gorzej jak kupisz kolejną zepsutą sondę.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 20:45 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
niq1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2015, 21:02
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: niq1 » 18 cze 2015, 18:28

Jeśli by się tak zdażyło to bedę musiał się kłócić ze sprzedawcą od ktorego wyciągnę, że sonda jest w 100% sprawna ;-)

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 04 paź 2015, 19:34

Jarewa, no tylko ze jak kostke mam wypieta z przeplywki to da sie normalnie jezdzic teraz i nic nie szarpie ani nie podbija obrotow. A i tak na gazie smigam to paliwka nie wtryskuje jak jezdze. Na paliwie tylko odpalam i chwile chodzi az temperature zlapie.

[ Dodano: 2015-04-04, 08:30 ]
Witam. Panowie wymienilem przeplywke i jak na razie problemy ustaly od razu a temperatura okolo zera sie kreci wiec powinien szarpac i podnosic obroty. Mam nadzieje ze to przeplywka byla winna i juz bedzie dobrze. Gdyby jednak usterki wrocily to napisze.

[ Dodano: 2015-10-04, 19:34 ]
No i temperatury w okolicy 0 stopni i znowu wraca problem z szarpaniem ehhh Nie wiem tak bylo poprzedniej zimy ale zauwazylem ze jak go po nocy odpale przy niskiej temperaturze i troche bardziej zagrzeje silnik zanim przelacze na gaz to nie szarpie go pozniej.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 paź 2015, 21:48

Niska temperatura sprzyja gromadzeniu się wilgoci w układzie WN. Do tego do sprawdzenia niebieski czujnik. Da się go ogarnąć samym miernikiem. Sondę również można ogarnąć miernikiem <ok> Co do sondy zwykle są to zimne luty w przypadku lutowanych zamienników.

W ostateczności zostaje za wczesny zapłon ale on uaktywnia się gdy silnik jest raczej ciepły.

1. WN najlepiej oglądać w nocy w poszukiwaniu przeskoków iskier.
2. Niebieski skontrolować miernikiem posiłkując się wskazaniami na zegarach (szary).
3. Sonda oprócz sygnału (czarny) potrzebuje zasilania grzałki (2 białe). Masa również jest istotna.

Opisz bliżej jak zachowuje się silnik na PB po rozgrzaniu do temperatury roboczej.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 11 paź 2015, 21:12

To na gazie sie dzieje jak silnik juz ma temperature 5- i wyzej to potrafi se zarpac. Dzisiaj prz ytemperaturze 90 stopni mi szarpalo pare razy. Wymienilem dzisiaj przewody, kopulke i palec i tez niepomoglo. Swiece w wakacje zmienialem. Kolega podpowiada ze moze wilgos wlazi w kompa. A gdzie w ogole w ABK siedzi komp?? Zaplon dobrze ustawiony przez kolege z forum.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 paź 2015, 21:34

koziolmc60 pisze:A gdzie w ogole w ABK siedzi komp??
W Audi 80 chyba jednym z najlepszych miejsc pod względem dostępu wilgoci ze wszystkich aut grupy vw. Jest między ścianą grodziową a obudową nagrzewnicy. Dostęp do niego jest pod nogami pasażera.
Wymieniałeś słynny przekaźnik nr 30? Ewentualnie takie objawy może powodować padający czujnik halla.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 11 paź 2015, 21:37

Panowie a moze to byc wina kompa ze cos w nim szwankuje? Ewentualnie wilgoc wlazi do niego przy niskich temperaturach ?

[ Dodano: 2015-10-11, 21:37 ]
maciek889, jak sie zaczelo tak dziac z tym szarpaniem to wymieniony na nowy z ASO przekaznik 30 i nie pomoglo. Wlozny drugi caly aparat zaplonowy i tez nie pomoglo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 paź 2015, 22:28

Sondę masz sprawną? Bo po ostatnich dwóch przypadkach ABK przy niesprawnej sondzie z której cały czas szedł 1V (czyli bogato) to sterownik silnika cały czas zubażał mieszankę aż zaczynało się szarpanie. Tylko nie było problemów z obrotami.
Dobrze jakbyś miał vaga i mógł obejrzeć co się dzieje z parametrami które widzie sterownik.

Komputer możesz podmienić bo spokojnie można kupić używany ponizej 100zł. Tylko kup z takim samym numerem.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 11 paź 2015, 23:23

Ma cos to do rzeczy ze gaz jest zwykly na srube ??

[ Dodano: 2015-10-11, 23:23 ]
Jak mam auto 4 lata tak sondy nie wymienialem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2015, 09:32

A na gazie też masz ten sam problem czy tylko na benzynie?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 paź 2015, 09:47

Taaa... najlepiej jeszcze kompa się czepiać.

Aż tak trudno zobaczyć chociażby miernikiem czy podczas pracy na PB na czarnym sygnałowym napięcie się zmienia 0-1V? I czy na białych jest 12V zasilania grzałki?

Skoro nie sekwencja może być założony emulator sondy. Jak on zdechł lub coś nie halo z podłączeniami do niego to taki będzie efekt.

Emulator pracuje na LPG i daje sygnał do ECU. To znaczy wmawia ECU, że sonda, jest, żyje i na m.in. na tej podstawie silnik potrafi trzymać parametry po przełączeniu z LPG na PB.

Do instalki LPG bardzo często widziałem przewód sygnałowy z sondy fioletowy. Być może z emulatora też taki idzie.

Co dzieje się na PB na silniku w temperaturze roboczej?

Jak nie masz przycisku a "przygazowanie" wyjmij bezpiecznik z LPG. Pojeździj trochę i napisz co się dzieje.

Ogarnianie ABK na podstawie samego LPG (nawet nie sekwencji) jeszcze bez vaga ani miernika jest jak nie powiem co... Na części i mechaników wydasz kilka razy więcej niż na byle lapka z XP i kabel....

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 14 paź 2015, 00:09

maciek889, to sie dzialo na gazie wlasnie. Na paliwie nie jezdze to nie pamietam jak to bylo czy tez szarpalo. Odpukac jak na razie od poniedzialku jezdzi dobrze. Jak teraz zacznie szarpac to go przelacze na paliwo i obadam co sie dzieje.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 paź 2015, 07:31

Od razu nie mogłeś napisać że jeździsz tylko na gazie i jeśli masz na śrubę do sonda nie ma nic do obrotów albo szarpania :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl