[B4 1.9 1Z] Bląd zaworu odcinajacego paliwo N109 - usterka m
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Bląd zaworu odcinajacego paliwo N109 - usterka m
Witam. Problem taki jak w temacie, zawor zmieniałem dzisiaj na inny skasowałem blad i autko jechalo do momentu ponownego odpalenia. Po odpaleniu skok obrotow do 2 tys. i z tylu zadymka i po tym fakcie auto nie jedzie ma totalnego mula. Gdzie jeszcze szukac rozwiązania tego bledu bo nie mam pomyslow już
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Spróbuj wymienić n109 na jeszcze jakiś inny i przy okazji sprawdż czy z tego którego odkręcisz ,nie wypadła spreżynka.Niestety ale przy błedzie n109 ,puki nie da się go bezpowrotnie skasować ,będzie jechał w stanie awaryjnym
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 22:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Uszkodzony przewód ,mało prawdopodobny ,ale sprawdż 53 pin idzie bezpośrednio z ECU do n109...A może coś przyblokowało tłoczek n109 ? zobacz czy po odkręceniu nic tam nie siedzi ...dokładnie taki objaw ,czyli podskoczenie obrotów po odpaleniu do 2tys ,jest gdy n109 nie ma "bebechów " czyli tak się zachowuje wkrecony np.bez tłoczkamatek10912 pisze:może być uszkodzony przewod do ECU. Mariusz pamiętasz może ktor przewod w ecu prowadzil do n109??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
jeszcze raz go wykrecilem, napiecie sprawdzone jest ponad 12V na wtyczce wiec okablowanie odpada, wyczyscilem jeszcze gniazdo w którym siedzi tłoczek-szmatka była troszkę czarna- i skrecilem wszystko od nowa. Myslelem tez ze to wina filtra paliwa, ze może jakies powietrze w przeodach ale nie ma sladu po powietrzu. Wiec jeśli dalej tak będzie po skasowaniu bledu to już nie wiem co może być....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak nie masz innego ,to próbuj inaczej <ok> ten twój założyć do innego tdi ...jak będzie ok .to zawór sprawny ...a co jest przyczyną cieżko bedzie stwierdzić ...ja bym próbował podpiąć jeszcze jakieś inne ECU ...matek10912 pisze:jeszcze raz go wykrecilem, napiecie sprawdzone jest ponad 12V na wtyczce wiec okablowanie odpada, wyczyscilem jeszcze gniazdo w którym siedzi tłoczek-szmatka była troszkę czarna- i skrecilem wszystko od nowa. Myslelem tez ze to wina filtra paliwa, ze może jakies powietrze w przeodach ale nie ma sladu po powietrzu. Wiec jeśli dalej tak będzie po skasowaniu bledu to już nie wiem co może być....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
A wiec tak po jeździe próbnej po usunieciu bledu wszystko ok do pewnego momentu. A mianowicie przy predkosci 140km/h tj. 3 tys obrotow zaczyna się pooszarpywanie. Pozniej dojazd do skrzyżowania na 3-cim biegu i szarpanie tak jakby paliwa brakowało, wbijam na luz auto gasnie, odpaliłem z biegu jedzie dalej i dalej przerywa. Stanalem zaglądam pod maske w wezach minimalnie widać pęcherzyki powietrza. Po ponownym odpaleniu blad powrocil a wiec wrocilem do punktu wyjścia :evil: Co teraz?? czyzby filtr paliwa się zatykal?? Dodam ze ok 3 miesięcy temu filtr był zmieniany. Kazda sugestia mile widziana
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz ori ,to wszystko mozliwie :roll: zmiana polega na dokręceniu nowego ,do ori głowiczki ,a to ona jest sprawcą 99% problemów z powietrzem w paliwie ...podnieś maskę ,dodaj gazu powyżej 3 tys i obserwuj przezroczysty ( o ile masz ori ) przewód z paliwem ...jak widać pęcheze powietrza w nadmiernej ilosci ,to wywal ten ori filtr w całości i załóż od forda 1,8 D z wejsciem i wyjsciem bez podgrzewaczamatek10912 pisze:Co teraz?? czyzby filtr paliwa się zatykal?? Dodam ze ok 3 miesięcy temu filtr był zmieniany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: