Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Bląd zaworu odcinajacego paliwo N109 - usterka m

ODPOWIEDZ
matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Bląd zaworu odcinajacego paliwo N109 - usterka m

Post autor: matek10912 » 23 cze 2015, 19:39

Witam. Problem taki jak w temacie, zawor zmieniałem dzisiaj na inny skasowałem blad i autko jechalo do momentu ponownego odpalenia. Po odpaleniu skok obrotow do 2 tys. i z tylu zadymka i po tym fakcie auto nie jedzie ma totalnego mula. Gdzie jeszcze szukac rozwiązania tego bledu bo nie mam pomyslow już :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2015, 22:03

Spróbuj wymienić n109 na jeszcze jakiś inny i przy okazji sprawdż czy z tego którego odkręcisz ,nie wypadła spreżynka.Niestety ale przy błedzie n109 ,puki nie da się go bezpowrotnie skasować ,będzie jechał w stanie awaryjnym
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 22:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 23 cze 2015, 22:13

Sprezynka jest na pewno bo zakladalem go bardzo dokładnie :-) przesledzilem jeszcze forum vw i ewentualnoscia może być uszkodzony przewod do ECU. Mariusz pamiętasz może ktor przewod w ecu prowadzil do n109??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2015, 22:21

matek10912 pisze:może być uszkodzony przewod do ECU. Mariusz pamiętasz może ktor przewod w ecu prowadzil do n109??
Uszkodzony przewód ,mało prawdopodobny ,ale sprawdż 53 pin idzie bezpośrednio z ECU do n109...A może coś przyblokowało tłoczek n109 ? zobacz czy po odkręceniu nic tam nie siedzi ...dokładnie taki objaw ,czyli podskoczenie obrotów po odpaleniu do 2tys ,jest gdy n109 nie ma "bebechów " czyli tak się zachowuje wkrecony np.bez tłoczka

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 28 cze 2015, 13:38

jeszcze raz go wykrecilem, napiecie sprawdzone jest ponad 12V na wtyczce wiec okablowanie odpada, wyczyscilem jeszcze gniazdo w którym siedzi tłoczek-szmatka była troszkę czarna- i skrecilem wszystko od nowa. Myslelem tez ze to wina filtra paliwa, ze może jakies powietrze w przeodach ale nie ma sladu po powietrzu. Wiec jeśli dalej tak będzie po skasowaniu bledu to już nie wiem co może być.... :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2015, 16:29

matek10912 pisze:jeszcze raz go wykrecilem, napiecie sprawdzone jest ponad 12V na wtyczce wiec okablowanie odpada, wyczyscilem jeszcze gniazdo w którym siedzi tłoczek-szmatka była troszkę czarna- i skrecilem wszystko od nowa. Myslelem tez ze to wina filtra paliwa, ze może jakies powietrze w przeodach ale nie ma sladu po powietrzu. Wiec jeśli dalej tak będzie po skasowaniu bledu to już nie wiem co może być.... :-/
Jak nie masz innego ,to próbuj inaczej <ok> ten twój założyć do innego tdi ...jak będzie ok .to zawór sprawny ...a co jest przyczyną cieżko bedzie stwierdzić ...ja bym próbował podpiąć jeszcze jakieś inne ECU ...

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 28 cze 2015, 16:32

A wiec tak po jeździe próbnej po usunieciu bledu wszystko ok do pewnego momentu. A mianowicie przy predkosci 140km/h tj. 3 tys obrotow zaczyna się pooszarpywanie. Pozniej dojazd do skrzyżowania na 3-cim biegu i szarpanie tak jakby paliwa brakowało, wbijam na luz auto gasnie, odpaliłem z biegu jedzie dalej i dalej przerywa. Stanalem zaglądam pod maske w wezach minimalnie widać pęcherzyki powietrza. Po ponownym odpaleniu blad powrocil a wiec wrocilem do punktu wyjścia :evil: Co teraz?? czyzby filtr paliwa się zatykal?? Dodam ze ok 3 miesięcy temu filtr był zmieniany. Kazda sugestia mile widziana :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2015, 17:06

matek10912 pisze:Co teraz?? czyzby filtr paliwa się zatykal?? Dodam ze ok 3 miesięcy temu filtr był zmieniany.
Jak masz ori ,to wszystko mozliwie :roll: zmiana polega na dokręceniu nowego ,do ori głowiczki ,a to ona jest sprawcą 99% problemów z powietrzem w paliwie ...podnieś maskę ,dodaj gazu powyżej 3 tys i obserwuj przezroczysty ( o ile masz ori ) przewód z paliwem ...jak widać pęcheze powietrza w nadmiernej ilosci ,to wywal ten ori filtr w całości i załóż od forda 1,8 D z wejsciem i wyjsciem bez podgrzewacza

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 28 cze 2015, 17:18

Mariusz u Ciebie już zmienialiśmy z tego ori na inny bez zadnych wynalazkow :-) z jakies 3 lata temu to było <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl