Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Problem z temperaturą, chłodzenie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 2.0 ABK 115KM] Problem z temperaturą, chłodzenie silnika

Post autor: maxiu_001 » 26 sie 2013, 13:07

Witajcie dawniej miałem problem przegrzewającego się silnika jak się okazało były pomylone jakieś węże i nie było obiegu. Temperatura jest teraz napewno wporządku, silnik po generalnym remoncie już praktycznie dotarty bo jakieś 3 tysiące kilometrów zrobione po remoncie, pompa wody sprawna, termostat wymieniony na nowy WAHLER, a mianowicie mam problem:

Na starym czujniku temperatury który wskazuje temperature na liczniku pokazywało mi około 100stopni i wtedy włączął się wentylator. Natomiast silnik trzymał prawdopodobnie właściwą temperatura woda się nie gotowała i temperatura jest napewno niższa niż jak miałem problem wcześniej bo wtedy wręcz buchało od niego ciepło - teraz jest ok :)

Na czujniku używanym temperatura wskazuje mi jakies 60-70stopni, a najlepsze jest to że przy takim wskazaniu załącza mi się wentylator. Wogule wentylator załącza mi się bardzo często napewno za często.

Co polecacie ? Który czujnik obstawiacie ? A może wszystkie ? Czujniki są 2 czy 3 ? Czekam na wasze sugestie, pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sie 2013, 16:41

maxiu_001, poczytaj o tym jest tu sporo tematów <szukaj>

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 26 sie 2013, 18:21

Jeśli masz pewność, że wentylator załącza się za wcześnie i często to prawdopodobnie padł czujnik wkręcany do chłodnicy. To on uruchamia wentylatory, jeśli jest trafiony wiatraki potrafią działać w nieodpowiednich temperaturach.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 26 sie 2013, 23:21

Też tak myślę, a co wskazywaniem 60-70 stopni na liczniku ? Czujnik odpowiedzialny za wskazania licznika ? Szary ? Chyba jest jeszcze jeden przy głowicy silnika ? Może on też mi padł ?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 27 sie 2013, 00:07

Od wskazań temperatury na zegarach jest szary czujnik przy głowicy. Ten obok niebieski jest od temperatury ECU i nie ma wpływu na wskazania na zegarach. Może masz trafiony szary czujnik.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 27 sie 2013, 12:32

A jeśli ten niebieski jest trafiony to jakie są tego objawy ? Właśnie szary zmieniałem na używkę oryginalną może trafioną, wcześniej na chińskim pokazywało 100 stopni. Wentylator też napewno za często się załącza, przykładowo na starym chińskim czujniku wentylator załączał się przy jakiś 102 stopniach w wyłączał się przy 100 stopniach.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 28 sie 2013, 00:48

Było o tym setki razy na forum, wystarczy poszukać...
Trafiony niebieski potrafi odpowiadać za wszelakie szarpania, nierówną pracę, problemy z obrotami itd.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 28 sie 2013, 10:19

Następnym razem poszukam teraz jak temat już jest proszę o odpowiedzi u mnie.
Problem z szarpaniem mam na benzynie ale to na 99% tylko i wyłącznie przez trafioną przepływkę od strzału gazu - na dniach montuję nową i problem się wyjaśni. Napiszcie mi dokładnie ile czujników odpowiada za temperaturę. Szary za licznik, przy chłodnicy za wentylator, niebieski od ECu - jest jeszcze jakis ?

Awatar użytkownika
mtx12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Silesia

Post autor: mtx12 » 26 cze 2015, 21:31

Siemka, podepne sie do pytania mam ABT B+G i u mnie włącza sie wentylator jak wskaznik pokazuje juz 50 stopni za nim dojade do roboty wlaczy sie z 2-3 razy ??????? wczesniej normalnie wlaczal sie od 90 czy ile tam jest w normie

POMOCY !!!

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 26 cze 2015, 21:39

1. Szary czujnik temperatury wody w króćcu głowicy(3-stykowey, okrągły)
2.Włącznik termiczny wentylatorów bodajże w chłodnicy.
3.Więcej pomysłów nie mam...?

Proponuję zacząć od nr.1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl