Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pobór oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 27 cze 2015, 20:09

Więc podsumowując 10/40 będzie lepszy od 15/40, tłumaczyłem mu, że mineralny się leje do silników ''na dojechanie'' a nie do tych w jeszcze dobrej kondycji ehh;/ w takim razie 15/40 przy dobrym silniku potrafi zaszkodzić w porównaniu z 10/40, czy to nie ma jakiejś większej róznicy ;-)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 27 cze 2015, 20:27

To nie jest tak, ze zaszkodzi silnikowi i jak będziesz lał 15W40 to silnik padnie. Silnik będzie dobrze działał nawet po kilku albo nawet kilkunastu latach jeżdżenia na mineralnym ale po co lać tani olej mineralny do dobrego silnika jak będzie on dobrze chodził na oleju półsyntetycznym albo nawet na pełnym syntetyku? W lecie tego nie odczujesz za bardzo bo temperatury są dodatnie to i olej jest rzadszy, co nie zmienia faktu, ze lepiej jeździć na półsyntetyku chociaż z racji tej, ze w silnikach w Audi 80 są hydrauliczne popychacze i tu przykład: Po zmianie z minerała na półsyntetyk zauważyłem, ze hydro cichnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika z rana nawet w niższych temp, a na mineralnym trwało to kilka sekund (również w lecie). To co się dzieje na mineralnym oleju w zimie przy temperaturach poniżej -20 stopni pisałem w poprzednim poście więc nie będę powtarzał. Dodam jeszcze jedno. Większość osób w internecie straszy ta zmianą oleju na "rzadszy" bo zaczną się wycieki ale mało który robił taką zmianę i tylko pisze bzdury powielane w internecie albo gdzieś usłyszane. Ja opieram się na własnych doświadczeniach zaobserwowanych na niejednym samochodzie. Owszem w jednym po zmianie na półsyntetyk były wycieki ale były one też przed zmianą na oleju mineralnym więc nie wiem jaki tam olej by trzeba było zalać, żeby nie ciekło. :-P Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów pomogła i jest suchutko. ;-)

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 27 cze 2015, 21:08

Krys1994, rozumiem, więc chyba zostanę przy swoim, tymbardziej, iż silnik jest w dobrej kondycji (310k) raczej nie cofany, ale jeszcze będe sprawdzał :-)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 27 cze 2015, 21:29

Lukas624, Zalej półsyntetyk i się nawet nie zastanawiaj. Piszesz, ze masz 15W40 i Ci olej cieknie to przecież nie zalejesz go 20W40 bo gęstszy? Zlokalizuj wyciek, wymień uszczelka, zalej porządny 10W40 i ciesz się bezproblemową jazdą. :-)

PS: Po zmianie nie zapomnij napisać jak wpłynęła ona na silnik, żeby następna osoba potwierdziła, ze nic się z nim nie stanie. ;-)

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 27 cze 2015, 21:36

Krys1994, na 90 % zalewam 10/40, przekonaliście mnie :mrgreen: + wyciek mały ale do zrobienia i tak + napisze napewno jak ta zmiana wpłynęła na ABK <ok> aa i jutro postaram się o foto tego wycieku ;-)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 27 cze 2015, 22:24

Nie pożałujesz. :-)
Jeszcze tylko jedno żeby już nie spamować. :-P Na mineralnym brał mi 0.5 litra na 10000 tyś km, po wymianie uszczelniaczy zaworowych, wymianie uszczelki pod głowicą( bo się pociła lekko a ja tego nie lubię :-P dodatkowo głowica przeszła regeneracje) i zalaniu pólsyntetyka przez cały rok nic nie dolałem tyle ile było na miarce po zalaniu świeżego oleju tyle samo było przy wymianie po 10000 tyś. Tą minimalną przyczyną brania oleju były uszczelniacze zaworowe za niecałe 2 zł sztuka. :-P

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 19 sie 2015, 19:39

Odświeżam temat, aby się pochwalić, a mianowicie walnięta była uszczelka miski olejowej, poprstu się na końcu lało na bogato :shock: filtry powietrza i paliwa standardowo i przedewszystkim nowy olej... półsyntetyk Liqui Moly 10W40, wcześniej mineralny 15/40 Castrola dla przypomnienia.
Przejechałem narazie ledwo 400km więc dużo nie powiem, napewno nieco ciszej chodzi silnik, ogóolnie narazie zmiana na plus <ok>

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 19 sie 2015, 20:00

Lukas624 pisze:ogóolnie narazie zmiana na plus
Czyli silnik się nie zatarł i nie rozszczelnił? A miało pocieknąć z każdej strony i nagary pozapychać kanaliki olejowe... Jak widać ciekło nawet na mineralnym "gęstym" oleju który ma za zadanie "uszczelniać" silnik.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 20 sie 2015, 18:32

Z silnikiem wszystko okey jak narazie ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2015, 20:14

Krys1994 pisze:Jak widać ciekło nawet na mineralnym "gęstym" oleju który ma za zadanie "uszczelniać" silnik.
W dzisiejszych minerałach nawet te najtańsze mają dodatki płuczące czyszczące wiec jak ktoś myśli ze minerały uszczelnia to jest w błędzie. A w temperaturze pracy 90stC syntetyk czy półsyntetyk czy minerał mają podobne właściwości bo po "W" to właściwości lepkości w wysokich temperaturach. wiec idąc dalej 5W40 czy 15W40 ma tą samą lepkość co innego gdyby ktoś lał 15W60.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 02 wrz 2015, 21:14

Dzisiaj sprawdzałem poziom, po przejechaniu jakiś 1700km i ubyło dość znacznie, jutro doleję, zobaczę ile, ale na miarce jakaś 1/3.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 03 wrz 2015, 19:48

Jarewa pisze: wiec idąc dalej 5W40 czy 15W40 ma tą samą lepkość co innego gdyby ktoś lał 15W60.
Pisałem o tym w poprzednich postach.
Lukas624 pisze:po przejechaniu jakiś 1700km i ubyło dość znacznie,
Prawdopodobnie masz do wymiany uszczelniacze zaworowe. U mnie przez zużyte podbierał tylko jakieś 0.5l na 10 tyś, ale już u wujka w ABK było to samo co u Ciebie. Wymienił uszczelniacze (kompresje sprawdzał to było ponad 12 na każdym) i skończyło się ubywanie oleju. ;-)

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 06 wrz 2015, 19:24

Krys1994, bym musiał sprawdzić kompresję i zobaczymy co pokazę :-)

Mowad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:44

Post autor: Mowad » 07 wrz 2015, 15:24

Tyle ze z uszczelniaczami to jest tak, ze same w sobie tanie jak barszcz, ale ta robota z ich wymiana winduje koszty, choc tez duzo zalezy czy ktos ma sprzet aby je wymienic bez zdejmowania glowicy. Czesto tez auto kopci olejem zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju jak uszczelniacze sa zuzyte.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 wrz 2015, 18:07

Mowad pisze:choc tez duzo zalezy czy ktos ma sprzet aby je wymienic bez zdejmowania glowicy.
Raczej nie problem znaleźć sznurek. Gorzej z ściskaczem do sprężyna zaworowych ale bez niego się nie zmieni nawet po zdjęciu głowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl