B4 1.9 TDI 1Z by PaBLoMiX
B4 1.9 TDI 1Z by PaBLoMiX
Auto zakupione w pod koniec lutego w stanie dobrym (znośnym, że tak powiem). Poszukiwania trwały ponad 4 miesiące, to i tak moim zdaniem nie wiele na szukanie dobrego Audi. Czasami szuka się latami W końcu udało się. Rok 1995, a osprzęt wydaje mi się, że BOSCH, ale 100 % pewności nie mam. Przez tak krótki okres wymieniłem tylko olej, płyny, filtry (oleju, kabiny), bo póki co wszystko gra. Z rzeczy wizualnych do wymiany lewy błotnik przód, odprysk zrobił swoje i mam małą rudą dziurkę Nie będę się bawić w szpachlowanie, czeka wymiana. Zabawiłem się również w żółte halogeny, nie wiem czy przypadnie wszystkim do gustu.
Wyposażenie ubogie, ale lepszy rydz niż nic :
- ABS
- pomaganie kierownicy
- centralny zamek
- elektryczny szyberdach
Do wymiany jeszcze w tym roku :
- kompletny rozrząd
- przeguby oraz gumy
- sprawdzenie kąta wytrysku i ew. błędy
Do zrobienia w domowym warsztacie :
- ogarnięcie elektrycznego szyberdachu, czasem działa, czasem nie
- nowy materiał na obicia boczków (tu zastanawiam się nad wymianą na parapety od razu)
- podłączenie halogenów (brak wiązki oraz włącznika, obstawiam, że wcześniejszy właściciel miał dzwona i nie chciało mu się tego robić, włożył, bo włożył, jedyny plus - są ori)
- sieczka przy klaksonie (nie wiem czy Audi seryjnie miało aż 3 trąbki czy też to jest robota "Janusza")
- wyczyszczenie podsufitki (zrobione)
- ogarnięcie wszystkich światełek (schowek, popielniczka, wszystkie włączniki, zegary)
- delikatna polerka wydechu (zrobione)
Nie jest to idealne auto, ale ma coś w sobie. Bardzo podoba mi się jazda, prostota wykonania, a silnik spokojnie sobie klekocze jak przystało na starego poczciwego diesla. Środek zadbany, siedzenie kierowcy nawet nie przetarte, kanapa tył podobnie. Jedynie materiał na boczkach, ale to we wszystkich 80 mankament. Patrząc na inne Audi, które są w opłakanym stanie, szczerze mogę dać ocenę swojej na 4+. A jak Wy uważacie ?
Oto jedna fotka, więcej dorzucę wieczorem.
Zrobione zostało :
23.06.2015 - Delikatna polerka wydechu
Wyposażenie ubogie, ale lepszy rydz niż nic :
- ABS
- pomaganie kierownicy
- centralny zamek
- elektryczny szyberdach
Do wymiany jeszcze w tym roku :
- kompletny rozrząd
- przeguby oraz gumy
- sprawdzenie kąta wytrysku i ew. błędy
Do zrobienia w domowym warsztacie :
- ogarnięcie elektrycznego szyberdachu, czasem działa, czasem nie
- nowy materiał na obicia boczków (tu zastanawiam się nad wymianą na parapety od razu)
- podłączenie halogenów (brak wiązki oraz włącznika, obstawiam, że wcześniejszy właściciel miał dzwona i nie chciało mu się tego robić, włożył, bo włożył, jedyny plus - są ori)
- sieczka przy klaksonie (nie wiem czy Audi seryjnie miało aż 3 trąbki czy też to jest robota "Janusza")
- wyczyszczenie podsufitki (zrobione)
- ogarnięcie wszystkich światełek (schowek, popielniczka, wszystkie włączniki, zegary)
- delikatna polerka wydechu (zrobione)
Nie jest to idealne auto, ale ma coś w sobie. Bardzo podoba mi się jazda, prostota wykonania, a silnik spokojnie sobie klekocze jak przystało na starego poczciwego diesla. Środek zadbany, siedzenie kierowcy nawet nie przetarte, kanapa tył podobnie. Jedynie materiał na boczkach, ale to we wszystkich 80 mankament. Patrząc na inne Audi, które są w opłakanym stanie, szczerze mogę dać ocenę swojej na 4+. A jak Wy uważacie ?
Oto jedna fotka, więcej dorzucę wieczorem.
Zrobione zostało :
23.06.2015 - Delikatna polerka wydechu
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 22:42 przez PaBLoMiX, łącznie zmieniany 6 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witamy kolejnego posiadacza Audi w naszym regionie :mrgreen:
Zetorek ładny, poświęcisz mu troche czasu i będzie w pełni blasku, a za takimi zadbanymi to ogladają się na ulicy.
Jak Bartuś zrobi spot w Giżycku niedzielny to zapraszamy, wezme vaga to mozna podpiąć pod kompa i sprawdzić podstawowe parametry.
Niedługo 12 lipca w Olecku spocik bedzie, jak masz chęć to zapraszam <ok>
Zetorek ładny, poświęcisz mu troche czasu i będzie w pełni blasku, a za takimi zadbanymi to ogladają się na ulicy.
Jak Bartuś zrobi spot w Giżycku niedzielny to zapraszamy, wezme vaga to mozna podpiąć pod kompa i sprawdzić podstawowe parametry.
Niedługo 12 lipca w Olecku spocik bedzie, jak masz chęć to zapraszam <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:22
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:22
- Kontakt:
Dziękuje, planuje zakup alu, zbieram pieniążki. Myślę nad 16' np. borbeta. W miarę tanie i wyglądają przyzwoicie. Sprawdziłem, jednak Pierburg. Dziękuje za podpowiedzi i miłe komentarze, które motywują do działania nad 80.murawei216m pisze:Piękna 80-ka ale załóż na nią alufelgi szersze będzie jeszcze piękniejsza ^_^
Bosch był robiony jak się nie mylę do końca 1993 roku,potem był osprzęt Pierburg,no i Bosch jest trochę mułowaty w porównaniu do Pierburga,inny osprzęt i turbina w Boschu T2,w Pierburgu T15
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
19.07.2015 - Remont zetorka
I wpadły kolejne nowe części i koszta :
- uszczelka pod głowicą
- nowe szklanki
- nowe uszczelniacze zaworowe
- planowanie oraz sprawdzenie szczelności głowicy
- nowe świece żarowe
- kompletny rozrząd razem z pompą wody
- nowe przewody gumowe ( wszystkie, które były sparciałe i podlegały wymianie)
- nowe napinacze oraz rolki
- uszczelka pokrywy zaworów, kolektora wydechowego
- nowy filtr oleju, olej, płyn chłodniczy
- czyszczenie turba, zaślepienie EGR, wymiana uszczelek przy turbie
- nowe szpilki na głowice
Koszta - razem z robocizną 2000 zł
Oby posłużyło...
I wpadły kolejne nowe części i koszta :
- uszczelka pod głowicą
- nowe szklanki
- nowe uszczelniacze zaworowe
- planowanie oraz sprawdzenie szczelności głowicy
- nowe świece żarowe
- kompletny rozrząd razem z pompą wody
- nowe przewody gumowe ( wszystkie, które były sparciałe i podlegały wymianie)
- nowe napinacze oraz rolki
- uszczelka pokrywy zaworów, kolektora wydechowego
- nowy filtr oleju, olej, płyn chłodniczy
- czyszczenie turba, zaślepienie EGR, wymiana uszczelek przy turbie
- nowe szpilki na głowice
Koszta - razem z robocizną 2000 zł
Oby posłużyło...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko