Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] podniesiony tył auta

nucha2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:45

[80 B3] podniesiony tył auta

Post autor: nucha2 » 25 cze 2015, 10:47

wymieniłem wczoraj amorki na tyle u mechanika " józia". Jak odbierałem uto to sie troche przeraziłem jego wyglądem. Tyl auta jest bardzo wysoko uniesiony. Przerwa pomiędzy oponą a błotnikiem to jakieś 15-20 cm. Wygląda to okropnie. Mechanior twierdzi że założył dobre tylko sprężyny są złe. Dziwne do na poprzednich było ok. Jak się spojrzy na amortyzator to widać metalowy " tłok" ( nie wiem czy tak się to nazywa) goły jakieś 3-4 cm. Czy możliwe że mam złe sprężyny czy mechanior złe amorki kupił i założył.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 cze 2015, 11:41

ja tam mysle ze wszystko jest w porzadku, poprostu miales wyjechane zawieszenie do tej pory i jak wrociles do fabrycznych parametrow zawieszenia to auto wyglada tak jak wtedy gdy opuszczalo fabryke, od razu na Twoim miejscu wymienilbym przod, bo jak odczekasz az Ci usiadzie tyl i wezmiesz sie za przod to wtedy dopiero to bedzie smiesznie wygladac, gdy przod bedzie wyzej niz tyl

nucha2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:45

Post autor: nucha2 » 25 cze 2015, 11:58

trochę mi sie nie chce wierzyć żeby było aż tak wysoko. Jak sie stanie za autem to aż widac cały tłumnik. Poza ty nie widziałem jeszcze nawet nowego auta tak wysoko uniesionego. Postaram sie wieczorem zrobić zdjęcie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 cze 2015, 12:07

pamiętaj - zasada jest jedna - AMORTYZATORY NIE ODPOWIADAJĄ ZA WYSOKOŚĆ "STANIA" AUTA.

nucha2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:45

Post autor: nucha2 » 25 cze 2015, 12:15

czyli wychodzi na to że to sprzężyny są nie takie. Ale dlaczego w takim razie na starych amorkach było normalnie jak to nie od amorków zależy ta wysokość? Jakie w takim razie kupić sprężyny żeby to auto trochę obniżyć. Jeżeli te są za wysokie to może po prostu potrzebuje jakieś standartowe ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 cze 2015, 12:23

przede wszystkim, zdjęcia. Przed i po.

a dlaczego na starych było ok? To już pytaj mechaniora. Jeśli amortyzatory są od tego modelu.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 25 cze 2015, 14:01

Chwilę po założeniu zanim wszystko się "ułoży" może stać wysoko. Poza tym tak jak pisze Kolczat zawiecha pewnie była wyklepana i teraz stoi tak jak powinna(chyba że faktycznie tak jak mówisz jest dużo za wysoko). Niedawno wymieniałem u siebie amory+sprężyny z przodu i było tak samo, po założeniu się przeraziłem ale po bujaniu autem i krótkiej przejażdżce ładnie siadło-chociaż i tak jest delikatnie wyżej od niewymienionego jeszcze tyłu. Pokaż zdjęcia <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2015, 07:29

nucha2 pisze:Przerwa pomiędzy oponą a błotnikiem to jakieś 15-20 cm.
no ale to to chyba lekkie przegięcie, nie uważacie :?: chodź może się mylę. Ja rozumiem że może stać wyżej no ale chyba nie aż tyle.
Co prawda nie wiemy jakie kolega ma kółka.

nucha2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:45

Post autor: nucha2 » 26 cze 2015, 10:46

Kółka są małe bo tylko 14. Kurcze wczoraj w nerwach zaprowadziłem do mechanika i zapomniałem cyknąć zdjęcia. ma sie zabrać do roboty w poniedziałek. Jak nic nie poprawi a coś czuje że nic nie zrobi bo sie upiera że kupił amorki dobre to wrzuce zdjęcia. Jedno jest pewne że tak śmieszczego tyłu to napewno nie widzieliście. Jak staniecie za autem jakieś 3 metry albo jak ktoś za mną siedzi w innym aucie to widzi wszystkie tłumniki jakie mam łącznie z przednim katalizatorem. Masakra. I jeszcze mi koleś wpiera że wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 28 cze 2015, 13:21

Najprawdopodobniej zamontował sprężyny nie od tego modelu bo te 15-20cm to tragedia a nie jak mechanik powiedział "ok", amorki nie mają nic wspólnego z wysokością zawieszenia no chyba że są zablokowane i nie pracują, ale wtedy zawias by nie pracował.

nucha2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:45

Post autor: nucha2 » 29 cze 2015, 10:05

dowiedziałem się od drugiego speca że amorki mają wpływ na wysokość auta jeżeli nie są od tego modelu ponieważ mogą mieć za wysoko podstawę ( nie wiem jak to się dokładnie nazywa) na której opiera sie sprężyna i dlatego sprężyna może być dobra. Poza tym przypomnę że na starych amorach było ok.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 29 cze 2015, 13:06

Wszystko się wyjaśni jak wstawisz zdjecia.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 cze 2015, 13:37

Cytat : " jak staniecie za autem jakieś 3 metry albo jak ktoś za mną siedzi w innym aucie, to widzi wszystkie tłumiki jakie mam łącznie z przednim katalizatorem ".

Żaden kawał nigdy mnie tak nie rozśmieszył jak powyższa wypowiedż. Dopiero co przestałem sie rechotać.
A co do problemu, to jasne ze inne sprężyny. Kilka lat temu przy wymianie opony zobaczyłem że mam pękniętą w dwóch miejscach sprężynę. No to kupiłem jedną, bo po co dwie jak druga dobra. I od tej pory ta strona jest wyższa. Wyrównuje się jak usiądzie 120 żywej wagi albo dwa worki cementu wrzuce.
Zaznaczę że przy zakupie na złomowisku miałem te trzy kawałki starej popękanej, i nową dobrałem identyczną co do ilości zwojów, ich średnicy i grubości pręta.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 29 cze 2015, 15:15

Wymieniłeś tylko jedną sprężynę i pytasz po co drugą? ;oo Odpowiem Ci dlaczego.. np dla twojego i innych użytkowników drogi bezpieczeństwa... Z takim podejściem nie ma się co dziwić, że auto Cie nie równo stoi albo za wysoko... Tak na przyszłość to jak już masz kupować to parami... nawet lepiej używane niż zostawić jedna stara, miękka, która traci bądź straciła swoje właściwości i nowiutką która liczy tyle samo zwojów... Wymień zawieszenie z tyłu na takie jakie powinno być i po problemie (obie strony!!)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 cze 2015, 15:17

amorki parami, klocki parami, tarcze parami, wahacze parami (także ich gumy), generalnie w zawieszeniu ZAWSZE parami!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl