Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pobór oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

[B4 2.0 ABK] Pobór oleju

Post autor: Lukas624 » 23 cze 2015, 18:20

Witam wszystkich, byłem własnie jak cotydzień sprawdzić poziom oleju, i okazało się, że na miarce jest jakieś 60/70 % stanu :shock: zajrzałem pod spód, i leci dosyć mocno z pod silnika, czy w ciągu tak którkiego czasu, mogło aż tyle uciec? Jutro jadę kupić na dolewkę, i będe codziennie sprawdzał, zobaczę jak będzie / jakieś sugestie? dodam, że jest zalany Castrolem 15W/40

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 23 cze 2015, 20:14

Olej można w kilka sekund zgubić.Najpierw zlokalizuj wyciek a potem pomyślimy.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 cze 2015, 20:27

Może czujnik ciśnienia oleju przecieka, ona bardzo lubią cieknąć.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 24 cze 2015, 00:11

Musisz sam zlokalizować wyciek, my możemy doradzić tylko co sprawdzić, nie widzimy twojego silnika no chyba że wrzucisz zdjęcia. Sprawdź uszczelkę pod klawiaturą (według mojego mechanika korkowe powinny być wymieniane przy każdej wymianie oleju, znacznie lepsze a przede wszystkim trwalsze są gumowe), uszczelka miski olejowej (tutaj wycieki zlokalizujesz łatwo, wystarczy się dokładnie przyjrzeć), sprawdź dodatkowo filtr oleju czy nie jest zalany (możliwe że jest niedokręcony) i jak radzi maciek889 czujnik ciśnienia oleju-sam to przerabiałem.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 24 cze 2015, 18:15

Dzisiaj zawiozłem auto do mechanika na zmianę rozrządu, gdyż obecny po 8k przebiegu przeskoczył, a że to ABK wolałem nie ryzykować + kazałem mu zerknąc co i jak, ale olej i tak zaraz do wymiany bo 10k pyknie :-)

Awatar użytkownika
niq1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2015, 21:02
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: niq1 » 25 cze 2015, 00:25

Polecam sprawdzić chłodniczkę oleju. Koszt uszczelki 10 zł, a przy uszkodzonej moje audi zostawiało plamy po dłuższych postojach.

Obrazek
Foto nie moje, tylko podgląd.

Warto zmienić tę uszczelkę przy zmianie oleju, nawet profilaktycznie.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 26 cze 2015, 19:52

niq1, dzięki za wskazówkę, przy zmianie powiem mechanikowi żeby to zrobił :-)
+ pytałem jeszcze czy warto przechodzić z oleju 15/40 na 10/40 to stwierdził, że lepiej nie, co wy mówicie? Już prawie byłem zdecydowany, ale teraz zwątpiłem :-?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 26 cze 2015, 20:36

Lukas624, Zmieniaj na 10W40 i się nawet nie zastanawiaj. Ja przeszedłem z Castrola Magnateca 15W40 na Mobila 10W40 i skutków ubocznych nie widzę, są tylko plusy. Silnik ciszej chodzi i przy niskich temperaturach ma lżej. Żadnych wycieków nie było, a nawet jak coś by się pojawiło to wymienił bym uszczelke i po problemie. ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2015, 20:37

Zastanawiam się czemu mechanicy odradzają takie operacje <nie wiem> ja robiłem to kilka razy z i same plusy jak kolega wyżej wspomniał.

savvage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2015, 16:33

Post autor: savvage » 26 cze 2015, 20:44

Mechanicy odradzają takie operacje, ponieważ 15w40 to mineralny GĘSTY olej, on niby może uszczelnić jakieś miejsca gdzie np półsyntetyk ciekł. Dlatego jeśli np zmieniłeś olej z gęstszego na rzadszy może pojawić się znowu cieknięcie lub jakiś ubytek. Dlatego odradzają. spotkałem się z takim przypadkiem wielokrotnie, zarówno jak i zmiana z 10w na 5w i z 15 na 10

