[ABK] sonda lambda
[B4 2.0 ABK] Sonda lambda
Witam.
Moje audi pali stanowczo za dużo. Podpiąłem się pod komputer i mam niesprawną sondę lambda.
Pytanie dotyczy tego czy sonda, przykładowo od v6 podejdzie do abk? Chce na szybko kupić sprawną używkę, dopiero później wymienię na nową. Pytam głównie dlatego bo od v6 są znacznie tańsze niż od ABK . Jeszcze jedno - jaki wpływ może mieć inna długość kabli i jak sobie z nimi poradzić w przypadku przedłużania do odpowiedniej długości?
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi (moż nie umiem szukać?).
Moje audi pali stanowczo za dużo. Podpiąłem się pod komputer i mam niesprawną sondę lambda.
Pytanie dotyczy tego czy sonda, przykładowo od v6 podejdzie do abk? Chce na szybko kupić sprawną używkę, dopiero później wymienię na nową. Pytam głównie dlatego bo od v6 są znacznie tańsze niż od ABK . Jeszcze jedno - jaki wpływ może mieć inna długość kabli i jak sobie z nimi poradzić w przypadku przedłużania do odpowiedniej długości?
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi (moż nie umiem szukać?).
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 16:05 przez niq1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4754
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W V6 też były 3 przewodowe i z takimi samymi wtyczkami tylko krótsze jak zauważyłeś.
Nie powinno jedynie nie powinno się lutować kabla sondy. W instrukcji boscha było napisane żeby zachować długość kabla jaka była w oryginale.
Gorzej jak kupisz kolejną zepsutą sondę.
Nie powinno jedynie nie powinno się lutować kabla sondy. W instrukcji boscha było napisane żeby zachować długość kabla jaka była w oryginale.
Gorzej jak kupisz kolejną zepsutą sondę.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 20:45 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Jarewa, no tylko ze jak kostke mam wypieta z przeplywki to da sie normalnie jezdzic teraz i nic nie szarpie ani nie podbija obrotow. A i tak na gazie smigam to paliwka nie wtryskuje jak jezdze. Na paliwie tylko odpalam i chwile chodzi az temperature zlapie.
[ Dodano: 2015-04-04, 08:30 ]
Witam. Panowie wymienilem przeplywke i jak na razie problemy ustaly od razu a temperatura okolo zera sie kreci wiec powinien szarpac i podnosic obroty. Mam nadzieje ze to przeplywka byla winna i juz bedzie dobrze. Gdyby jednak usterki wrocily to napisze.
[ Dodano: 2015-10-04, 19:34 ]
No i temperatury w okolicy 0 stopni i znowu wraca problem z szarpaniem ehhh Nie wiem tak bylo poprzedniej zimy ale zauwazylem ze jak go po nocy odpale przy niskiej temperaturze i troche bardziej zagrzeje silnik zanim przelacze na gaz to nie szarpie go pozniej.
[ Dodano: 2015-04-04, 08:30 ]
Witam. Panowie wymienilem przeplywke i jak na razie problemy ustaly od razu a temperatura okolo zera sie kreci wiec powinien szarpac i podnosic obroty. Mam nadzieje ze to przeplywka byla winna i juz bedzie dobrze. Gdyby jednak usterki wrocily to napisze.
[ Dodano: 2015-10-04, 19:34 ]
No i temperatury w okolicy 0 stopni i znowu wraca problem z szarpaniem ehhh Nie wiem tak bylo poprzedniej zimy ale zauwazylem ze jak go po nocy odpale przy niskiej temperaturze i troche bardziej zagrzeje silnik zanim przelacze na gaz to nie szarpie go pozniej.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niska temperatura sprzyja gromadzeniu się wilgoci w układzie WN. Do tego do sprawdzenia niebieski czujnik. Da się go ogarnąć samym miernikiem. Sondę również można ogarnąć miernikiem <ok> Co do sondy zwykle są to zimne luty w przypadku lutowanych zamienników.
W ostateczności zostaje za wczesny zapłon ale on uaktywnia się gdy silnik jest raczej ciepły.
1. WN najlepiej oglądać w nocy w poszukiwaniu przeskoków iskier.
2. Niebieski skontrolować miernikiem posiłkując się wskazaniami na zegarach (szary).
3. Sonda oprócz sygnału (czarny) potrzebuje zasilania grzałki (2 białe). Masa również jest istotna.
Opisz bliżej jak zachowuje się silnik na PB po rozgrzaniu do temperatury roboczej.
W ostateczności zostaje za wczesny zapłon ale on uaktywnia się gdy silnik jest raczej ciepły.
1. WN najlepiej oglądać w nocy w poszukiwaniu przeskoków iskier.
2. Niebieski skontrolować miernikiem posiłkując się wskazaniami na zegarach (szary).
3. Sonda oprócz sygnału (czarny) potrzebuje zasilania grzałki (2 białe). Masa również jest istotna.
Opisz bliżej jak zachowuje się silnik na PB po rozgrzaniu do temperatury roboczej.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
To na gazie sie dzieje jak silnik juz ma temperature 5- i wyzej to potrafi se zarpac. Dzisiaj prz ytemperaturze 90 stopni mi szarpalo pare razy. Wymienilem dzisiaj przewody, kopulke i palec i tez niepomoglo. Swiece w wakacje zmienialem. Kolega podpowiada ze moze wilgos wlazi w kompa. A gdzie w ogole w ABK siedzi komp?? Zaplon dobrze ustawiony przez kolege z forum.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4754
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W Audi 80 chyba jednym z najlepszych miejsc pod względem dostępu wilgoci ze wszystkich aut grupy vw. Jest między ścianą grodziową a obudową nagrzewnicy. Dostęp do niego jest pod nogami pasażera.koziolmc60 pisze:A gdzie w ogole w ABK siedzi komp??
Wymieniałeś słynny przekaźnik nr 30? Ewentualnie takie objawy może powodować padający czujnik halla.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Panowie a moze to byc wina kompa ze cos w nim szwankuje? Ewentualnie wilgoc wlazi do niego przy niskich temperaturach ?
[ Dodano: 2015-10-11, 21:37 ]
maciek889, jak sie zaczelo tak dziac z tym szarpaniem to wymieniony na nowy z ASO przekaznik 30 i nie pomoglo. Wlozny drugi caly aparat zaplonowy i tez nie pomoglo.
[ Dodano: 2015-10-11, 21:37 ]
maciek889, jak sie zaczelo tak dziac z tym szarpaniem to wymieniony na nowy z ASO przekaznik 30 i nie pomoglo. Wlozny drugi caly aparat zaplonowy i tez nie pomoglo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4754
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sondę masz sprawną? Bo po ostatnich dwóch przypadkach ABK przy niesprawnej sondzie z której cały czas szedł 1V (czyli bogato) to sterownik silnika cały czas zubażał mieszankę aż zaczynało się szarpanie. Tylko nie było problemów z obrotami.
Dobrze jakbyś miał vaga i mógł obejrzeć co się dzieje z parametrami które widzie sterownik.
Komputer możesz podmienić bo spokojnie można kupić używany ponizej 100zł. Tylko kup z takim samym numerem.
Dobrze jakbyś miał vaga i mógł obejrzeć co się dzieje z parametrami które widzie sterownik.
Komputer możesz podmienić bo spokojnie można kupić używany ponizej 100zł. Tylko kup z takim samym numerem.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Taaa... najlepiej jeszcze kompa się czepiać.
Aż tak trudno zobaczyć chociażby miernikiem czy podczas pracy na PB na czarnym sygnałowym napięcie się zmienia 0-1V? I czy na białych jest 12V zasilania grzałki?
Skoro nie sekwencja może być założony emulator sondy. Jak on zdechł lub coś nie halo z podłączeniami do niego to taki będzie efekt.
Emulator pracuje na LPG i daje sygnał do ECU. To znaczy wmawia ECU, że sonda, jest, żyje i na m.in. na tej podstawie silnik potrafi trzymać parametry po przełączeniu z LPG na PB.
Do instalki LPG bardzo często widziałem przewód sygnałowy z sondy fioletowy. Być może z emulatora też taki idzie.
Co dzieje się na PB na silniku w temperaturze roboczej?
Jak nie masz przycisku a "przygazowanie" wyjmij bezpiecznik z LPG. Pojeździj trochę i napisz co się dzieje.
Ogarnianie ABK na podstawie samego LPG (nawet nie sekwencji) jeszcze bez vaga ani miernika jest jak nie powiem co... Na części i mechaników wydasz kilka razy więcej niż na byle lapka z XP i kabel....
Aż tak trudno zobaczyć chociażby miernikiem czy podczas pracy na PB na czarnym sygnałowym napięcie się zmienia 0-1V? I czy na białych jest 12V zasilania grzałki?
Skoro nie sekwencja może być założony emulator sondy. Jak on zdechł lub coś nie halo z podłączeniami do niego to taki będzie efekt.
Emulator pracuje na LPG i daje sygnał do ECU. To znaczy wmawia ECU, że sonda, jest, żyje i na m.in. na tej podstawie silnik potrafi trzymać parametry po przełączeniu z LPG na PB.
Do instalki LPG bardzo często widziałem przewód sygnałowy z sondy fioletowy. Być może z emulatora też taki idzie.
Co dzieje się na PB na silniku w temperaturze roboczej?
Jak nie masz przycisku a "przygazowanie" wyjmij bezpiecznik z LPG. Pojeździj trochę i napisz co się dzieje.
Ogarnianie ABK na podstawie samego LPG (nawet nie sekwencji) jeszcze bez vaga ani miernika jest jak nie powiem co... Na części i mechaników wydasz kilka razy więcej niż na byle lapka z XP i kabel....
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.