[B4 1.9 1Z] Koło pasowe- regeneracja
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
[B4 1.9 1Z] Koło pasowe- regeneracja
Czy ktoś może podzielić się wiedzą na temat regeneracji wielorowkowego koła pasowego wału korbowego. Co, gdzie, jak i za ile. Pozdrawiam. <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
ja kupiłęm kolo pasowe na złomie za 10 i zamontowałem i smiga jak szczolka ..... teraz cos innego mi hałasuje chyba łozysko na pompie wody ale to musze dokładnie sprawdzic....
z tego to widze ze duzo ludzi ma problem z tymi kolami pasowymi, ale to tylko wina ludzi bo uruchamiaja silniki z włączana klimatyzacje. a sprzegło klime stawiaja duzy opor i dlatego te kolo tak szybko leca. ogolnie z tego co widziałem to on sie sklada z trzech czesci kolo srokowe gume i kolo zewnetrzne.....
z tego to widze ze duzo ludzi ma problem z tymi kolami pasowymi, ale to tylko wina ludzi bo uruchamiaja silniki z włączana klimatyzacje. a sprzegło klime stawiaja duzy opor i dlatego te kolo tak szybko leca. ogolnie z tego co widziałem to on sie sklada z trzech czesci kolo srokowe gume i kolo zewnetrzne.....
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Nie tylko przez to. Znajomy też miał problem z tym kołem.Gibało mu się na boki że było widać gołym okiem i także myślał o jego wymianie. Wcześniej jednak wymienił napinacz paska alternatora gdyż był zacięty. Co ciekawe po wymianie napinacza koło przestało się gibać. Widocznie zacięty napinacz nie odbierał drgań przez co cierpiało koło pasowe. Dlatego ja też od razu zrobiłem z napinaczem by uniknąć sytuacji że padnie koło pasowe.Tomcionerwus pisze:z tego to widze ze duzo ludzi ma problem z tymi kolami pasowymi, ale to tylko wina ludzi bo uruchamiaja silniki z włączana klimatyzacje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Na zimnym trochę bardziej się gibie, na ciepłym dużo mniejhudy pisze:To jak nie przestało się gibać to faktycznie warto wymienić bo przez to że mocno się rusza koło pasowe uszkadza się to na wale. A duże masz ruchy?
Ale kątem oka spojrzałem podczas pracy silnika na wewnątrzną część tego koła od strony wału i można zauważyć że górna część po której chodzi pasek się gibie, natomiast ta część koła pasowego środkowa przykręcana do wału chodzi normalnie. To tak jakby na tym tłumiku drgań się gibało te koło <ok>
Koło pasowe czy rolka czy pasek - piszczenie
Witam !!!
Wiecie co panowie, szlak mnie trafia z tym piszczeniem po odpaleniu zimnego auta ( przeważnie w niskich temperaturach). Kupiłem miesiąc temu koło pasowe wału z pewnego źródła (znałem wcześniej tego gościa i jego auto) i założyłem to koło razem z nowym paskiem micro, bo od wspomagania wymieniałem w zimie. I cholera jasna, pojeździłem z tydzień, cisza pięknie cyka chodzi. A dzisiaj odpalam rano auto 12st i zaczyna piszczeć. Pochodził minutę i przestał.
A podczas wymiany - napinacz sprawny, ładnie chodzi, lecz ma wyczuwalny i widać lekki luz...., zauważyłem że gibie się i chrobocze rolka mała, pewnie łożysko wyjechane.
Stary pasek był założony 6PK894, a teraz zamontowałem 6PK888. Jak się kciukiem naciśnie to jest w porządku napięcie.
Heh i co teraz mam zrobić, podpowiedzcie coś ??? Tyle żem się namyślał, co dalej z tym zrobić.
Jeszcze jedno, w aucie miałem założone troszke inne koło pasowe niż to co kupiłem używkę. Tamto było z b4 z 92r - nie wiem czy jest jakaś różnica.
Wiecie co panowie, szlak mnie trafia z tym piszczeniem po odpaleniu zimnego auta ( przeważnie w niskich temperaturach). Kupiłem miesiąc temu koło pasowe wału z pewnego źródła (znałem wcześniej tego gościa i jego auto) i założyłem to koło razem z nowym paskiem micro, bo od wspomagania wymieniałem w zimie. I cholera jasna, pojeździłem z tydzień, cisza pięknie cyka chodzi. A dzisiaj odpalam rano auto 12st i zaczyna piszczeć. Pochodził minutę i przestał.
A podczas wymiany - napinacz sprawny, ładnie chodzi, lecz ma wyczuwalny i widać lekki luz...., zauważyłem że gibie się i chrobocze rolka mała, pewnie łożysko wyjechane.
Stary pasek był założony 6PK894, a teraz zamontowałem 6PK888. Jak się kciukiem naciśnie to jest w porządku napięcie.
Heh i co teraz mam zrobić, podpowiedzcie coś ??? Tyle żem się namyślał, co dalej z tym zrobić.
Jeszcze jedno, w aucie miałem założone troszke inne koło pasowe niż to co kupiłem używkę. Tamto było z b4 z 92r - nie wiem czy jest jakaś różnica.
Re: Koło pasowe czy rolka czy pasek - piszczenie
wg etki;Blakuś pisze:Jeszcze jedno, w aucie miałem założone troszke inne koło pasowe niż to co kupiłem używkę. Tamto było z b4 z 92r - nie wiem czy jest jakaś różnica.
95' - 028105243 T (dla 1z)
92' - 068105243 (dla SB, 1y)
az dziw ze to tak spasowalo ale wg mnie "chytry dwa razy traci", ja tez ostatnio wymienialem na nowe corteco, troche mnie szarpnelo ale po 20tu latach ma sie to prawo popsuc :p
Wiesz co hudy sam już nie wiem, ale raczej tak. Na tym kole pasowym fajniej pracuje, bo na tamtym tak chrobotało- po prostu dziwniej chodziło jak przestało piszczeć lub jak się rozgrzało.
_Dave koło co mam teraz założone w aucie to kupiłem używkę z tdika z 92roku i jest podobne jak moje z przodu a z tyłu nie ma tej blaszki. Więc raczej to samo, bez kombinowania ani problemów zakładałem.
Siły już nie mam, a na nowe koło pasowe troszkę nie chce narazie dawać $ bo mam ważniejsze problemy. Za chwile pójdzie do roboty sprzęgło i bo stara skrzynia dawno padła.
_Dave koło co mam teraz założone w aucie to kupiłem używkę z tdika z 92roku i jest podobne jak moje z przodu a z tyłu nie ma tej blaszki. Więc raczej to samo, bez kombinowania ani problemów zakładałem.
Siły już nie mam, a na nowe koło pasowe troszkę nie chce narazie dawać $ bo mam ważniejsze problemy. Za chwile pójdzie do roboty sprzęgło i bo stara skrzynia dawno padła.