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2015, 20:59

savvage, owszem słyszałem takie opinie ale ja kilka aut już kupiłem które zalane były mineralem i sam zmieniałem na półsyntetyk i nigdzie niczego takiego nie zauważyłem. Oczywiście o ile silnik jest w jako takiej kondycji bo jak jakaś padaka to jemu i tak już nic nie pomoże ani chyba nie zaszkodzi bardziej.

savvage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2015, 16:33

Post autor: savvage » 26 cze 2015, 21:01

ja zmieniłem z półsyntetyku na pełen syntetyk w toledo 2 i chodziło dobrze. niestety w moim audi mam zalany minerał ;/ hmm może to zmienię. Widzę, że w moim temacie jest dalej cisza ;/ ok bez spamu tutaj :)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 26 cze 2015, 21:31

savvage pisze:on niby może uszczelnić jakieś miejsca gdzie np półsyntetyk ciekł.
No właśnie "niby". Czy od uszczelniania silnika jest gęsty olej czy uszczelki? Jak coś komuś cieknie to nie jest to wina oleju tylko tego, ze uszczelka po tych 20-stu latach ma prawo nie spełniać swojej funkcji (robi się twarda i nie uszczelnia) i trzeba ją wymienić. To tak samo jak by zrobić płukankę silnika. Przecież te wszystkie nagary (których nie ma! To wytwór pseudo mechaników!) które to "niby uszczelniają silnik" płukanka wypłucze i wtedy to dopiero zacznie cieknąć. To wszystko to bajki te silniki jak nie dojechane na maksa ładnie pracują na 10W40 i polecam każdemu taką zmianę.

savvage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2015, 16:33

Post autor: savvage » 26 cze 2015, 21:47

ta jasne odezwał sie 20 latek specjalista. prosze Cie. spędz trochę czasu w warsztacie bo głosisz swoją teorie a argumentów na jej poparcie brak. I co lepsze nie ogarnąłeś tematu. nikt nie powiedział że wadę uszczelki zastępuje się gęstszym olejem czy czymś innym. Było mówione że gęstszy olej mineralny zatyka dziurki czy mikro dziurki w porównaniu do półsyntetyka bo jak już napisałem wyżej jest gęstszy.

I to na logikę ma w sumie sens.
Nigdy nie słyszałem żeby nagar coś uszczelniał, a jeśli był to się go czyściło więc nie wiem o czym ty mówisz.

na początku wyśmiałeś niby teorie bo to bajka a na końcu mówisz o dojechanych silnikach, Czyli co dobrze zrozumiałem że dojechany silnik zostanie przez taki olej uszczelniony? jeśli tak to twierdzenie "pseudo mechaników" znajduje zastosowanie.

raczej wiadome że mowa o autach które już swoje przeszły, a nie o takich którymi niemiec w niedziele jeździł. a i tak w ogóle to mineralny to się do ciągników powinno lać a nie do samochodów. Chociażby ze względu na porównanie właściwości. I jak znajde pewien temat to Ci wyśle link o olejach to zobaczysz dopiero jak niektórzy producenci lecą w chuuuu ;)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 26 cze 2015, 22:41

Słuchaj kolego to, ze mam 20 lat to nie znaczy, ze nie mam o niczym pojęcia. Po drugie skąd wiesz co ja robię i gdzie pracuje? Widzisz pracowałem w warsztacie niestety już tam nie pracuje (i to nie z mojej winy tylko po prostu byłem tam sobie dorobić przez dłuższy czas i nie zamiatałem tam podłogi możliwe, ze będę tam zatrudniony jak na razie dobrze się zapowiada ;-) ) Po trzecie przy samochodach wszystko robię sam od wymiany silnika ( dodatkowo jego remont zobacz mój temat jest tam trochę) przez elektrykę( na razie się jeszcze trochę tego uczę ale dobrze mi idzie) po blacharkę ale tak ma 20 lat to jeszcze nic nie umie bo przecież gówniarz. :-/
savvage pisze: nie ogarnąłeś tematu.
savvage pisze:zatyka dziurki czy mikro dziurki w porównaniu do półsyntetyka
Kolego o czym Ty w ogóle piszesz? Jakie mikro dziurki? Jak olej zatyka te dziurki? W formie nagarów zalepia czy jak bo ja nie rozumiem? :-/ Gęstszy nie wycieknie to najlepiej tam smaru nawalić - wtedy to brak wycieków gwarantowany. Wiesz co znaczy w ogóle 15W i 10W? Czy wiesz o tym, ze olej mineralny ma taką samoś gęstość po rozgrzaniu jak olej półsyntetyczny a gęstszy jest tylko na zimnym? Spuszczałeś kiedyś olej mineralny z silnika? Jak tak to widziałeś chyba, ze wylewa się jak woda (oczywiście po rozgrzaniu) ale tak jest "gęsty i uszczelnia".
savvage pisze:Nigdy nie słyszałem żeby nagar coś uszczelniał, a jeśli był to się go czyściło więc nie wiem o czym ty mówisz.
Zawsze jak jest temat o olejach to wyskoczy zaraz jakiś specjalista o nagarach więc pisze, ze żadnych nagarów nie ma.
savvage pisze:na początku wyśmiałeś niby teorie bo to bajka a na końcu mówisz o dojechanych silnikach, Czyli co dobrze zrozumiałem że dojechany silnik zostanie przez taki olej uszczelniony? jeśli tak to twierdzenie "pseudo mechaników" znajduje zastosowanie
Wyśmiewam te teorie bo już w kilku samochodach zmieniałem olej z minerała na półsyntetyk (w tym u siebie w dwóch) i żadnych skutków ubocznych nie było a wręcz przeciwnie. Nie mówiąc już ile takich sytuacji widziałem.
Co do zajechanego silnika to miałem na myśli biorący olej w dużych ilościach no i bardzo dużych wyciekach bo do takiego silnika nie ma sensu lać olejów półsyntetycznych i lepszych ponieważ mija się to z celem. Jak ktoś nie ma zamiaru naprawiać silnika tylko go dojechać do końca to lepiej lać najtańszy minerał niż półsyntetyk bo żaden olej go nie uzdrowi i nie potrzebnie pchać się w koszty.
Mój silnik ma przebieg grubo ponad pół miliona (mogę dodać jak wyglądał fotel kierowcy który wymieniłem bo niestety licznik został cofnięty i tylko tak mogę ten przebieg udokumentować do tego jeszcze mocno wytarta kierownica i zmieniony mieszek od lewarka zmiany biegów) jeździł na oleju mineralnym kilka lat, zmieniłem na półsyntetyk i nic mi nie cieknie, silnik się nie zatarł korbowód bokiem nie wyszedł i tak samo w innych silnikach w których przeprowadzałem ten zabieg więc wiem co pisze (bo wszystko opieram na własnych faktach a nie wyssane z palca albo internetu) będąc niedoświadczonym gówniarzem mając te 20 lat. :-P
Zresztą każdy zrobi jak zechce jak ktoś zamiast wymienić uszczelki bo cieknie(prawie zawsze winna jest stara uszczelka) za grosze woli lać gęstszy olej to życzę powodzenia. Słyszałem swój silnik na oleju mineralnym przy temp blisko -30 jakieś 3 lata temu (dodam zdjęcie termometru jak znajde jutro gdzieś na kompie). Dźwięk masakryczny prawie zerowe smarowania głowicy ponieważ przez kilka minut głośno hydro grało nie wspominając o tym jak rozrusznik kręcił do tego zapalająca się kontrolka i brzęczyk powyżej 2000 tyś obrotów nawet po minucie pracy silnika bo olej był jak galareta! Nie mowie, ze półsyntetyk już wszystko załatwia ale ma lżej bo przystosowany jest do niższych temperatur za co dopowiada właśnie liczba przed "w" gdzie minerał jest tylko do -15 albo i mniej(to juz jakiś najtańszy).
savvage pisze:tak w ogóle to mineralny to się do ciągników
Tutaj się zgodzę ale tylko w tych starszych Ursusach :-P

Edycja:
Obiecana fotka termometru
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl