[B4 2.0 ABK] Pobór oleju
To nie jest tak, ze zaszkodzi silnikowi i jak będziesz lał 15W40 to silnik padnie. Silnik będzie dobrze działał nawet po kilku albo nawet kilkunastu latach jeżdżenia na mineralnym ale po co lać tani olej mineralny do dobrego silnika jak będzie on dobrze chodził na oleju półsyntetycznym albo nawet na pełnym syntetyku? W lecie tego nie odczujesz za bardzo bo temperatury są dodatnie to i olej jest rzadszy, co nie zmienia faktu, ze lepiej jeździć na półsyntetyku chociaż z racji tej, ze w silnikach w Audi 80 są hydrauliczne popychacze i tu przykład: Po zmianie z minerała na półsyntetyk zauważyłem, ze hydro cichnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika z rana nawet w niższych temp, a na mineralnym trwało to kilka sekund (również w lecie). To co się dzieje na mineralnym oleju w zimie przy temperaturach poniżej -20 stopni pisałem w poprzednim poście więc nie będę powtarzał. Dodam jeszcze jedno. Większość osób w internecie straszy ta zmianą oleju na "rzadszy" bo zaczną się wycieki ale mało który robił taką zmianę i tylko pisze bzdury powielane w internecie albo gdzieś usłyszane. Ja opieram się na własnych doświadczeniach zaobserwowanych na niejednym samochodzie. Owszem w jednym po zmianie na półsyntetyk były wycieki ale były one też przed zmianą na oleju mineralnym więc nie wiem jaki tam olej by trzeba było zalać, żeby nie ciekło. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów pomogła i jest suchutko.
Lukas624, Zalej półsyntetyk i się nawet nie zastanawiaj. Piszesz, ze masz 15W40 i Ci olej cieknie to przecież nie zalejesz go 20W40 bo gęstszy? Zlokalizuj wyciek, wymień uszczelka, zalej porządny 10W40 i ciesz się bezproblemową jazdą.
PS: Po zmianie nie zapomnij napisać jak wpłynęła ona na silnik, żeby następna osoba potwierdziła, ze nic się z nim nie stanie.
PS: Po zmianie nie zapomnij napisać jak wpłynęła ona na silnik, żeby następna osoba potwierdziła, ze nic się z nim nie stanie.
Nie pożałujesz.
Jeszcze tylko jedno żeby już nie spamować. Na mineralnym brał mi 0.5 litra na 10000 tyś km, po wymianie uszczelniaczy zaworowych, wymianie uszczelki pod głowicą( bo się pociła lekko a ja tego nie lubię dodatkowo głowica przeszła regeneracje) i zalaniu pólsyntetyka przez cały rok nic nie dolałem tyle ile było na miarce po zalaniu świeżego oleju tyle samo było przy wymianie po 10000 tyś. Tą minimalną przyczyną brania oleju były uszczelniacze zaworowe za niecałe 2 zł sztuka.
Jeszcze tylko jedno żeby już nie spamować. Na mineralnym brał mi 0.5 litra na 10000 tyś km, po wymianie uszczelniaczy zaworowych, wymianie uszczelki pod głowicą( bo się pociła lekko a ja tego nie lubię dodatkowo głowica przeszła regeneracje) i zalaniu pólsyntetyka przez cały rok nic nie dolałem tyle ile było na miarce po zalaniu świeżego oleju tyle samo było przy wymianie po 10000 tyś. Tą minimalną przyczyną brania oleju były uszczelniacze zaworowe za niecałe 2 zł sztuka.
Odświeżam temat, aby się pochwalić, a mianowicie walnięta była uszczelka miski olejowej, poprstu się na końcu lało na bogato :shock: filtry powietrza i paliwa standardowo i przedewszystkim nowy olej... półsyntetyk Liqui Moly 10W40, wcześniej mineralny 15/40 Castrola dla przypomnienia.
Przejechałem narazie ledwo 400km więc dużo nie powiem, napewno nieco ciszej chodzi silnik, ogóolnie narazie zmiana na plus <ok>
Przejechałem narazie ledwo 400km więc dużo nie powiem, napewno nieco ciszej chodzi silnik, ogóolnie narazie zmiana na plus <ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W dzisiejszych minerałach nawet te najtańsze mają dodatki płuczące czyszczące wiec jak ktoś myśli ze minerały uszczelnia to jest w błędzie. A w temperaturze pracy 90stC syntetyk czy półsyntetyk czy minerał mają podobne właściwości bo po "W" to właściwości lepkości w wysokich temperaturach. wiec idąc dalej 5W40 czy 15W40 ma tą samą lepkość co innego gdyby ktoś lał 15W60.Krys1994 pisze:Jak widać ciekło nawet na mineralnym "gęstym" oleju który ma za zadanie "uszczelniać" silnik.
Pisałem o tym w poprzednich postach.Jarewa pisze: wiec idąc dalej 5W40 czy 15W40 ma tą samą lepkość co innego gdyby ktoś lał 15W60.
Prawdopodobnie masz do wymiany uszczelniacze zaworowe. U mnie przez zużyte podbierał tylko jakieś 0.5l na 10 tyś, ale już u wujka w ABK było to samo co u Ciebie. Wymienił uszczelniacze (kompresje sprawdzał to było ponad 12 na każdym) i skończyło się ubywanie oleju.Lukas624 pisze:po przejechaniu jakiś 1700km i ubyło dość znacznie,